Szybowiec wysoko wyczynowy zaprojektowany do uzyskania ekstremalnie wysokich osiągów, maksymalnych przy wykorzystaniu wszelkich dostępnych obecnie osiągnięć technologii kompozytowych oraz znajomości aerodynamiki. W efekcie powstał szybowiec bardzo duży i drogi. Szybowiec otrzymał dwumiejscową kabinę i dodatkowy silnik uniezależniający szybownika od samolotu holującego. Zbudowano od razu dwa prototypy, do szybszego wykonania wszelkich prób, oblot nastąpił 30 kwietnia 2002 roku
Szybowiec po raz pierwszy wziął udział w poważnej imprezie lotniczej w 2003 roku, kiedy to Janusz Centka wypożyczył szybowiec by uczestniczyć na przełomie lipca i sierpnia 2003 roku w XXVIII Szybowcowych Mistrzostwach Świata, ostatecznie Centka zdobył 2 pozycję w klasie otwartej. Ciekawostką tego wydarzenia było to iż warunkiem wypożyczenia szybowca było ubezpieczenie go na sumę 500 000 dolarów.
NAPĘD silnik Solo 2625 o mocy 47 kW
DANE
Rozpiętość m 30,90
Długość m 9,84
Wysokość m
Powierzchnia nośna m² 18,6
Masa własna kg 600
Masa całkowita kg 860
Masa maksymalna kg 920
Prędkość maksymalna km/h 280
Doskonałość 72

Lądowanie