Boeing 787-9 Dreamliner-LOT-u

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Boeing 787-9 Dreamliner-LOT-u

Post autor: Adam Pawlak » 20 mar 2018, 1:45

PLL LOT w czwartek odbiorą w Seattle w Stanach Zjednoczonych pierwszego z czterech zamówionych przez spółkę maszyn typu Boeing 787-9 Dreamliner. To większa o 6 metrów wersja Boeinga 787-8 Dreamliner. Samolot może zabrać na pokład 294 pasażerów.

Nowa maszyna w czwartek wystartuje prosto z fabryki amerykańskiego producenta Boeing w Everett pod Seattle w USA, by wylądować w piątek rano na warszawskim Lotnisku Chopina. Rejs potrwa ok. 11 godzin.

Samolot został wyposażony w silniki Rolls-Royce'a Trent TEN nowej generacji, które mogą być wykorzystywane zamiennie także na B787-8. Zasięg nowego dreamlinera w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, o ok. 700 km więcej niż B787-8.

Boeingi 787-9 Dreamliner mogą zabrać na pokład 294 pasażerów: 24 w klasie biznes, 21 w premium economy i 249 w klasie ekonomicznej. B787-8 na pokład zabiera 252 pasażerów.

- Pierwszy B787-9 poleci do Chicago u Stanach Zjednoczonych. Będzie on obsługiwał połączenia na trasie Warszawa-Chicago. Ten kierunek jest numerem jeden, jeśli chodzi o liczbę przewożonych przez nas pasażerów - powiedział dyrektor biura komunikacji korporacyjnej w LOT Adrian Kubicki.

- Kolejne większe dreamlinery będą obsługiwały rejsy ze stolicy Polski do Nowego Jorku, Toronto w Kanadzie i Seulu w Korei Południowej. Będziemy jednak elastyczni i tam, gdzie będzie bardzo wysoki popyt na rejsy, wówczas będziemy do jego obsługi podstawiać większego dreamlinera - dodał.

Jak przypomniał, kiedy LOT zamawiał poprzednie dreamlinery, wówczas ich większe wersje, czyli B787-9 i B787-10, były tylko na deskach kreślarskich.

- W tym czasie i LOT rozwinął swoją działalność, otwierając nowe połączenia, przewożąc większą liczbę pasażerów. Widzimy potencjał na niektórych rejsach i dlatego chcemy udostępnić pasażerom większą liczbę foteli w samolocie. Dotyczy to szczególnie połączeń dalekiego zasięgu. Obecnie trasy te obsługujemy najnowszym naszym samolotem dalekiego zasięgu, czyli mniejszą wersją dreamlinera - wskazał Kubicki.

- Za moment będziemy mieli we flocie samolot, który będzie miał o 42 fotele więcej niż B787-8. To przełoży się na wymierne korzyści i dla pasażera i dla nas. Większa liczba foteli na pokładzie oznacza niższy koszt transportu każdego pasażera, a zatem także możliwość zaoferowania większej liczby biletów po niższych cenach - wyjaśnił.

Jak wynika z danych Boeinga, nowy B787-9 Dreamliner charakteryzuje się niższym niż w B787-8 zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera, czyli jest oszczędniejszy i bardziej ekologiczny.

- Jesteśmy przekonani, że w sezonie letnim, kiedy ten samolot zaprezentujemy pasażerom na takich rejsach jak do Chicago, Nowego Jorku, czy Toronto, to nie będziemy mieli problemu z wypełnieniem go pasażerami - powiedział Kubicki.

Można powiedzieć, że zagospodarujemy pewien potencjał biznesowy, którego dzisiaj nie jesteśmy w stanie zagospodarować, mając mniejsze samoloty. Popyt na rejsy jest zdecydowanie większy niż nasze obecne oferowane - stwierdził.

Dodał, że większy dreamliner ma instalację, która w niedalekiej przyszłości umożliwi zainstalowanie internetu na pokładzie. Inne zmiany dotyczą unowocześnionych foteli, czy systemu rozrywki pokładowej dla pasażerów.

- Aktualnie LOT ma zamówione cztery samoloty B787-9 tego typu. W ciągu kilku kolejnych miesięcy będziemy ogłaszać kolejne tego typu zamówienia - zapowiedział Kubicki.

W 2017 r. LOT ogłosił uruchomienie 27 połączeń, w tym z Warszawy do: Los Angeles, Newark, Astany i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark.

W ubiegłym roku LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o niemal 1,5 mln rok do roku. W tym czasie przewoźnik odebrał cztery nowe samoloty od Boeinga: dwa B787 Dreamliner i dwa B737 MAX 8.

W tym roku LOT ogłosił uruchomienie czterech nowych kierunków - z Warszawy do Skopje i Podgoricy, na Domodiedowo (drugie lotnisko w Moskwie) oraz z Krakowa do Budapesztu.

Od maja br. LOT zacznie latać z Warszawy do Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Od końca kwietnia br. samoloty narodowego przewoźnika polecą z Rzeszowa do Newark, a od maja z Warszawy do Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

Do floty przewoźnika w 2018 r. wejdzie 12 kolejnych maszyn: trzy B787-9, trzy B737 MAX 8 i sześć Embraerów 195. Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,856 proc. akcji) oraz TFS Silesia (0,144 proc. akcji).

http://logistyka.wnp.pl/pll-lot-odbiora ... 1_0_0.html

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Boeing 787-9 Dreamliner-LOT-u

Post autor: Adam Pawlak » 23 mar 2018, 21:48

Boeing dostarczył do Warszawy pierwszy samolot typu Boeing 787-9 Dreamliner. Maszyna po trwającym 9,5 godziny locie z fabryki w Everett w USA około godziny 9 wylądowała w Warszawie.

Drugi B787-9 spółka ma odebrać w kwietniu, trzeci na przełomie maja i czerwca. Ostatni samolot LOT spodziewa się otrzymać na początku 2019 r. Wówczas polski przewoźnik będzie miał w swojej flocie w sumie 12 dreamlinerów. Obecnie ma 8 maszyn B787-8

http://www.wnp.pl/transport-lotniczy/bo ... 1_0_0.html

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Boeing 787-9 Dreamliner-LOT-u

Post autor: Adam Pawlak » 29 mar 2018, 19:44

Boeing 787-9 Dreamliner , noszący znaki rejestracyjne SP-LSA, nr ser. 38083 wylądował dziś o 8:53 na Lotnisku Chopina w Warszawie po bezpośrednim przelocie z lotniska Paine Field, skąd realizowane są dostawy samolotów wyprodukowanych w zakładach w Everett. Przedstawiciele naszego narodowego przewoźnika odebrali go oficjalnie od producenta 22 marca. Pierwszy rejs – bez pasażerów na pokładzie trwał 9 h 20 min. W jego trakcie Dreamliner pokonał dystans ok. 10 tys. km.

Zamówione przez PLL LOT Boeingi 787-9 zabierają na pokład 294 pasażerów: 24 w klasie biznes (o 6 więcej niż w 787-8) w układzie 2-2-2, 21 w klasie ekonomicznej premium – w układzie 2-3-2 z odstępem między fotelami zwiększonym z 38 do 42 cali i 249 w klasie ekonomicznej, w układzie 3-3-3 – każdy podróżny ma do dyspozycji większy niż dotychczas indywidualny monitor rozrywki pokładowej.

W Dreamlinerze 787-9 wszystkie fotele są wyposażone w gniazdko elektryczne, port USB i nowocześniejszy system rozrywki pokładowej. Dla pasażerów podróżujących w klasie biznes mniej wygodne monitory chowane w podłokietnikach foteli zostały zamienione na ekrany zawieszone na przedniej ścianie kabiny. Oprócz tego LOT-owskie Boeingi 787-9 zostały wyposażone w dodatkową toaletę przeznaczoną specjalnie dla pasażerów podróżujących w klasie ekonomicznej premium. Nowy Dreamliner zabierze nie tylko więcej pasażerów, ale też cargo – pojemność jego luku bagażowego to 140 m3. Samoloty są napędzane silnikami Rolls-Royce Trent TEN. Zasięg Boeinga 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od modelu 787-8.

Jestem przekonany, że Boeingi 787-9 otworzą dla nas nowy etap w historii poprzez znaczące zwiększenie liczby oferowanych miejsc na istniejących, najbardziej popularnych trasach. Dziewiątka świetnie sprawdzi się na flagowych trasach do Chicago, Nowego Jorku i wybranych kierunkach w Azji. Dzięki niemu będziemy też otwierać zupełnie nowe połączenia, nadal poprawiać rentowność i dążyć do pozycji lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział prezes PLL LOT Rafał Milczarski. LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. […] Dreamliner jest dla nas motorem jeszcze szybszego rozwoju – dodaje Rafał Milczarski.

Jesteśmy dumni, że mogliśmy dostarczyć LOT-owi, z którym łączy nas wieloletnia dobra współpraca, pierwszego z zamówionych B787-9. Samolot, który przyleciał dziś do Warszawy, uzupełni dotychczasową flotę Dreamlinerów LOT-u, poprawiając efektywność operacyjną przewoźnika i i umożliwiając rozwój mu dalszy siatki połączeń. Dziękuję LOT-owi z zaufanie do naszych samolotów” – podkreślił Marten Kluit, dyrektor sprzedaży Boeinga.

Aviation Capital Group z przyjemnością dostarcza pierwszego Dreamlinera 787-9 do użytku z LOT-u, jednej z wiodących międzynarodowych linii lotniczych w Europie. Doceniamy możliwość współpracy z polskim przewoźnikiem w zakresie rozbudowy floty o większy wariant Dreamlinera. Życzymy przewoźnikowi sukcesów i dalszej ekspansji – stwierdził Steven C. Udvar-Hazy, starszy wiceprezes ACG.

Pierwszy Boeing 787-9 Polskich Linii Lotniczych LOT wyruszy w marcu do Toronto, a od kwietnia – do Chicago. Kolejne dwa samoloty tego modelu, noszące znaki rejestracyjne SP-LSB i SP-LSC) dołączą do niego w kwietniu i czerwcu, a ostatni z Dreamlinerów 787-9 (SP-LSD) trafi do floty LOT-u w lutym 2019. Wtedy samoloty tego modelu będą obsługiwać także trasy do Nowego Jorku i sporadycznie do Seulu.

LOT ma dziś we flocie osiem Dreamlinerów 787-8, które obsługują połączenia dalekodystansowe do Nowego Jorku (JFK), Newark, Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio i Pekinu. Od końca kwietnia samoloty te polecą z Rzeszowa do Newark, a od maja z Warszawy do Singapuru i z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. W 2018 do floty przewoźnika wejdą także trzy Boeingi 737 MAX 8 (SP-LVC – w czerwcu; SP-LVD – w lipcu i SP-LVE – w grudniu) oraz 6 Embraerów 195. W maju 2019 zaplanowano dostawę szóstego Boeinga 737 MAX 8 (SP-LVF). W przyszłym roku PLL LOT mają dysponować 12 Dreamlinerami – ośmioma 787-8 i czterema 787-9, a do końca 2020 we flocie naszego przewoźnika będzie co najmniej 16 samolotów tej rodziny

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24797

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Boeing 787-9 Dreamliner-LOT-u

Post autor: Adam Pawlak » 02 lip 2018, 12:45

LOT pozyska czasowo boeinga 787-9 od włoskich linii lotniczych Neos. Maszyna dołączy do siatki przewoźnika już od jutra.

- Samolot został pozyskany przez LOT w ramach umowy ACMI w celu utrzymania regularności połączeń dalekodystansowych i w trosce o dotrzymywanie zobowiązań wobec pasażerów - mówi Konrad Majszyk z Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT w rozmowie z Pasazer.com.

Maszyna w swój pierwszy rejs dla PLL LOT wyruszy już jutro, obsługując połączenie do Nowego Jorku JFK. LOT planuje wykorzystywać samolot na trasach z Warszawy do Nowego Jorku i Newark, oraz z Rzeszowa do Newark. 



- Umowa obowiązuje do 24 lipca, chociaż w razie potrzeby bierzemy pod uwagę jej przedłużenie - dodał Majszyk.

Boeing 787-9 o rejestracji EI-NEO zabiera na pokład 359 pasażerów: 28 w klasie ekonomicznej premium oraz 331 w klasie ekonomicznej. Maszyna, podobnie jak Dreamlinery służące we flocie PLL LOT, napędzana jest silnikami Rolls-Royce Trent 1000. Samolot ma niecały rok, do linii lotniczych Neos trafił w listopadzie 2017 r. bezpośrednio z fabryki Boeinga.

http://www.pasazer.com/news/38924/lot,w ... 787,9.html

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Boeing 787-9 Dreamliner-LOT-u

Post autor: Adam Pawlak » 18 wrz 2018, 10:28

Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT będzie uziemiony przez kilka kolejnych miesięcy. Boeing 787-8 o rejestracji SP-LRF czeka na nowe silniki. Na trasach między Budapesztem i USA LOT zastępuje go innymi maszynami viewtopic.php?f=42&t=475#p1724

Przez ostatni miesiąc z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago latał Airbus A330-200 linii lotniczych Air Europa. Od 6 września zastąpił go Boeing 767 linii EuroAtlantic.

- Umowa z EuroAtlantic Airways jest podpisana do końca roku - mówi Konrad Majszyk z biura prasowego PLL LOT.

https://businessinsider.com.pl/firmy/za ... ki/l6regr8

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Boeing 787-9 Dreamliner-LOT-u

Post autor: Adam Pawlak » 25 maja 2021, 16:51

Tak wygląda maska tlenowa w Dreamlinerze

Obrazek

oraz jej zakładanie 8-)

https://captainjetson.com/wp-content/up ... rgency.mp4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lotnictwo komunikacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości