Specjaliści z eskadry technicznej należącej do grupy obsługi technicznej 31. BLT, zakończyli 18 czerwca 2020 r. pierwszą obsługę okresową „Phased Inspection” po 2000 godzin lotu na polskim F-16.
Pierwszy raz w historii eskadra techniczna z poznańskich Krzesin wykonała przegląd techniczny polskiego F-16, który w powietrzu spędził dwa tysiące godzin.
Specjaliści eskadry technicznej z 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego, wykonali tzw. "Phased Inspection". Okresowa obsługa, którą musi przejść każdy samolot wykonana została na F-16D, czyli dwumiejscowej wersji Jastrzębia o numerze bocznym 4077.
„Phased Inspection” to główna obsługa statku powietrznego z angielskiego zwanych „major inspection”. Polega ona na kompleksowym przeglądzie i weryfikacji stanu technicznego statku powietrznego, jego systemów, podsystemów a także zespołu napędowego.
Od tego roku, tak zwane "Phased Inspections" wykonywane są co 400 godzin nalotu. Są one domeną klucza diagnozowania struktury i wyposażenia samolotu. Do chwili obecnej specjaliści eskadry technicznej wykonali ponad kilkaset obsług okresowych na samolotach F-16, jednakże ta była pierwszą wykonaną po nalocie 2000 godzin.
https://31blt.wp.mil.pl/pl/articles6-ak ... dzin-lotu/
F-16
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3952
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: F-16
Pierwotnie US Air force określało żywotność F-16 na 8000 godzin po ostatnich modyfikacjach podniesiono limit na 12 000 godzin czyli jeszcze spory zapas
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: F-16
Zgadza się Jacek, duży jeszcze resurs do wykorzystania.Jacek Waszczuk pisze: ↑28 cze 2020, 17:52Pierwotnie US Air force określało żywotność F-16 na 8000 godzin po ostatnich modyfikacjach podniesiono limit na 12 000 godzin czyli jeszcze spory zapas
Przy okazji w bazie pojawiło się nowe malowanie "Kruk" na 4047
"W dniu 16.01.2020 r. w 31. BLT zakończono okolicznościowe malowanie samolotu wielozadaniowego F-16.
Po samolotach pomalowanych w „tygrysi” kamuflaż, co jest związane z przejętymi przez 6. eskadrę lotniczą tradycjami swoich poprzedników, przyszła pora na okazanie przywiązania do tradycji przez lotników z 3. eskadry lotniczej.
Dzięki pomysłom i zapałowi grupy pilotów 3. eskadry lotniczej, przy akceptacji przełożonych i logistycznemu wsparciu inicjatywy przez Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy, pierwszy samolot F-16 zyskał okazjonalne malowanie nawiązujące do przejętych tradycji 302. „poznańskiego” dywizjonu myśliwskiego z okresu II wojny światowej.
Zgodnie z „Decyzją Ministra Obrony Narodowej nr 492/MON z dnia 3. listopada 2008 roku w sprawie ustanowienia dorocznego święta oraz przyjęcia dziedzictwa przez 31. Bazę Lotnictwa Taktycznego” 31. BLT dumnie kultywuje chlubne dziedzictwo wielu zasłużonych jednostek lotniczych, w tym 302. „poznańskiego” dywizjonu myśliwskiego.
Na kadłubie samolotu pomalowano znak rozpoznawczy pilotów 302. dywizjonu, a cały samolot przybrał barwy kruka wykonującego lot. Nazwa dywizjonu pochodzi od nazwy armii „Poznań”, z której wywodziła się większość lotników, przynależących do dywizjonu, a wcześniej służących w strukturach eskadr lotniczych stacjonujących na lotnisku Ławica"
https://31blt.wp.mil.pl/pl/articles6-ak ... lotu-f-16/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość