Samoloty wodorowe
: 17 maja 2021, 23:40
Technologią ciekłego wodoru interesował się Igor Sikorski, amerykański konstruktor rosyjskiego pochodzenia. W 1938 wygłosił on wykład na temat przyszłości tej technologii.
"Jeżeli rozwinięta zostałaby metoda bezpiecznej i oszczędnej produkcji i magazynowania ciekłego wodoru na paliwo, skutkowałoby to wielką zmianą, szczególnie w dziedzinie lotnictwa długodystansowego. Umożliwiłoby to lot na około równika bez konieczności uzupełniania paliwa. Umożliwiłoby to również zwiększenie wydajności niemal każdego silnika"
- Igor Sikorski, Wykład przed American Institution of Electrical Engineers, 1938
Pierwszym eksperymentalnym samolotem na świecie napędzanym ciekłym wodorem był Tu-155, czyli zmodyfikowany Tu-154
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-155
"Jeżeli rozwinięta zostałaby metoda bezpiecznej i oszczędnej produkcji i magazynowania ciekłego wodoru na paliwo, skutkowałoby to wielką zmianą, szczególnie w dziedzinie lotnictwa długodystansowego. Umożliwiłoby to lot na około równika bez konieczności uzupełniania paliwa. Umożliwiłoby to również zwiększenie wydajności niemal każdego silnika"
- Igor Sikorski, Wykład przed American Institution of Electrical Engineers, 1938
Pierwszym eksperymentalnym samolotem na świecie napędzanym ciekłym wodorem był Tu-155, czyli zmodyfikowany Tu-154
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-155