Enter Air

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 06 cze 2018, 22:53

Line lotnicze Enter Air, największy przewoźnik czarterowy w Polsce, zaprezentowały wnętrze boeingów 737 MAX 8, których pierwsze dostawy przewidziane są pod koniec tego roku.

Wizualizacja wnętrz maszyn nowego typu został zaprezentowany na profilu facebookowym Enter Air. Według informacji przewoźnika, boeingi 737 MAX 8 podobnie jak obecnie użytkowane boeingi 737-800 zostaną wyposażone w 189 fotele w układzie pojedynczej klasy.

- Konfiguracja będzie 189Y, tak aby była komfortowa, a jednocześnie kompatybilna z resztą floty - powiedział w rozmowie z Pasazer.com Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.

Pierwszy z zamówionych boeingów 737 MAX 8 dołączy do floty Enter Air w październiku br. Przylot kolejnej maszyny planowany jest na grudzień.

Linie Enter Air zdecydowały się na odbiór samolotów w wersji z silnikami LEAP-1B27 o maksymalnym ciągu i masą startową (MTOW) wynoszącą 181,2 tys. lbs, co przełoży się na możliwość korzystania z maksymalnego zasięgu maszyny, który według deklaracji Boeinga wynosi 6,5 tys. km.

- Silniki będą miały maksymalny ciąg, a samolot maksymalną dostępną masę startową MTOW, tak aby dolatywały jak najdalej, tam gdzie turyści chcą latać na wakacje - zdradza Polaniecki.

Tym samym boeingi 737 MAX latające w barwach Enter Air będą dysponowały standardowym zasięgiem, większym niż maszyny tego typu używane przez PLL LOT. Według danych amerykańskiego producenta, boeingi 737 MAX wykorzystywane są przez większość operatorów w oparciu o ich maksymalny oferowany zasięg do otwierania nowych tras, które wcześniej były poza możliwościami operacyjnymi samolotów wąskokadłubowych.

Enter Air to największy prywatny przewoźnik oraz największa linia czarterowa w Polsce, która Jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od trzech lat. Spółka przeprowadziła IPO pod koniec 2015 roku, pozyskując prawie 100 mln zł. Zebrane fundusze zostały przeznaczone na przedpłaty dla sześciu zamówionych boeingów 737 MAX 8, z których wszystkie mają zostać dostarczane do 2020 roku.

W marcu przewoźnik ogłosił, iż planuje publiczną emisję do 2,3 mln akcji. Linia z pozyskanych środków miałaby uzyskać wkład własny na zakup dwóch kolejnych boeingów 737 MAX 8.

Obecnie we flocie przewoźnika lata 18 boeingów 737-800.

http://www.pasazer.com/news/38663/enter ... 7,max.html

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 29 cze 2018, 14:04

Enter Air umieścił na jednym ze swoich Boeingów 737-800 logo 1918-2018, przypominające polską lotniczą szachownicę oraz wizerunki pilotów, którzy mieli wpływ na historię i rozwój lotnictwa w naszym kraju.

Przypadające w tym roku obchody setnej rocznicy odzyskania niepodległości to wspaniała okazja, żeby przypomnieć o wybitnych osobach, które walczyły o wolność naszego kraju i miały ogromny wpływ na losy całego polskiego lotnictwa. Wybraliśmy 10 osób, których wizerunki będą umieszczane na stateczniku naszego Boeinga 737-800, noszącego znaki rejestracyjne SP-ENX – mówi Marcin Kubrak, członek zarządu i dyrektor operacji lotniczych Enter Air

Samolot oznakowany będzie okolicznościowo do końca tego roku, a wizerunki na stateczniku pionowym będą zmieniane cyklicznie. Pierwsze dwie osoby, które można zobaczyć na specjalnie pomalowanym samolocie to Stefan Stec i Merian Caldwell Cooper.

Stefan Stanisław Stec (1893 – 1921) to pilot, który jest twórcą znaku lotnictwa wojskowego, biało-czerwonej szachownicy lotniczej. As myśliwski z pięcioma zwycięstwami na koncie. Stefan Stec był jednym z najlepszych pilotów myśliwskich, którzy zgłosili akces do Wojska Polskiego. W niepodległej Polsce został jednym z bohaterów wojny polsko-ukraińskiej. Umiejętnie dowodził 7. eskadrą lotniczą – zaproponował przezbrojenie jednostki wyłącznie w samoloty myśliwskie.

Merian Caldwell Cooper (1893 – 1973) to amerykański pilot, walczący w wojnie polsko-bolszewickiej. W latach 1919-1920 służył w polskim lotnictwie, jako podpułkownik i pilot Wojska Polskiego. Był organizatorem Eskadry Kościuszkowskiej, która odegrała znaczącą rolę m.in. w walkach z radziecką 1. Armią Konną Siemiona Budionnego. W 1921 w Belwederze został uroczyście udekorowany przez marszałka Józefa Piłsudskiego najwyższym polskim odznaczeniem wojskowym – Orderem Virtuti Militari V klasy. Dobrze było walczyć za Polskę! – pisał we wspomnieniach.

Więcej na: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=25546

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 05 wrz 2018, 14:53

Kolejne historyczne postacie, których wizerunki z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości można zobaczyć na specjalnie pomalowanym samolocie Enter Air to Franciszek Żwirko i Stanisław Wigura.

Ten lotniczy duet wpisał się wielkimi literami w historię Polski i jesteśmy dumni, że możemy oddać hołd naszym bohaterom oraz upamiętnić ich wizerunki na stateczniku naszego samolotu SP-ENX. Samolot lata po całej Europie i mamy nadzieję, że przyczyni się do propagowania wiedzy o chlubnej historii polskiego lotnictwa, której jesteśmy spadkobiercami – mówi Grzegorz Polaniecki, Członek Zarządu i Dyrektor Generalny Enter Air

Sylwetki obu bohaterów, które zostały umieszczone na samolocie Enter Air pod koniec sierpnia, są częścią uroczystego upamiętnienia 100-lecia Niepodległej Polski, a tym samym setnej rocznicy lotnictwa w niepodległej Polsce.

Por. Franciszek Żwirko – pilot Wojska Polskiego i wybitny pilot sportowy – w 1932, razem ze Stanisławem Wigurą, zdobył puchar międzynarodowy dla Polski w prestiżowych zawodach Challenge. Na pamiątkę tego wydarzenia, obchodzone jest Święto Lotnictwa Polskiego, przypadające na 28 sierpnia. Zarówno w wojsku, jak i w trakcie zawodów lotniczych doceniany był za swoje umiejętności i opanowanie.

Stanisław Wigura – polski konstruktor, inżynier i lotnik – w 1927 założył zespół konstrukcyjny RWD, który rok później zaprezentował pierwszy samolot sportowy, RWD-1. Jego przyjaźń ze starszym o 6 lat Franciszkiem Żwirką, zaowocowała wieloma sportowymi sukcesami i rekordami lotniczymi. Stanisław Wigura w znaczącym stopniu przyczynił się do rozwoju lotniczej myśli technicznej.

Franciszek Żwirko i Stanisław Wigura zginęli w 1932 w wypadku lotniczym w okolicach Cieszyna, w trakcie lotu do Pragi. Przyczyną wypadku było oderwanie się skrzydła samolotu RWD-6 podczas burzy.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=26054

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 02 gru 2018, 15:34

Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, powiększyła swoją flotę o kolejnego Boeinga 737-800. Aktualnie flota przewoźnika składa się z dziewiętnastu takich samolotów.

– Sprawdzone i niezawodne B737-800 mogą każdorazowo zapewnić wygodną podróż nawet 189 pasażerom. Maszyny te sprawiają, że flota Enter Air jest wyjątkowo ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa. Kolejny samolot tego typu oznacza zatem większy komfort dla pasażerów oraz większe możliwości dla touroperatorów z którymi współpracujemy – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Samolot SP-ESE został sprowadzony do Polski z Irlandii. Nowa maszyna będzie wykorzystywana na zasadzie leasingu operacyjnego, a umowa została podpisana na 6 lat.

http://www.enterair.pl/pl/113/nowy-boei ... -enter-air

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Pierwszy B737 MAX 8 już we flocie Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 05 gru 2018, 1:57

Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, odebrała pierwszego z sześciu zamówionych Boeingów 737-8 MAX. Samolot jeszcze w grudniu trafi do obsługi polskich i zagranicznych biur podróży. Dzięki poprawionej aerodynamice, nowocześniejszym silnikom, wyższej niezawodności i większemu zasięgowi, samolot ma znacząco wyższą efektywność od floty wykorzystywanej przez konkurencję.

– Dołączenie do floty Boeingów 737-8 MAX otwiera nowy rozdział w naszej historii. Te najnowocześniejsze w swojej klasie samoloty zapewnią naszym pasażerom jeszcze wyższy poziom komfortu. Jest to naturalny etap rozwoju spółki. Zaczęliśmy od samolotów starszej generacji, w wersji B737-400, które wymieniliśmy na samoloty nowej generacji, w wersji B737-800, natomiast teraz rozpoczynamy nowy etap rozwoju floty oparty na najnowszej generacji B737-8 MAX. Od strony biznesowej poprawi się nasza efektywność operacyjna, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki i wzrost wartości spółki – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. – Nowe samoloty będą służyły głównie do obsługi rynku polskiego, ale dostajemy też zapytania na przewozy realizowane MAXami od touroperatorów z całej Europy, będziemy więc mogli wykorzystać nowe samoloty do wejścia na nowe rynki. Jeśli maszyny potwierdzą swoje możliwości, rozważymy zakup kolejnych Boeingów 737-8 MAX – dodaje.

Samolot SP-EXA to pierwszy z sześciu samolotów tego typu, które ma zamówione Enter Air. Kolejny MAX zostanie odebrany przez przewoźnika w ciągu kilku tygodni, a pozostałe cztery maszyny dołączą do floty w kolejnych latach. Pierwsze dwa nowe samoloty są finansowane na zasadzie leasingu finansowego przez bank DVB, jeden z największych na świecie podmiotów finansujących branżę lotniczą. Łączna kwota finansowania dwóch pierwszych samolotów wynosi 374 mln PLN.

- Boeing 737-8 MAX wykorzystuje wszystkie sprawdzone rozwiązania wcześniejszych wersji Boeingów 737. Inżynierowie amerykańskiego producenta wyposażyli samolot w nowe, wydajne silniki, poprawili aerodynamikę, zastosowali lżejsze i trwalsze komponenty. Zastosowane zmiany podniosły niezawodność samolotu i obniżyły koszty obsługi technicznej. Mniejsze wymagania serwisowe nowych samolotów sprawią z kolei, że będą one mogły więcej czasu spędzać w powietrzu - mówi Mariusz Olechno, członek zarządu i dyrektor techniczny Enter Air.

Boeingi 737-8 MAX będą obsługiwane przez pilotów i personel pokładowy latający obecnie na Boeingach 737-800.

Pod koniec listopada flota Enter Air powiększyła się też o kolejnego Boeinga 737-800, który będzie wykorzystywany przez 5 lat na zasadzie leasingu operacyjnego.

http://www.enterair.pl/pl/113/pierwszy- ... enter-air-


Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 08 maja 2019, 22:27

Linie Enter Air podpisały z Albex Aviation i osobami fizycznymi umowę inwestycyjną dotyczącą objęcia 49% akcji w liniach Germania Flug. Wartość umowy, która daje Enter Air dostęp do szwajcarskiego rynku turystycznego, wynosi 2 mln USD (około 7,7 mln zł).

Wejście na rynki niemieckojęzyczne było jednym z naszych celów. Poszukiwaliśmy więc odpowiedniego podmiotu, który posiadałby koncesję, kontrakty z biurami podróży, sloty lotniskowe oraz profesjonalny zarząd. Szwajcarska spółka posiada to wszystko, daje nam dostęp do intratnego szwajcarskiego rynku przewozów turystycznych, a w przyszłości do innych rynków niemieckojęzycznych, na których nie jesteśmy jeszcze w pełni obecni – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Wykorzystując nasz sprawdzony, niskokosztowy model biznesowy i relacje z czołowymi touroperatorami w Szwajcarii managerów Germania Flug będziemy mogli znacząco zwiększyć skalę działalności przejmowanej spółki. Liczymy też na synergie kosztowe związane ze zwiększeniem skali działalności na rynkach, na które latają obie linie – dodaje Polaniecki

Objęcie udziałów w szwajcarskim przewoźniku nastąpi ze środków własnych. Umowa Inwestycyjna zawiera opcję call uprawniającą Enter Air do objęcia dodatkowych akcji Germania Flug dających łącznie do 80% akcji.

Germania Flug jest spółką prawa szwajcarskiego prowadzącą działalność lotniczą na podstawie koncesji lotniczej wydanej przez szwajcarski organ nadzoru nad rynkiem lotniczym. Spółka od 5 lat wykonuje przewozy regularne i czarterowe z użyciem 3 Airbusów A319 na rynkach europejskich i popularnych kierunkach wakacyjnych w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Zespół linii liczy ponad 100 osób wraz z załogami lotniczymi. Germania Flug jest podmiotem w pełni niezależnym od niemieckiej grupy Germania

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=28030

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 05 kwie 2020, 22:34

Linie Enter Air pozyskały kolejnego Boeinga 737-800. Dodatkowy samolot zwiększy możliwości przewozowe w sezonie letnim i pozwoli obsłużyć ruch turystyczny po wygaśnięciu epidemii koronawirusa.

Na rynku lotniczym panuje obecnie bardzo duża niepewność związana z zawieszeniem lotów i wpływem koronawirusa na branżę. Sytuacja jest bez precedensu, jednak po okresie spowolnienia ludzie wrócą do latania. Polska wzięła się ostro za walkę z wirusem, a w kurortach wakacyjnych wirusa nie ma. Przygotowujemy się więc do wysokiego sezonu, część konkurentów może mieć kłopoty, chcemy to wykorzystać i umocnić pozycję na europejskim rynku przewozów turystycznych. Z wszystkich wcześniejszych kryzysów w branży Enter Air wychodził wzmocniony, podejmujemy działania, aby tym razem było podobnie – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Najnowszy samolot Enter Air - SP-ESH ma 11 lat i mieści 189 pasażerów. Samolot został pozyskany w ramach leasingu operacyjnego i przyleciał z Omanu do bazy w Warszawie 28 marca.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30233

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 04 lip 2020, 21:38

Linie Enter Air wznowiły operacje lotnicze we współpracy z biurami podróży. Sezon lato 2020 zainaugurowały loty na Kretę i Majorkę z pasażerami TUI.

Cieszymy się, że w końcu pierwsze nasze samoloty wiozą pasażerów na upragnione i w pełni zasłużone wakacje. Większość państw jest już otwarta i ma już przygotowane specjalne procedury. Pod względem bezpieczeństwa i ochrony przeciw zakażeniom wirusami i bakteriami, samolot jest najbezpieczniejszym środkiem transportu zbiorowego. Klimatyzacja osuszająca powietrze i filtry HEPA stosowane w samolotach działają tak aby uniemożliwić rozprzestrzenianie się wirusów pomiędzy pasażerami – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą w Polsce i jedną z największych linii turystycznych w Europie pod względem floty. W ostatnim czasie loty były wykonywane jedynie za granicą, z użyciem kilku samolotów i ich zadaniem była pomoc różnym podmiotom i instytucjom w czasie kryzysu. W sezonie letnim przewoźnik będzie współpracował, podobnie jak poprzednich latach, z największymi, posiadającymi stabilną pozycję touroperatorami: TUI Poland, Itaka Holdings, Rainbow Tours i Coral Travel.

Latanie na wakacje z biurami podróży jest w obecnych czasach zdecydowanie bardziej racjonalne niż indywidualne planowanie wakacji. Rejs czarterowy jest zakontraktowany w obie strony i zawsze ma przywieźć do kraju wszystkich pasażerów, których wywiózł. Pasażer rejsu czarterowego ma więc o wiele większą pewność, że jego rejs nie zostanie anulowany, niż pasażer linii regularnej, nawet w przypadku powrotu restrykcji sanitarnych. W przypadku lotu samolotem rejsowym, pasażer leci na własną rękę i na własne ryzyko. Fala zakłóceń rejsów linii regularnych jest dziś ogromna, dlatego dla ludzi chcących odpocząć w spokoju na wakacjach polecam lot czarterem z naszymi partnerskimi biurami podróży. Biura podróży, hotele i restauracje są gotowe do przyjęcia turystów. Prosimy jedynie, by przed lotem zapoznać się z procedurami bezpieczeństwa i wymogami stawianymi przez kraj docelowy – dodaje Grzegorz Polaniecki.

Z uwagi na pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 i ograniczenia w transporcie lotniczym w ostatnich miesiącach przewoźnik wykonywał ograniczone operacje i brał czynny udział w walce z kryzysem pomagając klientom zagranicznym. W Polsce Enter Air miał rządowy zakaz brania udziału w akcji zwożenia Polaków do domu, dlatego pracował jedynie dla rządów i instytucji innych krajów. Samoloty Enter Air zwoziły więc Francuzów z Zielonego Przylądka, Francuzów i Szwedów z Tunezji i Algierii, pracowników opieki medycznej do Niemiec, Anglii, czy Norwegii.

Polski przewoźnik wziął też udział w locie pomocy humanitarnej dla Demokratycznej Republiki Konga. Samoloty Enter Air docierały z różnych krajów Europy do Namibii, Hong Kongu, na Wyspy Zielonego Przylądka, do Ghany, Mali, Kamerunu, na Sri Lankę, Wybrzeże Kości Słoniowej, do Angoli, Burkina Faso i Nigerii. Wszystkie operacje odbyły się bez zakłóceń pomimo bardzo trudnych warunków związanych z logistyką załóg i mechaników, z powodu poważnych ograniczeń komunikacji lotniczej prawie wszystkich krajów świata. Nie można było sprawnie wykonywać międzylądowań, czy przebazowań załóg, a każdy lot wymagał specyficznych procedur bezpieczeństwa

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30870

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 23 sie 2020, 22:12

Boeing i Enter Air ogłosiły, że polskie linie lotnicze rozszerzają swoje zaangażowanie w rodzinę 737, składając nowe zamówienie na dwa samoloty 737-8 oraz opcje na dwa kolejne odrzutowce.

Jako operator samolotów Boeing i największy polski przewoźnik czarterowy, Enter Air rozpoczął działalność w 2010 roku z jednym samolotem 737. Dziś flota linii liczy 22 samoloty 737 Next Generation i dwa 737 MAX. Po pełnej realizacji nowej umowy kupna, flota Enter Air 737 MAX wzrośnie do 10 samolotów.

"Pomimo obecnego kryzysu, ważne jest, aby myśleć o przyszłości". W tym celu zgodziliśmy się zamówić dodatkowe samoloty 737-8. Po rygorystycznych kontrolach, którym poddawany jest 737 MAX, jestem przekonany, że będzie to najlepszy samolot na świecie przez wiele lat" - powiedział Grzegorz Połaniecki, dyrektor generalny i członek zarządu Enter Air.

Enter Air i Boeing sfinalizowały również ugodę w sprawie skutków komercyjnych wynikających z uziemienia floty 737 MAX. Chociaż szczegóły umowy są poufne, odszkodowanie zostanie przedstawione w kilku formach i rozłożone w czasie.

"W porozumieniu z Boeingiem zgodziliśmy się na zmianę harmonogramu dostaw poprzednio zamówionych samolotów w odpowiedzi na aktualne warunki rynkowe. Szczegółowe warunki ugody są ściśle poufne, ale jesteśmy zadowoleni ze sposobu, w jaki Boeing potraktował nas jako swojego klienta" - dodał Połaniecki.

https://aviation24.pl/component/k2/ente ... elu-b737-8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lotnictwo komunikacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość