Strona 1 z 1

Zagadka 160

: 11 lis 2020, 22:45
autor: Jacek Waszczuk
Współczesne samoloty stealth nie są nowym wymysłem, już podczas I wojny światowej myślano o tym by stworzyć samolot niewidzialny kto i kiedy tego próbował?

ODP;

Była to ciekawostka na którą wpadli inżynierowie podczas I wojny światowej. Pomysł był prosty by zmniejszyć widzialność samolotu do pokrycia wykożystano folię celuloidową, W taki sposób przerobiono miedzy innymi myśliwiec Fokker E-III który otrzymał pokrycie foliowe na kadłubie i skrzydłach. Błyskawicznie okazało się że celuloid nie wytrzymywał warunków atmosferycznych jak tradycyjne płótno, pod wpływem promieni słonecznych szybko żółkł, rozciągał się a obniżenie widzialności było znikome, mało tego pod odpowiednim kątem dawał odbłyski światła jak od lusterek. Ta samą uliczką poszli inżynierowie zakładów Linke Hofman (zakłady w Breslau) Skonstruowany tu samolot bombowy Linke Hofman R-I otrzymał celuloidowe pokrycie kadłuba. Trzecim samolotem w którym stosowano rozwiązanie to Albatros C-I

Re: Zagadka 160

: 15 lis 2020, 9:14
autor: Jacek Waszczuk
Odpowiedz jest związana z Wrocławiem

Re: Zagadka 160

: 19 lis 2020, 22:27
autor: Jacek Waszczuk
Była to ciekawostka na którą wpadli inżynierowie podczas I wojny światowej. Pomysł był prosty by zmniejszyć widzialność samolotu do pokrycia wykożystano folię celuloidową, W taki sposób przerobiono miedzy innymi myśliwiec Fokker E-III który otrzymał pokrycie foliowe na kadłubie i skrzydłach. Błyskawicznie okazało się że celuloid nie wytrzymywał warunków atmosferycznych jak tradycyjne płótno rozciągał się żółkł a obniżenie widzialności było znikome, przy konkretnych kątach padania światła samolot generował odbłyski jak od lusterka. Ta samą uliczką poszli inżynierowie zakładów Linke Hofman (zakłady w Breslau) Skonstruowany tu samolot bombowy Linke Hofman R-I otrzymał celuloidowe pokrycie kadłuba

Fokker E-I
fokker E-I celuloid.jpg
Linke Hofman R-I
Link.jpg