Strona 1 z 1

CS Series

: 30 wrz 2017, 6:44
autor: Misza 73
Odpowiadając na skargę Boeinga, Departament Handlu Stanów Zjednoczonych mówi, że będzie pobierać taryfę 219,63 procent za każdy samolot Bombardier CSeries przywożony do Stanów Zjednoczonych. Decyzja taryfowa jest uważana za wstępną i jest jeszcze zatwierdzona przez amerykańską Międzynarodową Komisję Handlową na początku 2018 r. .

Po sprzedaży 75 samolotów CSeries do Delta w 2016 roku Boeing narzekał, że Bombardier cieszył się nieuczciwymi subwencjami, gdy rząd Quebec wykupił firmę z miliardową infuzją. Program CSeries był zaniepokojony opóźnieniami, przekroczeniem kosztów i brakiem zainteresowania rynkiem. Porozumienie Delta obróciło to wokół i Boeing mówi, że to na jego koszt. Boeing twierdził, że subsydium stanowi nieuczciwej konkurencji ponownie modele 737NG i 737 MAX. CSeries to 100-miejscowy, bardzo wydajny samolot pasażerski przeznaczony na rynki obsługiwane przez dysze regionalne. 737NG zazwyczaj zajmuje 137, podczas gdy MAX ma do 175 miejsc.

Powiedział Boeing w oświadczeniu w tym tygodniu: "Departament Handlu Stanów Zjednoczonych potwierdził dzisiaj, że firma Bombardier podjęła ogromne nielegalne subwencje z naruszeniem obowiązującego prawa handlowego. Dotacje umożliwiły firmie Bombardier zrzucić produkt na rynek amerykański, szkodząc pracownikom lotniczym w Stanach Zjednoczonych i w całym łańcuchu dostaw firmy Boeing ". Bombardier odpowiedział, wzywając orzeczenie "absurdu i rozwiedziony z rzeczywistości". Firma z siedzibą w Montrealu oskarżyła firmę Boeing o manipulowanie amerykańskimi przepisami handlowymi, aby stłumić konkurencję.