Samolot hybrydowy

Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 3927
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Samolot hybrydowy

Post autor: Jacek Waszczuk » 17 paź 2020, 21:42

Od kilkunastu lat na naszych drogach można spotkać samochody hybrydowe,, technologia rozwija się i powstają wydajniejsze rozwiązania. Tymczasem zaprezentowano dwusilnikową Cessnę Skymaster w wersji hybrydowej. Jeden silnik tradycyjnie pozostał w wersji tłokowej a drugi zastąpiono silnikiem elektrycznym. W roli samolotu komunikacyjnego obsługującego krótkie trasy zyska na paliwie może wynosić nawet 50 %

Więcej z linku

https://www.aopa.org/news-and-media/all ... ybrid-twin.

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Samolot hybrydowy

Post autor: Adam Pawlak » 25 lip 2021, 22:46

Pratt & Whitney Canada i De Havilland of Canada pracują na skonstruowaniem samolotu komunikacyjnego Dash 8-100 z napędem hybrydowo-elektrycznym. Silniki elektryczne z układem ich sterowania ma opracować Collins Aerospace.

Projekt, którego realizacja wymagać ma 163 mln CAD, w połowie finansowany jest przez rządy Kanady i prowincji Quebec. Prototypowy samolot ma przejść próby naziemne już w przyszłym roku. Jego oblot planowany jest w 2024.

Nowa technologia napędu hybrydowo-elektrycznego pomoże zoptymalizować osiągi w różnych etapach lotu. Docelowo samolot ma zużywać 30% paliwa mniej i emitować 30% mniej CO2 w porównaniu z nowoczesnymi samolotami komunikacji regionalnej z napędem turbośmigłowym

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=34146

Obrazek

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Samolot hybrydowy

Post autor: Adam Pawlak » 30 lip 2021, 0:04

Również za wschodnią granicą pracuje się nad napędami hybrydowymi

Rosyjski Fundusz badań perspektywicznych (Fond perspektiwnych issledowanij, FPI) poinformował, że podczas MAKS 2021 pierwszy lot wykonał samolot Jak-40LL (Lietajuszczaja Laboratoria) z napędem hybrydowym na bazie silnika turbinowego i nadprzewodnikowego silnika elektrycznego. W czasie lotu został on włączony. Główny napęd stanowiły jednak dwa standardowe silniki turboodrzutowe.

Z informacji FPI wynika, że naziemne testy napędu hybrydowego na Jak-40LL rozpoczęły się w lutym w Nowosybirsku. Testowany napęd składa się z zestawu akumulatorów, silnika elektrycznego o mocy 500 kW (680 KM) oraz jednostki zasilającej – silnika turbinowego z generatorem elektrycznym umieszczonym w tylnej części kadłuba zamiast centralnego silnika turboodrzutowego. Silnik napędzający trójłopatowe śmigło jest o 5-20% bardziej ekonomiczny niż konwencjonalne silniki elektryczne dzięki zastosowaniu wysokotemperaturowych nadprzewodników i chłodzenia kriogenicznego. Został on zaprojektowany przez ZAO SuperOks dzięki finansowaniu zapewnionemu przez FPI.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=34199

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samoloty po II Wojnie Światowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość