Gościnnie na EPMO

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Gościnnie na EPMO

Post autor: Adam Pawlak » 29 lut 2020, 13:40

Na lotnisku Warszawa-Modlin zaprezentowano w piątek jeden z odrzutowców klasy biznes produkowanych przez francuski koncern Dassault – Falcon 2000LXS. Pokaz zorganizowała spółka AMC Aviation.

Samolot, noszący znaki rejestracyjne F-HRFL (nr ser. 320, wyprodukowany w 2016) zawitał do naszego kraju w ramach powrotu z trasy pokazowej w Europie Wschodniej i na Bałkanach. Jak poinformował Skrzydlatą Polskę Emmanuel Senard, odpowiedzialny za sprzedaż Falconów w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, wizyta w Polsce to dobra okazja, aby zaprezentować model 2000LXS potencjalnym użytkownikom. Myślę, że może on zainteresować właścicieli mniejszych samolotów klasy biznes, którzy poszukują bardziej przestronniejszych odrzutowców i większego komfortu na pokładzie. Chętnie wrócę do Polski, aby zaprezentować tutaj także inne samoloty biznesowe produkowane przez Dassault – dodał Emmanuel Renard.

Falcon 2000LXS przy pełnych zbiornikach paliwa jest zdolny do przebycia dystansu 7408 km, z prędkością Ma0,8, dwoma pilotami, sześcioma pasażerami i rezerwą NBAA IFR na 370 km lotu, przy 85% rocznych wiatrów, w warunkach dnia standardowego i przy idealnym zarządzaniu ruchem lotniczym. Umożliwia to wykonywanie bezpośrednich lotów na trasach Nowy Jork – Anchorage, Singapur – Dubaj, Paryż – Delhi, Sao Paulo – Cape Town czy Pekin – Bombaj.

Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika (Enhanced Avionics System)EASy II, bazująca na wyposażeniu Honeywell Primus Epic. Dane pilotażowo-nawigacyjne i parametry zespołu napędowego prezentowane będą na czterech ciekłokrystalicznych kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych o wymiarach 358 x 358 mm. Awionika EASy II charakteryzuje się zmodyfikowaną symbologią wyświetlaczy, nowym oprogramowaniem systemu zarządzania lotem i polepszonymi zdolnościami startu i odejścia na drugi krąg.

Opcjonalnie można ją wzbogacić o układ syntetycznej wizji (SVS), układ doradczy i ostrzegający o sytuacji na drodze startowej (RAAS), zdolność do wykonania precyzyjnego podejścia do lądowania WAAS LPV, RNP 0.3, tryb automatycznego zniżania, satelitarną prognozę pogody XM zintegrowaną z mapą INAV, usługę ADS-B OUT oraz układ FANS-1/A (Future Air Navigation System), umożliwiający bezpieczne użytkowanie przestrzeni powietrznej bez konieczności korzystania z dróg lotniczych, wykorzystujący CPDL (Controller Pilot Data Link), czyli łącze danych, pozwalające na komunikowanie się pilota i kontrolera ruchu lotniczego.

W kabinie pasażerskiej, o szerokości 1,91 m na poziomie podłogi i wysokości 1,88 m, jest zabudowana nowa dźwiękochłonna tapicerka, zmniejszająca hałas o 2 dB. Podróżni mają do dyspozycji układ rozrywkowy Rockwell Collins Venue z monitorami HD o przekątnej ekranu 22 cale, którymi można sterować bezprzewodowo za pomocą urządzeń Apple iOS. Specjalne aplikacje umożliwiają pasażerom regulację głośności muzyki, przyciemnienia okien, jasności oświetlenia i temperatury. Standardem będzie układ łączności satelitarnej Aircell Axxess II Iridium. Opcjonalnie dostępne są usługi Rockwell Collins Skybox iTunes i Apple TV oraz FalconConnect.

Więcej: https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30015

ODPOWIEDZ

Wróć do „EPMO WARSZAWA MODLIN”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości