Od 16 listopada do 30 grudnia 1995 roku wykonano szereg niezbędnych modyfikacji dla potrzeb ratownictwa górskiego. Najważniejszymi zmianami było doposażenie Sokoła w wyciągarkę Lucas, zamontowanie z prawej strony kadłuba okuć na pojemnik transportowy, a także zainstalowanie systemu GPS oraz przebudowę kabiny transportowej. Śmigłowiec już z nową rejestracją SP-SXZ oficjalnie TOPR odebrał 25 stycznia 1996 roku. Za jego eksploatację odpowiedzialność na mocy umowy ponosił ZLS w Krakowie. Miejscem stacjonowania śmigłowca zostało lądowisko przy szpitalu w Zakopanem.
W 2002 roku helikopter otrzymał nowy schemat malowania z dominującym kolorem żółtym i czerwonym.
29 stycznia 2003 roku doszło do awaryjnego lądowania Sokoła w rejonie miejscowości Murzasichle. Uszkodzenia śmigłowca (między innymi złamana belka ogonowa) okazały się na tyle poważne, że został on wyłączony z dalszego użytkowania. Płatowiec postanowiono odbudować w nowym kadłubie z użyciem sprawnych podzespołów poprzedniego śmigłowca. W wyniku tych działań powstał Sokół o numerze seryjnym 370908. Otrzymał on znaki SP-SXW i został przekazany do TOPR 28 października 2004 roku.
Kadłub oraz części pozostałe po SP-SXZ zostały w czerwcu 2005 roku przekazane przez TOPR do Muzeum Ratownictwa.
W 2019 roku kadłub został przetransportowany do naszego Oddziału w Przemyślu.
http://www.muzeumratownictwa.pl/ekspona ... ol-sp-sxz/

https://www.facebook.com/muzeum.ratowni ... =3&theater