Śmigłowce Black Hawk amerykańskiej armii mają mniejsze zdolności do wykonywania niektórych misji przez siły powietrzne Afganistanu niż śmigłowce rosyjskie, które zastępują, twierdzi inspektor generalny Pentagonu.
To porażka w sześć lat po tym, jak ustawodawcy zaczęli naciskać, aby USA przestały kupować Mi-17 sprzedawane przez Rosoboronexport, rosyjskiego państwowego eksportera broni, w świetle interwencji zbrojnych prezydenta Władimira Putina. Afgańska armia, która pracuje nad rozwojem zdolności Sił Powietrznych, latała wyprodukowanymi w Rosji śmigłowcami od lat 80-tych.
Przejście na Black Hawki produkowane przez firmę Sikorsky Aircraft należącą do Lockheed Martin Corp. „ujawniło kilka wyzwań, które wymagają jeszcze pełnego rozwiązania”, napisał w maju inspektor generalny Pentagonu, Glenn Fine, w swojej najnowszej, kwartalnej ocenie wydatków USA w Afganistanie. W tym samym miesiącu pierwszy Black Hawk został użyty w operacji w Afganistanie przez powstające siły powietrzne.
„Black Hawki nie mają zdolności udźwigu” porównywalnej do rosyjskiego śmigłowca, napisał Fine. Śmigłowce także „nie są w stanie pomieścić niektórych większych ładunków, które może przewozić Mi-17, i generalnie potrzeba prawie dwóch Black Hawków do przenoszenia ładunku możliwego do załadowania w pojedynczym Mi-17” - powiedział Fine. „W przeciwieństwie do Mi-17, Black Hawki nie mogą latać na dużych wysokościach i jako takie nie mogą działać w odległych regionach Afganistanu, gdzie działają Mi-17”.
Kiedy Mi-17 zostanie wycofany by ustąpić miejsca Black Hawkowi, wyzwania „staną się bardziej wyraźne”- napisał Fine.
Śmigłowcowa saga rozpoczęła się w 2012 roku, kiedy ustawodawcy zaczęli naciskać na Pentagon, by zastąpił Mi-17, po tym jak ujawniono, że śmigłowce te były używane przeciwko ludności cywilnej przez reżim prezydenta Baszara al-Assada w Syrii. Departament Obrony zgodził się w 2013 roku, by nie kupować Mi-17 poza 86 już zakupionymi.
W 2017 roku, po ciężkim lobbingu ze strony ustawodawców z Connecticut, gdzie produkuje się Black Hawki, Kongres przeznaczył 814 milionów dolarów, aby rozmieścić 159 tych śmigłowców. Mi-17 jest stopniowo wycofywany w Afganistanie, dziś dysponuje 47 śmigłowcami, a w grudniu 2022 roku ma ich mieć już 12.
Inspektor Fine napisał, że Afgańskie Siły Powietrzne wykonują 80 procent prac w zakresie utrzymania Mi-17, ale będą musiały „w najbliższej perspektywie” zacząć polegać na podwykonawcach ze względu na to, że obsługa Black Hawka jest bardziej złożona.
Dzieje się tak, ponieważ zadania obsługowe Mi-17 „znacznie bardziej sprzyjają poziomowi edukacji dostępnemu w ogólnej populacji afgańskiej”, jak powiedzieli audytorzy Fine'a, urzędnicy Sił Powietrznych w Afganistanie, zgodnie ze swoim raportem.
https://dlapilota.pl/wiadomosci/bloombe ... miglowcami
			
									
									
						Black Hawk a Mi-17
- 
				Adam Pawlak
 - Posty: 891
 - Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
 
- Jacek Waszczuk
 - Posty: 4115
 - Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: Black Hawk a Mi-17
Post autor: Jacek Waszczuk » 18 cze 2018, 1:12
Nie poruszanym w  tekście problemem jest dostępność części i serwisowania, temat przerobiony na "polskich" Migach 29
			
									
									
						
			
				Przejdź do
				
			
		
			
			
	
	- Ważne
 - Wydarzenia
 - ↳ Lotniska krajowe
 - ↳ Lotniska zagraniczne
 - Konkursy
 - Zdarzenia lotnicze
 - ↳ Incydenty lotnicze
 - ↳ Wypadki lotnicze
 - ↳ Klipy
 - Lotnictwo
 - ↳ Lotnictwo wojskowe
 - ↳ Lotnictwo policyjne
 - ↳ Lotnictwo komunikacyjne
 - ↳ General Aviation
 - ↳ Lotnictwo LPR
 - ↳ Tranzyty przelatujące nad Polską
 - ↳ Zespoły akrobacyjne
 - ↳ Obiekty niezidentyfikowane
 - Pokazy lotnicze
 - ↳ 2015
 - ↳ 2016
 - ↳ 2017
 - ↳ 2018
 - ↳ 2019
 - ↳ 2020
 - ↳ 2021
 - ↳ 2022
 - ↳ 2023
 - ↳ 2024
 - ↳ 2025
 - ↳ 2026
 - ↳ 2027
 - Lotnictwo sportowe
 - ↳ Rekordy
 - ↳ 2015
 - ↳ 2016
 - ↳ 2017
 - ↳ 2018
 - ↳ 2019
 - ↳ 2020
 - ↳ 2021
 - ↳ 2022
 - ↳ 2023
 - ↳ 2024
 - ↳ 2025
 - Kosmos
 - ↳ Misje załogowe
 - ↳ Misje bezzałogowe
 - ↳ Odkrycia
 - Technika w lotnictwie
 - ↳ Szybowce, lotnie, paralotnie, spadochrony
 - ↳ Balony, sterowce
 - ↳ Śmigłowce, wiatrakowce
 - ↳ Samoloty pionierskie
 - ↳ Samoloty I Wojny Światowej
 - ↳ Samoloty okresu międzywojennego
 - ↳ Samoloty II Wojny Światowej
 - ↳ Samoloty po II Wojnie Światowej
 - ↳ Samoloty bezzałogowe i maszyny
 - ↳ Częstotliwości, strefa skanera
 - ↳ Spisy, opisy, regi, stan lotnictwa, itp.
 - ↳ Poduszkowce
 - Historia lotnictwa
 - ↳ Ludzie lotnictwa
 - ↳ Medale
 - ↳ Muzea
 - ↳ Z kart historii
 - Lotniska w Polsce
 - ↳ Lotniska kontrolowane
 - ↳ EPWA WARSZAWA OKĘCIE
 - ↳ EPMO WARSZAWA MODLIN
 - ↳ EPWR WROCŁAW STRACHOWICE
 - ↳ Photonews EPWR
 - ↳ EPKT KATOWICE PYRZOWICE
 - ↳ EPKK KRAKÓW BALICE
 - ↳ EPPO POZNAŃ ŁAWICA
 - ↳ EPGD GDAŃSKA RĘBIECHOWO
 - ↳ EPLB LUBLIN
 - ↳ EPLL ŁÓDŹ LUBLINEK
 - ↳ EPBY BYDGOSZCZ SZWEDEROWO
 - ↳ EPRZ RZESZÓW JASIONKA
 - ↳ EPSC SZCZECIN GOLENIÓW
 - ↳ EPZG ZIELONA GÓRA BABIMOST
 - ↳ EPRA RADOM SADKÓW
 - ↳ CPK
 - ↳ Lotniska i lądowiska niekontrolowane
 - ↳ EPBA BIELSKO BIAŁA ALEKSANDROWICE
 - ↳ EPKG KOŁOBRZEG BAGICZ
 - ↳ EPBC WARSZAWA BABICE
 - ↳ EPBK BIAŁYSTOK KRYWLANY
 - ↳ EPCD CHEŁM DEPUŁTYCZE KRÓLEWSKIE
 - ↳ EPEL ELBLĄG
 - ↳ EPGI GRUDZIĄDZ LISIE KĄTY
 - ↳ EPGL GLIWICE
 - ↳ EPIN INOWROCŁAW
 - ↳ EPIW IWONICZ
 - ↳ EPJG JELENIA GÓRA
 - ↳ EPJS JEŻÓW SUDECKI
 - ↳ EPKW KANIÓW
 - ↳ EPKM KATOWICE MUCHOWIEC
 - ↳ EPKA KIELCE MASŁÓW
 - ↳ EPKR KROSNO
 - ↳ EPLE LEGNICA
 - ↳ EPLS LESZNO
 - ↳ EPLU LUBIN
 - ↳ EPLR LUBLIN RADAWIEC
 - ↳ EPML MIELEC
 - ↳ EPMR MIROSŁAWICE
 - ↳ EPNL NOWY SĄCZ ŁOSOSINA DOLNA
 - ↳ EPNT NOWY TARG
 - ↳ EPKN OPOLE KAMIEŃ ŚLĄSKI
 - ↳ EPKP POBIEDNIK WIELKI
 - ↳ EPOA OLEŚNICA
 - ↳ EPOD OLSZTYN DAJTKI
 - ↳ EPOM OSTRÓW WIELKOPOLSKI MICHAŁKÓW
 - ↳ EPOP OPOLE POLSKA NOWA WIEŚ
 - ↳ EPPC PIŃCZÓW
 - ↳ EPPK POZNAŃ KOBYLNICA
 - ↳ EPPL PŁOCK
 - ↳ EPPT PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
 - ↳ EPRG RYBNIK GOTARTOWICE
 - ↳ EPRJ RZESZÓW
 - ↳ EPRP RADOM PIASTÓW
 - ↳ EPSD SZCZECIN DABIE
 - ↳ EPSR SŁUPSK KRĘPA
 - ↳ EPST STALOWA WOLA TURBIA
 - ↳ EPSU SUWAŁKI
 - ↳ EPSY SZCZYTNO SZYMANY
 - ↳ EPWS SZYMANÓW
 - ↳ Photonews EPWS
 - ↳ EPWC ŚWIEBODZICE
 - ↳ EPSW ŚWIDNIK
 - ↳ EPTO TORUŃ
 - ↳ EPWK WŁOCŁAWEK KRUSZYN
 - ↳ EPZA ZAMOŚĆ
 - ↳ EPZP ZIELONA GÓRA PRZYLEP
 - ↳ EPZR ŻAR
 - ↳ Lotniska wojskowe
 - ↳ EPDA DARŁOWO
 - ↳ EPDE DĘBLIN
 - ↳ EPIR INOWROCŁAW
 - ↳ EPLK ŁASK
 - ↳ EPLY ŁĘCZYCA
 - ↳ EPMB MALBORK
 - ↳ EPMM MIŃSK MAZOWIECKI
 - ↳ EPMI MIROSŁAWIEC
 - ↳ EPOK OKSYWIE
 - ↳ EPPW POWIDZ
 - ↳ EPKS POZNAŃ KRZESINY
 - ↳ EPPR PRUSZCZ GDAŃSKI
 - ↳ EPRA RADOM
 - ↳ EPCE SIEMIROWICE CEWICE
 - ↳ EPSN ŚWIDWIN
 - ↳ EPTM TOMASZÓW MAZOWIECKI
 - ↳ DOL-e
 - Lotnictwo w kinie, prasie książce
 - ↳ Lotnictwo w kinie, telewizji, radio
 - ↳ klipy w internecie
 - ↳ Kamery internetowe na lotniskach
 - ↳ Książki lotnicze
 - ↳ Prasa lotnicza
 - Foto i video
 - ↳ Photonews z lotnisk światowych
 - ↳ Video lotnicze
 - ↳ Soft foto i video
 - ↳ Pomoc koleżeńska
 - ↳ Sprzet foto i video nowości
 - Malowane skrzydła
 - Strefa gier lotniczych
 - Z życia pilota
 - Zagadki
 - Modelarstwo
 - Inne
 - Humor
 - Przelotowe
 - Drony
 - ↳ Modele Dronów
 - ↳ DJI
 - ↳ Zdjęcia i filmy z powietrza
 - ↳ Ogólne porady i wskazówki
 - ↳ Prawo lotnicze
 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości