Strona 1 z 1

Zagadka 33

: 08 lis 2018, 21:52
autor: Jacek Waszczuk
Kolejna zagadka z tych mniej typowych zwykle szukamy samolotów największych, najcięższych z największą rozpiętością ale tymczasem pytanie o najdłuższy samolot świata :)

Kto pamięta coś takiego :)

ODP;

Tym najdłuższym samolotem jest nie oblatana konstrukcja ale warta wspomnienia. W latach sześćdziesiątych XX wieku zakiełkował pomysł na skonstruowanie samolotu reklamowego składającego się z dwóch samolotów połączonych podłużną kratownicą na której lampy wyświetlały sekwencyjnie ruchome napisy. Projekt nazwał się Slingsny CAMCO i składał się z dwóch amfibii, przedniej z dwoma silnikami o mocy po 375 kM i tylnej amfibii z silnikiem o mocy 100 kM Rozpiętość samolotu to 21,2 m a długość całkowita 115 m, Na papierze powstało kilka wersji cywilnych i wojskowych ale pierwszy prototyp V1 (cywilny) spłonął w pożarze zakładów w 1969 roku po czym zakłady popadły w kłopoty finansowe po czym skreślono z realizacji wszelkie projekty nie generujące zyski. Sytuacja nie uległa poprawie i wkrótce zakłady splajtowały kończąc wiele projektów w tym projekt CAMCO został zamknięty. Przyszły samolot miał wygladać tak jak na zdjęciach w dolnej części posta

Re: Zagadka 33

: 14 lis 2018, 19:00
autor: Jacek Waszczuk
By łatwiej było odszukać, dodam że długość konkretnego samolotu to 115 m

Re: Zagadka 33

: 25 lis 2018, 23:18
autor: Jacek Waszczuk
Zagadka dość trudna i pewnie z małym chochlikiem ale jeszcze jeden dzień poczekam

Re: Zagadka 33

: 09 gru 2018, 18:51
autor: Jacek Waszczuk
Jutro odpowiedź czy mam pisać sam?

Re: Zagadka 33

: 18 gru 2018, 23:01
autor: Jacek Waszczuk
Pora na zamkniecie, tym najdłuższym samolotem jest nie oblatana konstrukcja ale warta wspomnienia. W latach sześćdziesiątych zakiełkował pomysł na skonstruowanie samolotu reklamowego składającego się z dwóch samolotów połączonych podłużną kratownicą na której lampy wyświetlane sekwencyjnie pozwalały wyświetlać ruchome napisy. Projekt nazwał się Slingsny CAMCO i składał się z dwóch amfibii, przedniej z dwoma silnikami o mocy po 375 kM i tylnej amfibii z silnikiem o mocy 100 kM Rozpiętość samolotu to 21,2 m a długość całkowita 115 m, Na papierze powstało kilka wersji cywilnych i wojskowych ale pierwszy prototyp V1 (cywilny) spłonął w pożarze zakładów w 1969 roku po czym zakłady popadły w kłopoty finansowe po czym skreślono z realizacji wszelkie projekty nie generujące zyski. Sytuacja nie uległa poprawie i wkrótce zakłady splajtowały kończąc wiele projektów w tym projekt CAMCO. Przyszły samolot miał wygladać tak jak na zdjęciach