Indonezyjski B737 zniknął z radarów

A tu już było 'bum' i mogą być ofiary.
Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Indonezyjski B737 zniknął z radarów

Post autor: Adam Pawlak » 09 sty 2021, 21:29

Maszyna należąca do linii Sriwijaya Air zniknęła z radarów niedługo po starcie z lotniska w Dżakarcie w sobotę. Samolot leciał do Pontianak na wyspie Borneo w prowincji Kalimantan Zachodni - informuje Reuters. Indonezyjski Boeing 737-500 prawdopodobnie spadł do morza - twierdzi minister transportu Indonezji Budi Karya Sumadi.

Wśród 62 osób na pokładzie było 10 dzieci, w tym troje niemowląt i 12 członków załogi.

Linie Sriwijaya Air poinformowały, że nadal gromadzą szczegółowe informacje dotyczące lotu, zanim będą mogły wydać jakiekolwiek oświadczenie.

Służący do śledzenia lotów Flightradar24 podał w swoim kanale na Twitterze, że lot SJ182 "stracił ponad 10 000 stóp (ponad 3000 metrów) wysokości w mniej niż jedną minutę, około cztery minuty po odlocie z Dżakarty". Indonezyjski Boeing 737-500 prawdopodobnie spadł do morza. Tak twierdzi minister transportu Indonezji Budi Karya Sumadi.

Samolot to 27-letni Boeing 737-500, według danych rejestracyjnych zawartych w danych śledzenia.

Więcej:
https://wydarzenia.interia.pl/swiat/new ... Id,4976451


Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Indonezyjski B737 zniknął z radarów

Post autor: Adam Pawlak » 24 sty 2021, 14:58

Narodowy Komitet Bezpieczeństwa Transportu (KNKT) Indonezji bada przyczyny katastrofy Boeinga 737-500 linii Sriwijaya Air, w której 9 stycznia 2021 zginęły 62 osoby. Śledczy analizują zapisy rejestratora parametrów lotu. Badają, czy do katastrofy mogła przyczynić się awaria automatycznego systemu sterowania ciągiem.

Problem z automatycznym systemem sterowania ciągiem Boeinga 737-500 został zgłoszony po locie kilka dni przed katastrofą. Zanotowano to w dzienniku serwisowym. Nie wiadomo jednak na czym dokładnie polegała awaria. Wiadomo natomiast, że Boeing 737 może latać z niesprawnym automatem ciągu, ponieważ piloci mogą sterować ciągiem ręcznie.

Według nieoficjalnych źródeł w KNKT, podczas feralnego lotu nie działał automatyczny system sterowania ciągiem jednego z silników. Piloci zamiast go wyłączyć próbowali system uruchomić. Mogło to spowodować znaczne różnice ciągu między silnikami, utrudniając sterowanie samolotem.

Aby wyjaśnić co się działo w czasie feralnego lotu, potrzebne jest jeszcze odnalezienie modułu pamięci rejestratora rozmów w kabinie załogi rozbitego Boeinga 737. Sam rejestrator został wydobyty z dna Morza Jawajskiego już kilka dni temu. Teraz indonezyjscy nurkowie poszukują na miejscu katastrofy karty z zapisem.

Wstępny raport KNKT na temat przyczyn rozbicia się Boeinga 737-500 linii Sriwijaya Air powinien zostać opublikowany w ciągu 30 dni od katastrofy. To wynika z przepisów międzynarodowych. Badania są kontynuowane.

Obrazek

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=32554

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wypadki lotnicze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości