Boeing 737
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Boeing 737
Na opis samolotu jeszcze przyjdzie czas a tymczasem informacja newsowa. Wyprodukowano dziesięciotysięczny samolot B737
Za co przyznany został certyfikat rekordu Guinessa
https://www.fly4free.pl/samolot-boeing-737-10-tysiecy/
Ten dziesięciotysięczny egzemplarz oblatany został 26 marca 2018 dla Southwest Airlines w wersji B737-800 o numerze seryjnym N 42571
Za co przyznany został certyfikat rekordu Guinessa
https://www.fly4free.pl/samolot-boeing-737-10-tysiecy/
Ten dziesięciotysięczny egzemplarz oblatany został 26 marca 2018 dla Southwest Airlines w wersji B737-800 o numerze seryjnym N 42571
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Boeing 737
Dwie wiosenne katastrofy z udziałem B737 MAX sprawiły wytwórnie sporo problemów.
https://menway.interia.pl/styl-zycia/ci ... Id,3062801
https://menway.interia.pl/styl-zycia/ci ... Id,3062801
Re: Boeing 737
Podobno cześć pilotów złożyła pozew zbiorowy przeciwko Boeingowi za zatajenie wady fabrycznej.
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Boeing 737
poniżej załącznik rzucający nowe spojrzenie na katastrofy B737 Max
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Boeing 737
Kolejny temat związany z B737 a konkretnie kłopoty finansowe związane z modelem B-737 MAX
ttps://www.thetimes.co.uk/article/boeing-profi ... b0561834b0
ttps://www.thetimes.co.uk/article/boeing-profi ... b0561834b0
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Pożegnalny rejs 737-400
Należący do Polskich Linii Lotniczych LOT Boeing 737-400 o znakach rejestracyjnych SP-LLG, dzisiaj, 10 marca wykonał ostatni rejs. Jego trasa wiodła z Lotniska Chopina (start o 10:40) do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice i z powrotem.
Samolot ten w trakcie użytkowania przez LOT został zmodyfikowany i dostosowany do współczesnych standardów dla samolotów wąskokadłubowych. Oznacza to, że pasażerowie, niezależnie od klasy w jakiej podróżują, mieli do dyspozycji komfortowe fotele wyposażone w gniazdka elektryczne, a także szereg udogodnień wzorowanych na wnętrzu jednych z najnowocześniejszych modeli oferowanych przez Boeinga jak np. dynamiczne oświetlenie LED
Ze względu na wyjątkowy charakter wydarzenia samolot miał specjalny kod wywoławczy: Last 734. Podczas startu z Krakowa do Warszawy został pożegnany salutem wodnym. To był początek atrakcji, ponieważ największe przewidziano po lądowaniu w Warszawie. Lotnisko Chopina rozpoczęło pożegnanie Boeinga 737-400 również salutem wodnym. Następnie w asyście honorowej koordynatorów ruchu lotniczego naziemnego, samolot został poprowadzony do wybranego miejsca postojowego na płycie lotniska. Tam miłośnicy lotnictwa mogli wykonać pożegnalne zdjęcia, a także podpisać się na kadłubie samolotu.
Wycofanie SP-LLG, to także koniec historii Boeingów 737 Classic w PLL LOT. Pierwsze samoloty 737-400 pojawiły się we flocie LOT-u na początku 1993. Jednak wraz z rozwojem technologii lotniczych, były sukcesywnie zastępowane przez 737- 800. Ogółem nasz narodowy przewoźnik eksploatował 10 Boeingów 737-400, noszących znaki rejestracyjne SP-LLA do SP-LLH oraz SP-LLK i SP-LLL.
Pożegnalny rejs Boeinga 737-400 był zakończeniem jego 27 lat udanej służby w PLL LOT, podczas której wykonał 28 970 rejsów, spędzając w powietrzu 55 525 godzin. Pośród pasażerów, którzy gościli na jego pokładzie, najbardziej wyjątkowym był Jan Paweł II, który wrócił nim do Rzymu po VII pielgrzymce do Polski 17 czerwca 1999.
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30093
Samolot ten w trakcie użytkowania przez LOT został zmodyfikowany i dostosowany do współczesnych standardów dla samolotów wąskokadłubowych. Oznacza to, że pasażerowie, niezależnie od klasy w jakiej podróżują, mieli do dyspozycji komfortowe fotele wyposażone w gniazdka elektryczne, a także szereg udogodnień wzorowanych na wnętrzu jednych z najnowocześniejszych modeli oferowanych przez Boeinga jak np. dynamiczne oświetlenie LED
Ze względu na wyjątkowy charakter wydarzenia samolot miał specjalny kod wywoławczy: Last 734. Podczas startu z Krakowa do Warszawy został pożegnany salutem wodnym. To był początek atrakcji, ponieważ największe przewidziano po lądowaniu w Warszawie. Lotnisko Chopina rozpoczęło pożegnanie Boeinga 737-400 również salutem wodnym. Następnie w asyście honorowej koordynatorów ruchu lotniczego naziemnego, samolot został poprowadzony do wybranego miejsca postojowego na płycie lotniska. Tam miłośnicy lotnictwa mogli wykonać pożegnalne zdjęcia, a także podpisać się na kadłubie samolotu.
Wycofanie SP-LLG, to także koniec historii Boeingów 737 Classic w PLL LOT. Pierwsze samoloty 737-400 pojawiły się we flocie LOT-u na początku 1993. Jednak wraz z rozwojem technologii lotniczych, były sukcesywnie zastępowane przez 737- 800. Ogółem nasz narodowy przewoźnik eksploatował 10 Boeingów 737-400, noszących znaki rejestracyjne SP-LLA do SP-LLH oraz SP-LLK i SP-LLL.
Pożegnalny rejs Boeinga 737-400 był zakończeniem jego 27 lat udanej służby w PLL LOT, podczas której wykonał 28 970 rejsów, spędzając w powietrzu 55 525 godzin. Pośród pasażerów, którzy gościli na jego pokładzie, najbardziej wyjątkowym był Jan Paweł II, który wrócił nim do Rzymu po VII pielgrzymce do Polski 17 czerwca 1999.
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30093
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: Boeing 737
Koniec produkcji pasażerskich 737NG
Tygodnik Flight poinformował, że Boeing 5 stycznia br. dostarczył ostatnie samoloty pasażerskie rodziny 737 Next Generation. Para 737-800 trafiła do China Eastern Airlines. Natomiast ostatnim wyprodukowanym 737NG był 737-800, przekazany KLM w grudniu 2019.
Rodzina 737NG obejmuje 4 modele, opracowane jako wersje rozwojowe 737-300/-400/-500, z rozwiązaniami zapożyczonymi z Boeinga 777. W ich konstrukcji w większym stopniu zastosowano materiały kompozytowe i zabudowano najnowocześniejszą awionikę.
Na zamówienie linii Southwest, w 1993 Boeing opracował samolot oznaczony wstępnie B737-300X, który ostatecznie nazwano 737-700. Prototyp 737-700 wzbił się w powietrze 9 lutego 1997. Samolot miał nowe skrzydło, o powierzchni nośnej zwiększonej do 125 m2, co wraz z zastosowaniem silników CFM56-7 (rozwijających ciąg o 10% większy od CFM56-3C stosowanych w B 737-300) zaowocowało polepszeniem osiągów. Najlepszym na to dowodem było osiągnięcie podczas prób w locie drugiego prototypu wysokości 12 500 m. Pierwsze seryjne egzemplarze 737-700 otrzymały, w grudniu 1997, linie Southwest.
Drugi z Next Generation – model 737-400X – przekształcił się w 737-800, którego prototyp oblatano 31 lipca 1997. W odróżnieniu od protoplasty może on pomieścić maksymalnie 189 pasażerów.
W oparciu o nowe skrzydło skonstruowano również model 737-600 (oznaczony pierwotnie jako B 737-500X). Jego prototyp wzbił się w powietrze 22 stycznia 1998. Pierwszym odbiorcą 737-600 były linie SAS.
4 września 1998 oblatano samolot Boeing Business Jet, którego konstrukcja jest połączeniem kadłuba 737-700 ze skrzydłami i podwoziem modelu 737-800. Następnie opracowano 737-900, którego prototyp oblatano 3 sierpnia 2000. Na jego bazie powstał 737-900ER (wstępnie nazwany 737-900X), wprowadzony na rynek jako następca 757-200 i bezpośredni konkurent Airbusa A321. Pierwszy 737-900ER został zaprezentowany 8 sierpnia 2006. Pierwszym odbiorcą tego modelu były linie Lion Air.
Ogółem koncern z Seattle wyprodukował 6767 pasażerskich 737NG (69 737-600, 1128 737-700, 22 737-700C, 4991 737-800, 52 737-900 i 505 737-900ER. Nadal produkowane są BBJ, których zmontowano 149. Oprócz tego wytworzono też 14 737-700Wi 129 737-800A– ich produkcja wciąż trwa.
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30328
Tygodnik Flight poinformował, że Boeing 5 stycznia br. dostarczył ostatnie samoloty pasażerskie rodziny 737 Next Generation. Para 737-800 trafiła do China Eastern Airlines. Natomiast ostatnim wyprodukowanym 737NG był 737-800, przekazany KLM w grudniu 2019.
Rodzina 737NG obejmuje 4 modele, opracowane jako wersje rozwojowe 737-300/-400/-500, z rozwiązaniami zapożyczonymi z Boeinga 777. W ich konstrukcji w większym stopniu zastosowano materiały kompozytowe i zabudowano najnowocześniejszą awionikę.
Na zamówienie linii Southwest, w 1993 Boeing opracował samolot oznaczony wstępnie B737-300X, który ostatecznie nazwano 737-700. Prototyp 737-700 wzbił się w powietrze 9 lutego 1997. Samolot miał nowe skrzydło, o powierzchni nośnej zwiększonej do 125 m2, co wraz z zastosowaniem silników CFM56-7 (rozwijających ciąg o 10% większy od CFM56-3C stosowanych w B 737-300) zaowocowało polepszeniem osiągów. Najlepszym na to dowodem było osiągnięcie podczas prób w locie drugiego prototypu wysokości 12 500 m. Pierwsze seryjne egzemplarze 737-700 otrzymały, w grudniu 1997, linie Southwest.
Drugi z Next Generation – model 737-400X – przekształcił się w 737-800, którego prototyp oblatano 31 lipca 1997. W odróżnieniu od protoplasty może on pomieścić maksymalnie 189 pasażerów.
W oparciu o nowe skrzydło skonstruowano również model 737-600 (oznaczony pierwotnie jako B 737-500X). Jego prototyp wzbił się w powietrze 22 stycznia 1998. Pierwszym odbiorcą 737-600 były linie SAS.
4 września 1998 oblatano samolot Boeing Business Jet, którego konstrukcja jest połączeniem kadłuba 737-700 ze skrzydłami i podwoziem modelu 737-800. Następnie opracowano 737-900, którego prototyp oblatano 3 sierpnia 2000. Na jego bazie powstał 737-900ER (wstępnie nazwany 737-900X), wprowadzony na rynek jako następca 757-200 i bezpośredni konkurent Airbusa A321. Pierwszy 737-900ER został zaprezentowany 8 sierpnia 2006. Pierwszym odbiorcą tego modelu były linie Lion Air.
Ogółem koncern z Seattle wyprodukował 6767 pasażerskich 737NG (69 737-600, 1128 737-700, 22 737-700C, 4991 737-800, 52 737-900 i 505 737-900ER. Nadal produkowane są BBJ, których zmontowano 149. Oprócz tego wytworzono też 14 737-700Wi 129 737-800A– ich produkcja wciąż trwa.
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30328
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość