Su-57

Adam Pawlak
Posty: 891
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Su-57

Post autor: Adam Pawlak » 28 lut 2018, 17:14

Pogłoski o przebazowaniu do rosyjskiej bazy Hmejmim w prowincji Latakia w Syrii najnowszych rosyjskich myśliwców wielozadaniowych – Su-57, znanych także pod poprzednim symbolem – T-50 -zostały potwierdzone.

22 lutego 2018 syryjski internauta – Wail Al Hussaini – z kręgów prorządowych – zarejestrował za pomocą kamery swojego telefonu i zamieścił w Internecie krótki filmik ukazujący ostatnią fazę lądowania w Hmejmim pary Su-57. Podejście do lotniska i przyziemienie tych nadal do końca nie znanych szerzej maszyn osłaniała para krążących w pobliżu myśliwców Su-35.

Rosyjscy analitycy natychmiast skojarzyli ten fakt z wypowiedzią Jurija Borisowa – zastępcy ministra obrony Federacji Rosyjskiej z 8 lutego 2018. Oznajmił on bowiem publicznie dla RIA Nowosti, że rozpoczyna się faza eksperymentalnej eksploatacji linowej pierwszych przedseryjnych Su-57. Rosyjscy eksperci oczekiwali, że jest to zapowiedź skierowania co najmniej kilku maszyn do centrum w Lipiecku, gdzie wypracowywana powinna być taktyka operacyjnego wykorzystania samolotów w normalnych jednostkach lotniczych. Samoloty jednak trafiły do Syrii.

23 lutego dziennikarze gazety Kommiersant, zajmujący się przemysłem zbrojeniowym i obronnością uzyskali nieoficjalne potwierdzenie wydania na najwyższym szczeblu władzy w Rosji rozkazu przerzutu pary Su-57 de facto na pole walki w Syrii. Pierwsze potwierdzenie wyszło od jednego z głównych menedżerów jednego z czołowych rosyjskich konsorcjów zbrojeniowych (być może od szefa Suchoja), który zastrzegł sobie anonimowość. Drugie - od innego anonimowego źródła Kommiersanta w rosyjskim ministerstwie obrony. Ze starannie przygotowanej analizy Kommiersanta można się dowiedzieć, że do Syrii wysłano jednocześnie cały nowy zespół samolotów bojowych składający się z pary Su-57, dwóch par Su-35, dwóch par zmodyfikowanych i wyposażonych w nowe środki ostrzegania przed ogniem opl – Su-25 oraz maszyny dozoru radiolokacyjnego i dowodzenia powietrznego – A-50U.

Z materiałów opublikowanych w rosyjskich mediach dowiedzieć się można, że najprawdopodobniej sam prezydent Putin podjął decyzję o przetestowaniu przede wszystkim złożonych systemów awionicznych i nowych układów rozpoznania sytuacji bojowej na ziemi i w powietrzu – w jakie wyekwipowane są już pierwsze seryjne Su-57 – w warunkach realnego pola walki. Zbierając także doświadczenia ze spodziewanych starć urządzeń pokładowych nowego myśliwca rosyjskiego ze stacjami radiolokacyjnymi naziemnymi i zamontowanymi w samolotach zachodnich (łącznie z izraelskimi), które operują w przestrzeni syryjskiej. Nie wyklucza się na przykład elektronicznej konfrontacji, oczywiście na odległość, z F-35 Lightningami II izraelskiego Hel’Avir

. Tak czy inaczej eksperci Kommiersanta prognozują przetestowanie, w obliczu prawdziwego przeciwdziałania potencjalnego nieprzyjaciela, współpracy pokładowych systemów Su-57 z uzbrojeniem rakietowym do walki z celami latającymi i naziemnymi. Naturalnie należy także zakładać, że zarówno wywiad lotnictwa amerykańskiego, jak i wojskowy wywiad Izraela – Aman - będą się starały zdobyć – korzystając z tak unikatowej okazji, jak najwięcej danych o sprawności pracy systemów pokładowych najnowszego rosyjskiego samolotu bojowego. To wszystko zapowiada gorące tygodnie i miesiące 2018 nad Syrią.

Z oficjalnych informacji rosyjskich wynika, że tzw. drugi etap eksperymentalnej fazy wprowadzania Su-57 do linii rozpocząć się ma w 2019. Media moskiewskie akcentują przy okazji, iż Suchoj oficjalnie podpisał z Ministerstwem Obrony Federacji Rosyjskiej umowę na dostawę pierwszej partii 12 seryjnych Su-57. Pierwsze samoloty z tej serii oczekiwane są na przełomie 2018/2019. Wiadomo, że do tej pory zbudowano co najmniej 11 egzemplarzy prototypowych. Napędzane są one głęboko zmodernizowanymi silnikami z biura konstrukcyjnego im. Archipa Ljulki – AL–31F –pochodzącymi jeszcze z okresu lat 80. ubiegłego wieku, które po odmłodzeniu otrzymały oznaczenie AL-41F1. Są one produkowane przez NPIO Saturn. Perspektywiczny dwuprzepływowy silnik dla dawnego lotniczego kompleksu bojowego piątej generacji – T-50, o kryptonimie Izdielie 30 (wyrób 30) nie jest jeszcze w pełni gotowy. Seryjna produkcja nowych dla Su-57 planowana jest na okres 2023-2025.

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24568

Adam Pawlak
Posty: 891
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Su-57

Post autor: Adam Pawlak » 28 lut 2018, 17:16

Kompania ImageSat International opublikowała zdjęcia satelitarne, z których wynika, że w bazie Hmejmim w Syrii znajdują się trzy rosyjskie samoloty wielozadaniowe nowej generacji Su-57 (T-50). Potwierdziła w ten sposób i uściśliła wcześniejsze informacje o przebazowaniu do Syrii maszyn tego typu. Z opublikowanych zdjęć wynika, że jeden Su-57 stoi na specjalnym, chronionym stanowisku (TMU) obok kilku szturmowych Su-25, a dwa kolejne wspólnie z wielozadaniowymi myśliwcami Su-35S, bez specjalnej osłony.

Według rosyjskich mediów, dwa Su-57 wylądowały w Hmejmim 21 lutego, a jeden lub (według niektórych doniesień) dwa kolejne 23 lutego. Te same media twierdzą, że celem przebazowania nowych samolotów do Syrii są przede wszystkim testy w warunkach bojowych systemów radiolokacyjnych i walki radioelektronicznej. Decyzję o skierowaniu kilku Su-57 miał podjąć osobiście prezydent FR Władimir Putin po tajnej prezentacji tych samolotów podczas ubiegłorocznego MAKS w Żukowskim pod Moskwą.

8 lutego wiceminister obrony Jurij Borisow poinformował, że zakończyła się pierwsza faza państwowych testów Su-57. Teraz weszły one w fazę doświadczalno-bojową. Oznacza to, że wypracowywana będzie taktyka użycia bojowego nowych samolotów. Su-57 bazujące w Syrii nie mają brać udziału w działaniach bojowych.

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24575


Adam Pawlak
Posty: 891
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Su-57

Post autor: Adam Pawlak » 15 mar 2018, 2:13

Z Komsomolska nad Amurem na lotnisko Lotniczo-doświadczalnego instytutu im. M.M. Gromowa w Żukowskim pod Moskwą przeleciał ostatni, dziesiąty doświadczalny samolot wielozadaniowy nowej generacji Suchoj T-50 (PAK FA). Samolot z numerem burtowym 510 (T-50-10) został sfotografowany 6 marca przez spotterów podczas międzylądowania na lotnisku Jelcowka w Nowosybirsku. Kolejne zdjęcia spotterzy wykonali już w Żukowskim. Wcześniej żadne media nie publikowały zdjęć tego samolotu.

Samolot T-50-10 został zbudowany w Zakładach lotniczych im. Gagarina w Komsomolsku nad Amurem (filia Kompanii Suchoj). Oblatano go 23 grudnia 2017. Przed przelotem do Żukowskiego maszyna przechodziła testy zakładowe.

Poprzedni samolot doświadczalny tej serii (dziewiąty) – T-50-11 przyleciał do Żukowskiego we wrześniu 2017. W lutym przebazowano go, z dwoma innymi, do bazy Hmejmim w Syrii. Usunięto wówczas numer burtowy (511). W zamian na statecznikach pionowych umieszczono numery rejestracyjne – RF-81755. Samoloty przebazowane do Syrii mają być testowane w warunkach zbliżonych do bojowych.

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24674

Adam Pawlak
Posty: 891
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Su-57

Post autor: Adam Pawlak » 06 gru 2018, 22:44

Coś dla fascynatów rosyjskiej techniki lotniczej
Polecam oglądnąć najlepiej w całości! :geek: :ugeek:






Adam Pawlak
Posty: 891
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Pierwszy zagraniczny użytkownik Su-57?

Post autor: Adam Pawlak » 04 sty 2020, 17:20

Czyżby pierwszy użytkownik poza Rosją?

Algierski portal MenaDefense informuje, że Algieria zamówiła 14 myśliwców wielozadaniowych stealth Su-57E oraz po 14 bombowców frontowych Su-34 i myśliwców wielozadaniowych Su-35 w wersjach eksportowych. Opcja przewiduje dostawy jeszcze po 14 Su-34 i Su-35. Według MenaDefense, decyzję o zawarciu kontraktu podjęto w sierpniu 2019 podczas pokazów lotniczych MAKS pod Moskwą.

Algierski portal twierdzi, że dostawy wynikające z podstawowego zamówienia mają zostać zrealizowane do 2025. Do tego czasu algierskie wojska lotnicze mają dysponować dwiema eskadrami myśliwców wielozadaniowych Su-30MKA oraz po jednej Su-57, Su-35 i MiG-29M2, a także dwiema eskadrami bombowców frontowych Su-24M i jedną Su-34. Do szkolenia ich pilotów mają służyć jednostki wyposażone w samoloty Jak-130.

MenaDefense twierdzi, że informacje o zakupie przez Algierię Su-57E potwierdzają źródła zagraniczne. Jeśli okażą się one prawdą, Algieria będzie pierwszym zagranicznym odbiorcą rosyjskich myśliwców wielozadaniowych nowej generacji (i bombowców Su-34). Wcześniej jako ich ewentualnych pierwszych kupców wskazywano, również w Rosji, Indie i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Rozmowy na ten temat toczy także Turcja. Zarówno w przypadku Indii, jak i Turcji przeszkodą w zawarciu kontraktów są m.in. żądania transferu technologii.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29631

Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 4088
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Re: Su-57

Post autor: Jacek Waszczuk » 04 sty 2020, 23:52

Jak się sprawdzą będzie to początek serii, jeśli nie oznaczać to będzie iż nie spełniają oczekiwań




ODPOWIEDZ

Wróć do „Samoloty po II Wojnie Światowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość