2018.07.06 Katastrofa MiG-29 z 22. BLT Malbork
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: 2018.07.06 Katastrofa MiG-29 z 22. BLT Malbork
Smutna wiadomość
Bez komentarzy, kilka zdjęć poglądowych z miejsca katastrofy
https://wiadomosci.radiozet.pl/media/ga ... 84/25685/1
https://www.se.pl/wiadomosci/galeria/my ... -3kRL-aFjF
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/Bz ... kZMCAM0B5A
Bez komentarzy, kilka zdjęć poglądowych z miejsca katastrofy
https://wiadomosci.radiozet.pl/media/ga ... 84/25685/1
https://www.se.pl/wiadomosci/galeria/my ... -3kRL-aFjF
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/Bz ... kZMCAM0B5A
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: 2018.07.06 Katastrofa MiG-29 z 22. BLT Malbork
Załoga śmigłowca ratowniczego W-3WARM z 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach przystąpiła do akcji poszukiwawczej pilota MiG-29, który uległ katastrofie. Akcję przerwano, po odnalezieniu miejsca katastrofy przez służby naziemne.
Dzisiaj o godzinie 2.03 w nocy, załoga śmigłowca ratowniczego Anakonda, dyżurującego w Gdyni Babich Dołach, otrzymała zadanie startu i poszukiwania w ustalonym rejonie pilota samolotu MiG-29. O godzinie 2.25 śmigłowiec dowodzony przez kpt pil. Marka Wawrzyniaka wystartował do wykonania zadania, utrzymując po starcie łączność ze służbami ratownictwa. Przed dolotem do rejonu poszukiwań, o godzinie 2.47 załoga dostała informację o przerwaniu zadania, ze względu na zlokalizowanie miejsca katastrofy samolotu przez służby naziemne. O godzinie 3.27 Anakonda lądowała na lotnisku 43 Bazy w Babich Dołach.
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_426.html
Dzisiaj o godzinie 2.03 w nocy, załoga śmigłowca ratowniczego Anakonda, dyżurującego w Gdyni Babich Dołach, otrzymała zadanie startu i poszukiwania w ustalonym rejonie pilota samolotu MiG-29. O godzinie 2.25 śmigłowiec dowodzony przez kpt pil. Marka Wawrzyniaka wystartował do wykonania zadania, utrzymując po starcie łączność ze służbami ratownictwa. Przed dolotem do rejonu poszukiwań, o godzinie 2.47 załoga dostała informację o przerwaniu zadania, ze względu na zlokalizowanie miejsca katastrofy samolotu przez służby naziemne. O godzinie 3.27 Anakonda lądowała na lotnisku 43 Bazy w Babich Dołach.
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_426.html
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3938
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: 2018.07.06 Katastrofa MiG-29 z 22. BLT Malbork
Tak pisał o pilocie kilka lat temu Aviateam
http://aviateam.pl/artykul/title;pilot- ... -malborku/
http://galeria.aviateam.pl/photo/4852
http://aviateam.pl/artykul/title;pilot- ... -malborku/
http://galeria.aviateam.pl/photo/4852
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: 2018.07.06 Katastrofa MiG-29 z 22. BLT Malbork
Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak pośmiertnie awansował na stopień kapitana oraz odznaczył Złotym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju, pilota, który w ubiegłym tygodniu zginął w katastrofie samolotu MiG-29 - poinformował MON na Twitterze.
"Decyzją ministra obrony narodowej pilot Krzysztof Sobański, który zginął w katastrofie samolotu MiG29, został pośmiertnie awansowany na stopień kapitana oraz odznaczony Złotym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju" - napisał MON.
https://www.defence24.pl/mon-posmiertny ... fie-mig-29
"Decyzją ministra obrony narodowej pilot Krzysztof Sobański, który zginął w katastrofie samolotu MiG29, został pośmiertnie awansowany na stopień kapitana oraz odznaczony Złotym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju" - napisał MON.
https://www.defence24.pl/mon-posmiertny ... fie-mig-29
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: 2018.07.06 Katastrofa MiG-29 z 22. BLT Malbork
10 lipca Inspektorat Uzbrojenia poinformował o podpisaniu kontraktu na zakup dla jednostek lotniczych ładunków prochowych PZ-AM, które są przeznaczone do zabudowy w komorach korpusu drugiego stopnia mechanizmu strzałowego KSMU foteli K-36DM.
Przedmiotem przetargu, który ogłoszono na początku lutego bieżącego roku, była dostawa 62 kompletów ładunków prochowych PZ-AM, które mają zostać dostarczone jeszcze w bieżącym roku. Obok ceny ocenie podlegały jeszcze inne czynniki – okres gwarancji oraz okres przydatności po otwarciu pojemnika hermetycznego oraz przed otwarciem. Ostatecznie umowa została zawarta 5 lipca z firmą Polit-Elektronik Sp. z o.o. i ma wartość 8,1 mln złotych z VAT.
Ładunki prochowe w fotelach katapultowych K-36DM muszą być systematycznie wymieniane aby utrzymać pełną sprawność techniczną sprzętu. Powyższe fotele są wykorzystywane w samolotach myśliwskich MiG-29 oraz szturmowych Su-22. Ostatnią próbą ratowania życia przez polskiego pilota z wykorzystaniem K-36DM był 6 lipca, kiedy doszło do katastrofy samolotu MiG-29 w pobliżu Pasłęka – niestety pilot nie przeżył wypadku.
http://zbiam.pl/ladunki-prochowe-dla-fo ... pultowych/
Przedmiotem przetargu, który ogłoszono na początku lutego bieżącego roku, była dostawa 62 kompletów ładunków prochowych PZ-AM, które mają zostać dostarczone jeszcze w bieżącym roku. Obok ceny ocenie podlegały jeszcze inne czynniki – okres gwarancji oraz okres przydatności po otwarciu pojemnika hermetycznego oraz przed otwarciem. Ostatecznie umowa została zawarta 5 lipca z firmą Polit-Elektronik Sp. z o.o. i ma wartość 8,1 mln złotych z VAT.
Ładunki prochowe w fotelach katapultowych K-36DM muszą być systematycznie wymieniane aby utrzymać pełną sprawność techniczną sprzętu. Powyższe fotele są wykorzystywane w samolotach myśliwskich MiG-29 oraz szturmowych Su-22. Ostatnią próbą ratowania życia przez polskiego pilota z wykorzystaniem K-36DM był 6 lipca, kiedy doszło do katastrofy samolotu MiG-29 w pobliżu Pasłęka – niestety pilot nie przeżył wypadku.
http://zbiam.pl/ladunki-prochowe-dla-fo ... pultowych/
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: 2018.07.06 Katastrofa MiG-29 z 22. BLT Malbork
Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego badająca przyczyny katastrofy samolotu Mig-29 jest obecnie na etapie analizy zebranego materiału dowodowego i weryfikacji przyjętych hipotez badawczych. Komisja nie jest w stanie wskazać terminu zakończenia prac.
Inspektorat Obrony Narodowej ds. Bezpieczeństwa Lotów poinformował, że prace Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWL LP), która bada przyczyny katastrofy samolotu Mig-29 sprzed dwóch miesięcy, są obecnie na etapie "analizy zebranego materiału dowodowego" i "weryfikacji przyjętych hipotez badawczych".
Według informacji inspektoratu, kolejnym etapem prac ma być "przygotowanie dokumentacji kończącej badanie zdarzenia lotniczego".
Inspektorat, pytany o planowany lub możliwy termin zakończenia prac, przyznaje, że obecnie nie jest możliwe podanie konkretnej daty. Wynika to "z uwagi na złożoność i wielowątkowość prowadzonych procesu badawczego". W tej sytuacji "wskazanie terminu zakończenia prac byłoby jedynie spekulacją" - poinformował inspektorat.
W podobnym tonie wypowiedział się w resort obrony narodowej. Odpowiadając na pytania, przyznał, że "na obecnym etapie nie jest możliwe określenie przyczyn katastrofy samolotu MiG-29, ani terminu zakończenia prac komisji".
https://fakty.interia.pl/polska/news-ko ... Id,2631033
Inspektorat Obrony Narodowej ds. Bezpieczeństwa Lotów poinformował, że prace Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWL LP), która bada przyczyny katastrofy samolotu Mig-29 sprzed dwóch miesięcy, są obecnie na etapie "analizy zebranego materiału dowodowego" i "weryfikacji przyjętych hipotez badawczych".
Według informacji inspektoratu, kolejnym etapem prac ma być "przygotowanie dokumentacji kończącej badanie zdarzenia lotniczego".
Inspektorat, pytany o planowany lub możliwy termin zakończenia prac, przyznaje, że obecnie nie jest możliwe podanie konkretnej daty. Wynika to "z uwagi na złożoność i wielowątkowość prowadzonych procesu badawczego". W tej sytuacji "wskazanie terminu zakończenia prac byłoby jedynie spekulacją" - poinformował inspektorat.
W podobnym tonie wypowiedział się w resort obrony narodowej. Odpowiadając na pytania, przyznał, że "na obecnym etapie nie jest możliwe określenie przyczyn katastrofy samolotu MiG-29, ani terminu zakończenia prac komisji".
https://fakty.interia.pl/polska/news-ko ... Id,2631033
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: 2018.07.06 Katastrofa MiG-29 z 22. BLT Malbork
W śledztwie prowadzonym w sprawie katastrofy MiG-29 z lipca tego roku powołano 5 zespołów biegłych - poinformował PAP rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie Łukasz Łapczyński. Mają oni zbadać sprawność samolotu, a także paliwo, którym zatankowano maszynę przed katastrofą.
"Prokurator powołał kilka zespołów biegłych, celem uzyskania informacji istotnych z punktu widzenia przedmiotowego postępowania i tym samym ustalenia, w jakich okolicznościach doszło do wypadku. Czekamy na ich opinie" - powiedział pytany przez PAP Łukasz Łapczyński rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie. Postępowanie prowadzi Wydział do spraw Wojskowych tej prokuratury.
Jak wyjaśnił prok. Łapczyński, biegli już pracują na zlecenie prokuratury; zostali powołani w sierpniu. Łącznie powołano pięć zespołów biegłych różnych specjalności.
"Biegli badają m.in. sprawność systemów (rozbitego - PAP) samolotu, jak i całej maszyny, paliwo którym zatankowano samolot. Pobrano już próbki z cysterny oraz ze zbiorników samolotu" - powiedział PAP Łapczyński.
Jak zaznaczył, do czasu uzyskania opinii biegłych i przeanalizowania ich przez prokuratora pod kątem wniosków, prokuratura nie może poinformować o ustalonych szczegółach zdarzenia, jak też branych obecnie pod uwagę przyczynach katastrofy. Prok. Łapczyński nie przesadza też, jak długo jeszcze potrwa postępowanie w tej sprawie.
W środę rzecznik prasowy Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych kmdr por. Czesław Cichy poinformował PAP, że wznowienie lotów samolotów wojskowych MIG-29 jest planowane na początek listopada. Obecnie trwa wdrażanie zaleceń Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) badającej wypadek samolotu tego typu, do którego doszło w lipcu tego roku. Komisja nie przekazała do Dowództwa Generalnego protokołu z tego badania, więc Dowództwo nie ma informacji o jego zakończeniu.
"Komisja (KBWLLP - PAP) może stwierdzić, że na obecnym etapie badania wszystkie przyczyny zostały ustalone, zalecić profilaktykę, a z naszej strony po wdrożeniu tej profilaktyki możemy podjąć decyzję, żeby wznowić loty na samolotach nie czekając na protokół końcowy z badań" - powiedział PAP rzecznik Dowództwa Generalnego.
"Protokół z badań jest to opasły i skomplikowany dokument. Jego stworzenie może trwać. My w tym czasie - bo nam zależy na tym - możemy loty wznowić. Jeżeli jest taka możliwość, z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, to z niej korzystamy" - dodał kmdr Cichy. Oprócz badania przyczyn katastrofy przez ekspertów KBWLLP, śledztwo w tej sprawie prowadzą właśnie prokuratorzy z Wydziału do Spraw Wojskowych Prokuratury Okręgowej w Warszawie.
https://dlapilota.pl/wiadomosci/pap/pro ... zespolow-b
Więcej:
https://dlapilota.pl/wiadomosci/pap/dgr ... -listopada
"Prokurator powołał kilka zespołów biegłych, celem uzyskania informacji istotnych z punktu widzenia przedmiotowego postępowania i tym samym ustalenia, w jakich okolicznościach doszło do wypadku. Czekamy na ich opinie" - powiedział pytany przez PAP Łukasz Łapczyński rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie. Postępowanie prowadzi Wydział do spraw Wojskowych tej prokuratury.
Jak wyjaśnił prok. Łapczyński, biegli już pracują na zlecenie prokuratury; zostali powołani w sierpniu. Łącznie powołano pięć zespołów biegłych różnych specjalności.
"Biegli badają m.in. sprawność systemów (rozbitego - PAP) samolotu, jak i całej maszyny, paliwo którym zatankowano samolot. Pobrano już próbki z cysterny oraz ze zbiorników samolotu" - powiedział PAP Łapczyński.
Jak zaznaczył, do czasu uzyskania opinii biegłych i przeanalizowania ich przez prokuratora pod kątem wniosków, prokuratura nie może poinformować o ustalonych szczegółach zdarzenia, jak też branych obecnie pod uwagę przyczynach katastrofy. Prok. Łapczyński nie przesadza też, jak długo jeszcze potrwa postępowanie w tej sprawie.
W środę rzecznik prasowy Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych kmdr por. Czesław Cichy poinformował PAP, że wznowienie lotów samolotów wojskowych MIG-29 jest planowane na początek listopada. Obecnie trwa wdrażanie zaleceń Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) badającej wypadek samolotu tego typu, do którego doszło w lipcu tego roku. Komisja nie przekazała do Dowództwa Generalnego protokołu z tego badania, więc Dowództwo nie ma informacji o jego zakończeniu.
"Komisja (KBWLLP - PAP) może stwierdzić, że na obecnym etapie badania wszystkie przyczyny zostały ustalone, zalecić profilaktykę, a z naszej strony po wdrożeniu tej profilaktyki możemy podjąć decyzję, żeby wznowić loty na samolotach nie czekając na protokół końcowy z badań" - powiedział PAP rzecznik Dowództwa Generalnego.
"Protokół z badań jest to opasły i skomplikowany dokument. Jego stworzenie może trwać. My w tym czasie - bo nam zależy na tym - możemy loty wznowić. Jeżeli jest taka możliwość, z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, to z niej korzystamy" - dodał kmdr Cichy. Oprócz badania przyczyn katastrofy przez ekspertów KBWLLP, śledztwo w tej sprawie prowadzą właśnie prokuratorzy z Wydziału do Spraw Wojskowych Prokuratury Okręgowej w Warszawie.
https://dlapilota.pl/wiadomosci/pap/pro ... zespolow-b
Więcej:
https://dlapilota.pl/wiadomosci/pap/dgr ... -listopada
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości