Na lotnisku Warszawa-Modlin zaprezentowano w piątek jeden z odrzutowców klasy biznes produkowanych przez francuski koncern Dassault – Falcon 2000LXS. Pokaz zorganizowała spółka AMC Aviation.
Samolot, noszący znaki rejestracyjne F-HRFL (nr ser. 320, wyprodukowany w 2016) zawitał do naszego kraju w ramach powrotu z trasy pokazowej w Europie Wschodniej i na Bałkanach. Jak poinformował Skrzydlatą Polskę Emmanuel Senard, odpowiedzialny za sprzedaż Falconów w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, wizyta w Polsce to dobra okazja, aby zaprezentować model 2000LXS potencjalnym użytkownikom. Myślę, że może on zainteresować właścicieli mniejszych samolotów klasy biznes, którzy poszukują bardziej przestronniejszych odrzutowców i większego komfortu na pokładzie. Chętnie wrócę do Polski, aby zaprezentować tutaj także inne samoloty biznesowe produkowane przez Dassault – dodał Emmanuel Renard.
Falcon 2000LXS przy pełnych zbiornikach paliwa jest zdolny do przebycia dystansu 7408 km, z prędkością Ma0,8, dwoma pilotami, sześcioma pasażerami i rezerwą NBAA IFR na 370 km lotu, przy 85% rocznych wiatrów, w warunkach dnia standardowego i przy idealnym zarządzaniu ruchem lotniczym. Umożliwia to wykonywanie bezpośrednich lotów na trasach Nowy Jork – Anchorage, Singapur – Dubaj, Paryż – Delhi, Sao Paulo – Cape Town czy Pekin – Bombaj.
Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika (Enhanced Avionics System)EASy II, bazująca na wyposażeniu Honeywell Primus Epic. Dane pilotażowo-nawigacyjne i parametry zespołu napędowego prezentowane będą na czterech ciekłokrystalicznych kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych o wymiarach 358 x 358 mm. Awionika EASy II charakteryzuje się zmodyfikowaną symbologią wyświetlaczy, nowym oprogramowaniem systemu zarządzania lotem i polepszonymi zdolnościami startu i odejścia na drugi krąg.
Opcjonalnie można ją wzbogacić o układ syntetycznej wizji (SVS), układ doradczy i ostrzegający o sytuacji na drodze startowej (RAAS), zdolność do wykonania precyzyjnego podejścia do lądowania WAAS LPV, RNP 0.3, tryb automatycznego zniżania, satelitarną prognozę pogody XM zintegrowaną z mapą INAV, usługę ADS-B OUT oraz układ FANS-1/A (Future Air Navigation System), umożliwiający bezpieczne użytkowanie przestrzeni powietrznej bez konieczności korzystania z dróg lotniczych, wykorzystujący CPDL (Controller Pilot Data Link), czyli łącze danych, pozwalające na komunikowanie się pilota i kontrolera ruchu lotniczego.
W kabinie pasażerskiej, o szerokości 1,91 m na poziomie podłogi i wysokości 1,88 m, jest zabudowana nowa dźwiękochłonna tapicerka, zmniejszająca hałas o 2 dB. Podróżni mają do dyspozycji układ rozrywkowy Rockwell Collins Venue z monitorami HD o przekątnej ekranu 22 cale, którymi można sterować bezprzewodowo za pomocą urządzeń Apple iOS. Specjalne aplikacje umożliwiają pasażerom regulację głośności muzyki, przyciemnienia okien, jasności oświetlenia i temperatury. Standardem będzie układ łączności satelitarnej Aircell Axxess II Iridium. Opcjonalnie dostępne są usługi Rockwell Collins Skybox iTunes i Apple TV oraz FalconConnect.
Więcej: https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30015
Gościnnie na EPMO
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Wróć do „EPMO WARSZAWA MODLIN”
Przejdź do
- Ważne
- Wydarzenia
- ↳ Lotniska krajowe
- ↳ Lotniska zagraniczne
- Konkursy
- Zdarzenia lotnicze
- ↳ Incydenty lotnicze
- ↳ Wypadki lotnicze
- ↳ Klipy
- Lotnictwo
- ↳ Lotnictwo wojskowe
- ↳ Lotnictwo policyjne
- ↳ Lotnictwo komunikacyjne
- ↳ General Aviation
- ↳ Lotnictwo LPR
- ↳ Tranzyty przelatujące nad Polską
- ↳ Zespoły akrobacyjne
- ↳ Obiekty niezidentyfikowane
- Pokazy lotnicze
- ↳ 2015
- ↳ 2016
- ↳ 2017
- ↳ 2018
- ↳ 2019
- ↳ 2020
- ↳ 2021
- ↳ 2022
- ↳ 2023
- ↳ 2024
- ↳ 2025
- Lotnictwo sportowe
- ↳ Rekordy
- ↳ 2015
- ↳ 2016
- ↳ 2017
- ↳ 2018
- ↳ 2019
- ↳ 2020
- ↳ 2021
- ↳ 2022
- ↳ 2023
- ↳ 2024
- ↳ 2025
- Kosmos
- ↳ Misje załogowe
- ↳ Misje bezzałogowe
- ↳ Odkrycia
- Technika w lotnictwie
- ↳ Szybowce, lotnie, paralotnie, spadochrony
- ↳ Balony, sterowce
- ↳ Śmigłowce, wiatrakowce
- ↳ Samoloty pionierskie
- ↳ Samoloty I Wojny Światowej
- ↳ Samoloty okresu międzywojennego
- ↳ Samoloty II Wojny Światowej
- ↳ Samoloty po II Wojnie Światowej
- ↳ Samoloty bezzałogowe i maszyny
- ↳ Częstotliwości, strefa skanera
- ↳ Spisy, opisy, regi, stan lotnictwa, itp.
- ↳ Poduszkowce
- Historia lotnictwa
- ↳ Ludzie lotnictwa
- ↳ Medale
- ↳ Muzea
- ↳ Z kart historii
- Lotniska w Polsce
- ↳ Lotniska kontrolowane
- ↳ EPWA WARSZAWA OKĘCIE
- ↳ EPMO WARSZAWA MODLIN
- ↳ EPWR WROCŁAW STRACHOWICE
- ↳ Photonews EPWR
- ↳ EPKT KATOWICE PYRZOWICE
- ↳ EPKK KRAKÓW BALICE
- ↳ EPPO POZNAŃ ŁAWICA
- ↳ EPGD GDAŃSKA RĘBIECHOWO
- ↳ EPLB LUBLIN
- ↳ EPLL ŁÓDŹ LUBLINEK
- ↳ EPBY BYDGOSZCZ SZWEDEROWO
- ↳ EPRZ RZESZÓW JASIONKA
- ↳ EPSC SZCZECIN GOLENIÓW
- ↳ EPZG ZIELONA GÓRA BABIMOST
- ↳ EPRA RADOM SADKÓW
- ↳ Lotniska i lądowiska niekontrolowane
- ↳ EPBA BIELSKO BIAŁA ALEKSANDROWICE
- ↳ EPKG KOŁOBRZEG BAGICZ
- ↳ EPBC WARSZAWA BABICE
- ↳ EPBK BIAŁYSTOK KRYWLANY
- ↳ EPCD CHEŁM DEPUŁTYCZE KRÓLEWSKIE
- ↳ EPEL ELBLĄG
- ↳ EPGI GRUDZIĄDZ LISIE KĄTY
- ↳ EPGL GLIWICE
- ↳ EPIN INOWROCŁAW
- ↳ EPIW IWONICZ
- ↳ EPJG JELENIA GÓRA
- ↳ EPJS JEŻÓW SUDECKI
- ↳ EPKW KANIÓW
- ↳ EPKM KATOWICE MUCHOWIEC
- ↳ EPKA KIELCE MASŁÓW
- ↳ EPKR KROSNO
- ↳ EPLE LEGNICA
- ↳ EPLS LESZNO
- ↳ EPLU LUBIN
- ↳ EPLR LUBLIN RADAWIEC
- ↳ EPML MIELEC
- ↳ EPMR MIROSŁAWICE
- ↳ EPNL NOWY SĄCZ ŁOSOSINA DOLNA
- ↳ EPNT NOWY TARG
- ↳ EPKN OPOLE KAMIEŃ ŚLĄSKI
- ↳ EPKP POBIEDNIK WIELKI
- ↳ EPOA OLEŚNICA
- ↳ EPOD OLSZTYN DAJTKI
- ↳ EPOM OSTRÓW WIELKOPOLSKI MICHAŁKÓW
- ↳ EPOP OPOLE POLSKA NOWA WIEŚ
- ↳ EPPC PIŃCZÓW
- ↳ EPPK POZNAŃ KOBYLNICA
- ↳ EPPL PŁOCK
- ↳ EPPT PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
- ↳ EPRG RYBNIK GOTARTOWICE
- ↳ EPRJ RZESZÓW
- ↳ EPRP RADOM PIASTÓW
- ↳ EPSD SZCZECIN DABIE
- ↳ EPSR SŁUPSK KRĘPA
- ↳ EPST STALOWA WOLA TURBIA
- ↳ EPSU SUWAŁKI
- ↳ EPSY SZCZYTNO SZYMANY
- ↳ EPWS SZYMANÓW
- ↳ Photonews EPWS
- ↳ EPWC ŚWIEBODZICE
- ↳ EPSW ŚWIDNIK
- ↳ EPTO TORUŃ
- ↳ EPWK WŁOCŁAWEK KRUSZYN
- ↳ EPZA ZAMOŚĆ
- ↳ EPZP ZIELONA GÓRA PRZYLEP
- ↳ EPZR ŻAR
- ↳ Lotniska wojskowe
- ↳ EPDA DARŁOWO
- ↳ EPDE DĘBLIN
- ↳ EPIR INOWROCŁAW
- ↳ EPLK ŁASK
- ↳ EPLY ŁĘCZYCA
- ↳ EPMB MALBORK
- ↳ EPMM MIŃSK MAZOWIECKI
- ↳ EPMI MIROSŁAWIEC
- ↳ EPOK OKSYWIE
- ↳ EPPW POWIDZ
- ↳ EPKS POZNAŃ KRZESINY
- ↳ EPPR PRUSZCZ GDAŃSKI
- ↳ EPRA RADOM
- ↳ EPCE SIEMIROWICE CEWICE
- ↳ EPSN ŚWIDWIN
- ↳ EPTM TOMASZÓW MAZOWIECKI
- ↳ DOL-e
- Lotnictwo w kinie, prasie książce
- ↳ Lotnictwo w kinie, telewizji, radio
- ↳ klipy w internecie
- ↳ Kamery internetowe na lotniskach
- ↳ Książki lotnicze
- ↳ Prasa lotnicza
- Foto i video
- ↳ Photonews z lotnisk światowych
- ↳ Video lotnicze
- ↳ Soft foto i video
- ↳ Pomoc koleżeńska
- ↳ Sprzet foto i video nowości
- Malowane skrzydła
- Strefa gier lotniczych
- Z życia pilota
- Zagadki
- Modelarstwo
- Inne
- Humor
- Przelotowe
- Drony
- ↳ Modele Dronów
- ↳ DJI
- ↳ Zdjęcia i filmy z powietrza
- ↳ Ogólne porady i wskazówki
- ↳ Prawo lotnicze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości