SkyTaxi
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
SkyTaxi
SkyTaxi
https://pl.wikipedia.org/wiki/SkyTaxi
Boeing 767-200 w wersji cargo dołączy do floty polskiej linii czarterowej SkyTaxi - dowiedział się Pasazer.com. Będzie to drugi polski przewoźnik operujący maszynami szerokokadłubowymi.
Przewoźnik operujący dotychczas na samolotach SAAB 340 dołączy do grona użytkowników samolotów szerokokadłubowych. W wyniku podpisanej wcześniej umowy z firmą Cargo Aircraft Management ze Stanów Zjednoczonych, SkyTaxi pozyska boeinga 767- 200. Samolot w konfiguracji cargo będzie przeznaczony do przewozu ładunków. Dostawca samolotu, Cargo Aircraft Management jest jedną z firm grupy Air Transport Services Group.
SkyTaxi jest polską czarterową linią lotniczą z siedzibą we Wrocławiu. Wykonuje loty pasażerskie i cargo na terenie Unii Europejskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Od 2003 roku SkyTaxi posiada certyfikat PART-OPS.
- Właśnie ustaliliśmy z naszymi partnerami z ATSG szczegóły dostawy samolotu. W międzyczasie zakończył się przegląd techniczny i obsługa samolotu związana z przekazaniem maszyny do użytkowania wg zasad EASA. Kolejnym etapem jest odnowienie powłoki samolotu. Na koniec pozostaną nam formalności związane z umieszczeniem samolotu w polskim rejestrze statków powietrznych. Tymczasem cały zespół SkyTaxi mocno pracuje nad przygotowaniem firmy do przyjęcia w skład floty naszego „BIG PLANE’a” - mówi w rozmowie z Pasazer.com Wojciech Nocuń, szef sprzedaży SkyTaxi.
Samolot, który dołączył do floty SkyTaxi to maszyna w wersji PC2SF, czyli pierwotnie latająca w wersji pasażerskiej, później skonwertowana do wersji cargo. Ostatnie znaki maszyny w amerykańskim rejestrze to N-788NX, nr seryjny 23021. Maszyna wyprodukowana została w 1984 roki i przez 16 lat latała w barwach All Nippon Airways. w 2000 roku została przekonwertowana na wersję cargo i latała dla Airborne Express oraz od 2003 roku dla ABX Air. Boeing posiada silniki General Electric CF6.
- Jest to dla nas wielkie wydarzenie i wyzwanie, które podjęliśmy świadomie, a dotychczasowe działania wykazały, że to wyzwanie nie zostało powzięte na wyrost. Zdajemy sobie sprawę, że pojawienie się szerokokadłubowego frachtowca, Boeinga 767, zmieni zasady gry w naszej firmie. Liczymy oczywiście, że wpłynie też na rynek przewozów cargo w naszym regionie i nie tylko. Chcemy być aktywnym uczestnikiem rosnącego rynku lotniczego cargo, a naszym pierwszym celem jest oddanie maszyny do dyspozycji naszych klientów jeszcze w listopadzie, by zdążyć na przedświąteczny szczyt sezonu przewozów towarowych - dodaje Nocuń.
ATSG jest dostawcą usług w zakresie leasingu samolotów i ładunków lotniczych oraz powiązanych usług dla krajowych i zagranicznych przewoźników lotniczych oraz firm zlecających przewozy lotnicze. ATSG jest największym na świecie właścicielem i operatorem samolotów frachtowych Boeing 767.
https://www.pasazer.com/news/39723/pols ... einga.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/SkyTaxi
Boeing 767-200 w wersji cargo dołączy do floty polskiej linii czarterowej SkyTaxi - dowiedział się Pasazer.com. Będzie to drugi polski przewoźnik operujący maszynami szerokokadłubowymi.
Przewoźnik operujący dotychczas na samolotach SAAB 340 dołączy do grona użytkowników samolotów szerokokadłubowych. W wyniku podpisanej wcześniej umowy z firmą Cargo Aircraft Management ze Stanów Zjednoczonych, SkyTaxi pozyska boeinga 767- 200. Samolot w konfiguracji cargo będzie przeznaczony do przewozu ładunków. Dostawca samolotu, Cargo Aircraft Management jest jedną z firm grupy Air Transport Services Group.
SkyTaxi jest polską czarterową linią lotniczą z siedzibą we Wrocławiu. Wykonuje loty pasażerskie i cargo na terenie Unii Europejskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Od 2003 roku SkyTaxi posiada certyfikat PART-OPS.
- Właśnie ustaliliśmy z naszymi partnerami z ATSG szczegóły dostawy samolotu. W międzyczasie zakończył się przegląd techniczny i obsługa samolotu związana z przekazaniem maszyny do użytkowania wg zasad EASA. Kolejnym etapem jest odnowienie powłoki samolotu. Na koniec pozostaną nam formalności związane z umieszczeniem samolotu w polskim rejestrze statków powietrznych. Tymczasem cały zespół SkyTaxi mocno pracuje nad przygotowaniem firmy do przyjęcia w skład floty naszego „BIG PLANE’a” - mówi w rozmowie z Pasazer.com Wojciech Nocuń, szef sprzedaży SkyTaxi.
Samolot, który dołączył do floty SkyTaxi to maszyna w wersji PC2SF, czyli pierwotnie latająca w wersji pasażerskiej, później skonwertowana do wersji cargo. Ostatnie znaki maszyny w amerykańskim rejestrze to N-788NX, nr seryjny 23021. Maszyna wyprodukowana została w 1984 roki i przez 16 lat latała w barwach All Nippon Airways. w 2000 roku została przekonwertowana na wersję cargo i latała dla Airborne Express oraz od 2003 roku dla ABX Air. Boeing posiada silniki General Electric CF6.
- Jest to dla nas wielkie wydarzenie i wyzwanie, które podjęliśmy świadomie, a dotychczasowe działania wykazały, że to wyzwanie nie zostało powzięte na wyrost. Zdajemy sobie sprawę, że pojawienie się szerokokadłubowego frachtowca, Boeinga 767, zmieni zasady gry w naszej firmie. Liczymy oczywiście, że wpłynie też na rynek przewozów cargo w naszym regionie i nie tylko. Chcemy być aktywnym uczestnikiem rosnącego rynku lotniczego cargo, a naszym pierwszym celem jest oddanie maszyny do dyspozycji naszych klientów jeszcze w listopadzie, by zdążyć na przedświąteczny szczyt sezonu przewozów towarowych - dodaje Nocuń.
ATSG jest dostawcą usług w zakresie leasingu samolotów i ładunków lotniczych oraz powiązanych usług dla krajowych i zagranicznych przewoźników lotniczych oraz firm zlecających przewozy lotnicze. ATSG jest największym na świecie właścicielem i operatorem samolotów frachtowych Boeing 767.
https://www.pasazer.com/news/39723/pols ... einga.html
Re: SkyTaxi
Jacek, nie wiesz gdzie oni go zbazują? EPKT? EPPO?
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3952
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: SkyTaxi
Tymczasem jest w malowaniu, będzie biały z logo na ogonie pamiętacie logo (jaszczurka)
Co do bazowania jeszcze za wcześnie by pisać, jedno pewne będzie info jak będzie się pokazywał w "okolicy"
Jak na razie to największa maszyna cargo w polskiej firmie
Co do bazowania jeszcze za wcześnie by pisać, jedno pewne będzie info jak będzie się pokazywał w "okolicy"
Jak na razie to największa maszyna cargo w polskiej firmie
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: SkyTaxi
Z tego co się dowiedziałem to ma stacjonować na którymś z lotnisk w południowej części kraju. Podobno jeszcze nie podjęto decyzji
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3952
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: SkyTaxi
samolot już po malowaniu i wygląda tak
Zdjęcia dzięki uprzejmości Sky Taxi
Zdjęcia dzięki uprzejmości Sky Taxi
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: SkyTaxi
Benek będzie zbazowany w Rzeszowie
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3952
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: SkyTaxi
Polski przewoźnik czarterowy SkyTaxi zaaplikował o pozwolenia na wykonywanie połączeń z Polski do Stanów Zjednoczonych i Chin. Linia chce wykonywać czarterowe loty cargo do obu państw.SkyTaxi z siedzibą we Wrocławiu otrzymało odpowiednie pozwolenie od Chińskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego na wykonywanie operacji lotniczych cargo do tego kraju. Spółka oczekuje obecnie na decyzję od amerykańskiego departamentu transportu, do którego zaaplikowała również o zgodę na przewozy pasażerskie czarterowe - informuje CH-Aviation.
Według złożonego wniosku do amerykańskiego urzędu przewoźnik początkowo zamierza wykonywać wyłącznie połączenia cargo do Stanów Zjednoczonych. Flota SkyTaxi składa się z jednego boeinga 767-200 w wersji cargo, który to prawdopodobnie zostanie użyty do obsługi nowych operacji i jednego pasażerskiego saaba 340A.
https://www.pasazer.com/news/44452/pols ... ,chin.html
Według złożonego wniosku do amerykańskiego urzędu przewoźnik początkowo zamierza wykonywać wyłącznie połączenia cargo do Stanów Zjednoczonych. Flota SkyTaxi składa się z jednego boeinga 767-200 w wersji cargo, który to prawdopodobnie zostanie użyty do obsługi nowych operacji i jednego pasażerskiego saaba 340A.
https://www.pasazer.com/news/44452/pols ... ,chin.html
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 sty 2021, 15:09
Re: SkyTaxi
Drugi 767 w barwach Sky Taxi już lata. SP-MRE, ex A9C-DHJ niebawem ląduje we WRO.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości