B777

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

B777

Post autor: Adam Pawlak » 02 lis 2018, 19:41

Jednym z największych problemów rosnącego ruchu lotniczego są coraz bardziej przepełnione lotniska. Ideałem byłoby, gdyby pod terminal podjeżdżały same kadłuby samolotów. Ponieważ jest to niemożliwe, producenci chcą ograniczyć rozpiętość skrzydeł samolotów. Boeing właśnie pokazał rozwiązanie, które ma zrewolucjonizować lotnictwo.

Ogólna zasada jest dość prosta - im większa rozpiętość skrzydeł samolotu, tym lepsze zdolności maszyny do szybowania. Nic więc dziwnego, ze największe samolotu mają skrzydła niemal 80-metrowej rozpiętości ( Airbus A380). Powoduje to jednak problemy na lotnisku.

Boleśnie przekonał się o tym Airbus ze swoim ogromnym A380. Lotniska musiały się do jego obsługi specjalnie przygotować, inwestując m.in. w miejsca postojowe. Wiele wskazuje, że oprócz wykorzystania do napędu aż czterech silników, to właśnie rozmiary maszyny spowodowały porażkę projektu. Za taką uważna jest bowiem sprzedaż zaledwie 331 opracowanych kosztem wielu miliardów euro maszyn.

Boeing nie chce popełnić tego błędu. Nowy B777X będzie miała największą w historii amerykańskiej firmy rozpiętość skrzydeł, ale tylko podczas lotu. Po lądowaniu będzie składał 3,6-metrowe końcówki skrzydeł. Dzięki temu rozpiętość skrzydeł maszyny na ziemi będzie sięgała niewiele ponad 64 m (ponad 70 w locie).

Sam pomysł składania skrzydeł nie jest w lotnictwie niczym nowym. Tyle że wykorzystywano go w maszynach wojskowych. Rozwiązanie to sprawdzało się i nadal sprawdza na lotniskowcach, gdzie każdy m2 powierzchni hangaru jest na wagę złota. Oczywiście rozwiązanie to ma także wady. Zawiasy swoje ważą, do tego dochodzi niższa wytrzymałość końcówki skrzydła. Jednak zdaniem Boeinga dzięki nowym materiałom problem został rozwiązany. A co kluczowe w całej sprawie, dzięki bardzo długim skrzydłom nowy B777X będzie oszczędniejszy o 12 proc. niż porównywalny europejski Airbus A350 XWB.

https://logistyka.wnp.pl/boeing-zapreze ... 1_0_0.html


Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 3927
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Re: B777

Post autor: Jacek Waszczuk » 26 sty 2020, 23:16

Jak powstają samoloty


Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

777X

Post autor: Adam Pawlak » 29 sty 2020, 21:22

Tymczasem kilka dni temu, oblot 777X

Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 3927
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Re: B777

Post autor: Jacek Waszczuk » 16 kwie 2020, 21:57

Nowa wersja B777

Amerykański producent zaprezentował w końcu pierwszy samolot z nowej generacji 777X, a dokładnie 777X-9. To dzięki nowej maszynie Boeinga możliwe będą m.in. bezpośrednie, nawet 20 godzinne loty z Australii do Europy...

https://www.fly4free.pl/boeing-nowy-samolot-777x/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samoloty po II Wojnie Światowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości