Su-57
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Su-57
Pogłoski o przebazowaniu do rosyjskiej bazy Hmejmim w prowincji Latakia w Syrii najnowszych rosyjskich myśliwców wielozadaniowych – Su-57, znanych także pod poprzednim symbolem – T-50 -zostały potwierdzone.
22 lutego 2018 syryjski internauta – Wail Al Hussaini – z kręgów prorządowych – zarejestrował za pomocą kamery swojego telefonu i zamieścił w Internecie krótki filmik ukazujący ostatnią fazę lądowania w Hmejmim pary Su-57. Podejście do lotniska i przyziemienie tych nadal do końca nie znanych szerzej maszyn osłaniała para krążących w pobliżu myśliwców Su-35.
Rosyjscy analitycy natychmiast skojarzyli ten fakt z wypowiedzią Jurija Borisowa – zastępcy ministra obrony Federacji Rosyjskiej z 8 lutego 2018. Oznajmił on bowiem publicznie dla RIA Nowosti, że rozpoczyna się faza eksperymentalnej eksploatacji linowej pierwszych przedseryjnych Su-57. Rosyjscy eksperci oczekiwali, że jest to zapowiedź skierowania co najmniej kilku maszyn do centrum w Lipiecku, gdzie wypracowywana powinna być taktyka operacyjnego wykorzystania samolotów w normalnych jednostkach lotniczych. Samoloty jednak trafiły do Syrii.
23 lutego dziennikarze gazety Kommiersant, zajmujący się przemysłem zbrojeniowym i obronnością uzyskali nieoficjalne potwierdzenie wydania na najwyższym szczeblu władzy w Rosji rozkazu przerzutu pary Su-57 de facto na pole walki w Syrii. Pierwsze potwierdzenie wyszło od jednego z głównych menedżerów jednego z czołowych rosyjskich konsorcjów zbrojeniowych (być może od szefa Suchoja), który zastrzegł sobie anonimowość. Drugie - od innego anonimowego źródła Kommiersanta w rosyjskim ministerstwie obrony. Ze starannie przygotowanej analizy Kommiersanta można się dowiedzieć, że do Syrii wysłano jednocześnie cały nowy zespół samolotów bojowych składający się z pary Su-57, dwóch par Su-35, dwóch par zmodyfikowanych i wyposażonych w nowe środki ostrzegania przed ogniem opl – Su-25 oraz maszyny dozoru radiolokacyjnego i dowodzenia powietrznego – A-50U.
Z materiałów opublikowanych w rosyjskich mediach dowiedzieć się można, że najprawdopodobniej sam prezydent Putin podjął decyzję o przetestowaniu przede wszystkim złożonych systemów awionicznych i nowych układów rozpoznania sytuacji bojowej na ziemi i w powietrzu – w jakie wyekwipowane są już pierwsze seryjne Su-57 – w warunkach realnego pola walki. Zbierając także doświadczenia ze spodziewanych starć urządzeń pokładowych nowego myśliwca rosyjskiego ze stacjami radiolokacyjnymi naziemnymi i zamontowanymi w samolotach zachodnich (łącznie z izraelskimi), które operują w przestrzeni syryjskiej. Nie wyklucza się na przykład elektronicznej konfrontacji, oczywiście na odległość, z F-35 Lightningami II izraelskiego Hel’Avir
. Tak czy inaczej eksperci Kommiersanta prognozują przetestowanie, w obliczu prawdziwego przeciwdziałania potencjalnego nieprzyjaciela, współpracy pokładowych systemów Su-57 z uzbrojeniem rakietowym do walki z celami latającymi i naziemnymi. Naturalnie należy także zakładać, że zarówno wywiad lotnictwa amerykańskiego, jak i wojskowy wywiad Izraela – Aman - będą się starały zdobyć – korzystając z tak unikatowej okazji, jak najwięcej danych o sprawności pracy systemów pokładowych najnowszego rosyjskiego samolotu bojowego. To wszystko zapowiada gorące tygodnie i miesiące 2018 nad Syrią.
Z oficjalnych informacji rosyjskich wynika, że tzw. drugi etap eksperymentalnej fazy wprowadzania Su-57 do linii rozpocząć się ma w 2019. Media moskiewskie akcentują przy okazji, iż Suchoj oficjalnie podpisał z Ministerstwem Obrony Federacji Rosyjskiej umowę na dostawę pierwszej partii 12 seryjnych Su-57. Pierwsze samoloty z tej serii oczekiwane są na przełomie 2018/2019. Wiadomo, że do tej pory zbudowano co najmniej 11 egzemplarzy prototypowych. Napędzane są one głęboko zmodernizowanymi silnikami z biura konstrukcyjnego im. Archipa Ljulki – AL–31F –pochodzącymi jeszcze z okresu lat 80. ubiegłego wieku, które po odmłodzeniu otrzymały oznaczenie AL-41F1. Są one produkowane przez NPIO Saturn. Perspektywiczny dwuprzepływowy silnik dla dawnego lotniczego kompleksu bojowego piątej generacji – T-50, o kryptonimie Izdielie 30 (wyrób 30) nie jest jeszcze w pełni gotowy. Seryjna produkcja nowych dla Su-57 planowana jest na okres 2023-2025.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24568
22 lutego 2018 syryjski internauta – Wail Al Hussaini – z kręgów prorządowych – zarejestrował za pomocą kamery swojego telefonu i zamieścił w Internecie krótki filmik ukazujący ostatnią fazę lądowania w Hmejmim pary Su-57. Podejście do lotniska i przyziemienie tych nadal do końca nie znanych szerzej maszyn osłaniała para krążących w pobliżu myśliwców Su-35.
Rosyjscy analitycy natychmiast skojarzyli ten fakt z wypowiedzią Jurija Borisowa – zastępcy ministra obrony Federacji Rosyjskiej z 8 lutego 2018. Oznajmił on bowiem publicznie dla RIA Nowosti, że rozpoczyna się faza eksperymentalnej eksploatacji linowej pierwszych przedseryjnych Su-57. Rosyjscy eksperci oczekiwali, że jest to zapowiedź skierowania co najmniej kilku maszyn do centrum w Lipiecku, gdzie wypracowywana powinna być taktyka operacyjnego wykorzystania samolotów w normalnych jednostkach lotniczych. Samoloty jednak trafiły do Syrii.
23 lutego dziennikarze gazety Kommiersant, zajmujący się przemysłem zbrojeniowym i obronnością uzyskali nieoficjalne potwierdzenie wydania na najwyższym szczeblu władzy w Rosji rozkazu przerzutu pary Su-57 de facto na pole walki w Syrii. Pierwsze potwierdzenie wyszło od jednego z głównych menedżerów jednego z czołowych rosyjskich konsorcjów zbrojeniowych (być może od szefa Suchoja), który zastrzegł sobie anonimowość. Drugie - od innego anonimowego źródła Kommiersanta w rosyjskim ministerstwie obrony. Ze starannie przygotowanej analizy Kommiersanta można się dowiedzieć, że do Syrii wysłano jednocześnie cały nowy zespół samolotów bojowych składający się z pary Su-57, dwóch par Su-35, dwóch par zmodyfikowanych i wyposażonych w nowe środki ostrzegania przed ogniem opl – Su-25 oraz maszyny dozoru radiolokacyjnego i dowodzenia powietrznego – A-50U.
Z materiałów opublikowanych w rosyjskich mediach dowiedzieć się można, że najprawdopodobniej sam prezydent Putin podjął decyzję o przetestowaniu przede wszystkim złożonych systemów awionicznych i nowych układów rozpoznania sytuacji bojowej na ziemi i w powietrzu – w jakie wyekwipowane są już pierwsze seryjne Su-57 – w warunkach realnego pola walki. Zbierając także doświadczenia ze spodziewanych starć urządzeń pokładowych nowego myśliwca rosyjskiego ze stacjami radiolokacyjnymi naziemnymi i zamontowanymi w samolotach zachodnich (łącznie z izraelskimi), które operują w przestrzeni syryjskiej. Nie wyklucza się na przykład elektronicznej konfrontacji, oczywiście na odległość, z F-35 Lightningami II izraelskiego Hel’Avir
. Tak czy inaczej eksperci Kommiersanta prognozują przetestowanie, w obliczu prawdziwego przeciwdziałania potencjalnego nieprzyjaciela, współpracy pokładowych systemów Su-57 z uzbrojeniem rakietowym do walki z celami latającymi i naziemnymi. Naturalnie należy także zakładać, że zarówno wywiad lotnictwa amerykańskiego, jak i wojskowy wywiad Izraela – Aman - będą się starały zdobyć – korzystając z tak unikatowej okazji, jak najwięcej danych o sprawności pracy systemów pokładowych najnowszego rosyjskiego samolotu bojowego. To wszystko zapowiada gorące tygodnie i miesiące 2018 nad Syrią.
Z oficjalnych informacji rosyjskich wynika, że tzw. drugi etap eksperymentalnej fazy wprowadzania Su-57 do linii rozpocząć się ma w 2019. Media moskiewskie akcentują przy okazji, iż Suchoj oficjalnie podpisał z Ministerstwem Obrony Federacji Rosyjskiej umowę na dostawę pierwszej partii 12 seryjnych Su-57. Pierwsze samoloty z tej serii oczekiwane są na przełomie 2018/2019. Wiadomo, że do tej pory zbudowano co najmniej 11 egzemplarzy prototypowych. Napędzane są one głęboko zmodernizowanymi silnikami z biura konstrukcyjnego im. Archipa Ljulki – AL–31F –pochodzącymi jeszcze z okresu lat 80. ubiegłego wieku, które po odmłodzeniu otrzymały oznaczenie AL-41F1. Są one produkowane przez NPIO Saturn. Perspektywiczny dwuprzepływowy silnik dla dawnego lotniczego kompleksu bojowego piątej generacji – T-50, o kryptonimie Izdielie 30 (wyrób 30) nie jest jeszcze w pełni gotowy. Seryjna produkcja nowych dla Su-57 planowana jest na okres 2023-2025.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24568
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: Su-57
Kompania ImageSat International opublikowała zdjęcia satelitarne, z których wynika, że w bazie Hmejmim w Syrii znajdują się trzy rosyjskie samoloty wielozadaniowe nowej generacji Su-57 (T-50). Potwierdziła w ten sposób i uściśliła wcześniejsze informacje o przebazowaniu do Syrii maszyn tego typu. Z opublikowanych zdjęć wynika, że jeden Su-57 stoi na specjalnym, chronionym stanowisku (TMU) obok kilku szturmowych Su-25, a dwa kolejne wspólnie z wielozadaniowymi myśliwcami Su-35S, bez specjalnej osłony.
Według rosyjskich mediów, dwa Su-57 wylądowały w Hmejmim 21 lutego, a jeden lub (według niektórych doniesień) dwa kolejne 23 lutego. Te same media twierdzą, że celem przebazowania nowych samolotów do Syrii są przede wszystkim testy w warunkach bojowych systemów radiolokacyjnych i walki radioelektronicznej. Decyzję o skierowaniu kilku Su-57 miał podjąć osobiście prezydent FR Władimir Putin po tajnej prezentacji tych samolotów podczas ubiegłorocznego MAKS w Żukowskim pod Moskwą.
8 lutego wiceminister obrony Jurij Borisow poinformował, że zakończyła się pierwsza faza państwowych testów Su-57. Teraz weszły one w fazę doświadczalno-bojową. Oznacza to, że wypracowywana będzie taktyka użycia bojowego nowych samolotów. Su-57 bazujące w Syrii nie mają brać udziału w działaniach bojowych.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24575
Według rosyjskich mediów, dwa Su-57 wylądowały w Hmejmim 21 lutego, a jeden lub (według niektórych doniesień) dwa kolejne 23 lutego. Te same media twierdzą, że celem przebazowania nowych samolotów do Syrii są przede wszystkim testy w warunkach bojowych systemów radiolokacyjnych i walki radioelektronicznej. Decyzję o skierowaniu kilku Su-57 miał podjąć osobiście prezydent FR Władimir Putin po tajnej prezentacji tych samolotów podczas ubiegłorocznego MAKS w Żukowskim pod Moskwą.
8 lutego wiceminister obrony Jurij Borisow poinformował, że zakończyła się pierwsza faza państwowych testów Su-57. Teraz weszły one w fazę doświadczalno-bojową. Oznacza to, że wypracowywana będzie taktyka użycia bojowego nowych samolotów. Su-57 bazujące w Syrii nie mają brać udziału w działaniach bojowych.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24575
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: Su-57
Z Komsomolska nad Amurem na lotnisko Lotniczo-doświadczalnego instytutu im. M.M. Gromowa w Żukowskim pod Moskwą przeleciał ostatni, dziesiąty doświadczalny samolot wielozadaniowy nowej generacji Suchoj T-50 (PAK FA). Samolot z numerem burtowym 510 (T-50-10) został sfotografowany 6 marca przez spotterów podczas międzylądowania na lotnisku Jelcowka w Nowosybirsku. Kolejne zdjęcia spotterzy wykonali już w Żukowskim. Wcześniej żadne media nie publikowały zdjęć tego samolotu.
Samolot T-50-10 został zbudowany w Zakładach lotniczych im. Gagarina w Komsomolsku nad Amurem (filia Kompanii Suchoj). Oblatano go 23 grudnia 2017. Przed przelotem do Żukowskiego maszyna przechodziła testy zakładowe.
Poprzedni samolot doświadczalny tej serii (dziewiąty) – T-50-11 przyleciał do Żukowskiego we wrześniu 2017. W lutym przebazowano go, z dwoma innymi, do bazy Hmejmim w Syrii. Usunięto wówczas numer burtowy (511). W zamian na statecznikach pionowych umieszczono numery rejestracyjne – RF-81755. Samoloty przebazowane do Syrii mają być testowane w warunkach zbliżonych do bojowych.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24674
Samolot T-50-10 został zbudowany w Zakładach lotniczych im. Gagarina w Komsomolsku nad Amurem (filia Kompanii Suchoj). Oblatano go 23 grudnia 2017. Przed przelotem do Żukowskiego maszyna przechodziła testy zakładowe.
Poprzedni samolot doświadczalny tej serii (dziewiąty) – T-50-11 przyleciał do Żukowskiego we wrześniu 2017. W lutym przebazowano go, z dwoma innymi, do bazy Hmejmim w Syrii. Usunięto wówczas numer burtowy (511). W zamian na statecznikach pionowych umieszczono numery rejestracyjne – RF-81755. Samoloty przebazowane do Syrii mają być testowane w warunkach zbliżonych do bojowych.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24674
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: Su-57
Coś dla fascynatów rosyjskiej techniki lotniczej
Polecam oglądnąć najlepiej w całości!
Polecam oglądnąć najlepiej w całości!
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Pierwszy zagraniczny użytkownik Su-57?
Czyżby pierwszy użytkownik poza Rosją?
Algierski portal MenaDefense informuje, że Algieria zamówiła 14 myśliwców wielozadaniowych stealth Su-57E oraz po 14 bombowców frontowych Su-34 i myśliwców wielozadaniowych Su-35 w wersjach eksportowych. Opcja przewiduje dostawy jeszcze po 14 Su-34 i Su-35. Według MenaDefense, decyzję o zawarciu kontraktu podjęto w sierpniu 2019 podczas pokazów lotniczych MAKS pod Moskwą.
Algierski portal twierdzi, że dostawy wynikające z podstawowego zamówienia mają zostać zrealizowane do 2025. Do tego czasu algierskie wojska lotnicze mają dysponować dwiema eskadrami myśliwców wielozadaniowych Su-30MKA oraz po jednej Su-57, Su-35 i MiG-29M2, a także dwiema eskadrami bombowców frontowych Su-24M i jedną Su-34. Do szkolenia ich pilotów mają służyć jednostki wyposażone w samoloty Jak-130.
MenaDefense twierdzi, że informacje o zakupie przez Algierię Su-57E potwierdzają źródła zagraniczne. Jeśli okażą się one prawdą, Algieria będzie pierwszym zagranicznym odbiorcą rosyjskich myśliwców wielozadaniowych nowej generacji (i bombowców Su-34). Wcześniej jako ich ewentualnych pierwszych kupców wskazywano, również w Rosji, Indie i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Rozmowy na ten temat toczy także Turcja. Zarówno w przypadku Indii, jak i Turcji przeszkodą w zawarciu kontraktów są m.in. żądania transferu technologii.
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29631
Algierski portal MenaDefense informuje, że Algieria zamówiła 14 myśliwców wielozadaniowych stealth Su-57E oraz po 14 bombowców frontowych Su-34 i myśliwców wielozadaniowych Su-35 w wersjach eksportowych. Opcja przewiduje dostawy jeszcze po 14 Su-34 i Su-35. Według MenaDefense, decyzję o zawarciu kontraktu podjęto w sierpniu 2019 podczas pokazów lotniczych MAKS pod Moskwą.
Algierski portal twierdzi, że dostawy wynikające z podstawowego zamówienia mają zostać zrealizowane do 2025. Do tego czasu algierskie wojska lotnicze mają dysponować dwiema eskadrami myśliwców wielozadaniowych Su-30MKA oraz po jednej Su-57, Su-35 i MiG-29M2, a także dwiema eskadrami bombowców frontowych Su-24M i jedną Su-34. Do szkolenia ich pilotów mają służyć jednostki wyposażone w samoloty Jak-130.
MenaDefense twierdzi, że informacje o zakupie przez Algierię Su-57E potwierdzają źródła zagraniczne. Jeśli okażą się one prawdą, Algieria będzie pierwszym zagranicznym odbiorcą rosyjskich myśliwców wielozadaniowych nowej generacji (i bombowców Su-34). Wcześniej jako ich ewentualnych pierwszych kupców wskazywano, również w Rosji, Indie i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Rozmowy na ten temat toczy także Turcja. Zarówno w przypadku Indii, jak i Turcji przeszkodą w zawarciu kontraktów są m.in. żądania transferu technologii.
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29631
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Su-57
Jak się sprawdzą będzie to początek serii, jeśli nie oznaczać to będzie iż nie spełniają oczekiwań
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości