Rozkłady lotów

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Rozkłady lotów

Post autor: Adam Pawlak » 29 paź 2018, 14:48

Rekordowa liczba 58 połączeń (41 niskokosztowych, 10 sieciowych i 7 czarterowych), w tym sześć nowości. Na zimę zostaje też kilkanaście kierunków południowych. Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku wchodzi w życie 28 października. Dwa nowe połączenia uruchamiają tanie linie – Wizz Air do Charkowa, a Ryanair do Kijowa-Boryspola. Oba kierunki startują już 28 października. Będzie też nowe połączenie sieciowe – Brussels Airlines, flagowe belgijskie linie lotnicze, uruchamiają rejsy do Brukseli. Pierwszy samolot na tej trasie wystartuje 25 lutego 2019.

Egzotyczne nowości znalazły się również w ofercie biur podróży – to Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) i Oman. Ponadto nowością zimową będą czarterowe loty do Turcji (Antalya). W siatce połączeń czarterowych są też zeszłoroczny hit Zanzibar, Egipt i Wyspy Kanaryjskie. Łącznie w rozkładzie lotów na sezon zimowy 2018/2019 znalazło się 41 połączeń niskokosztowych (w tym jedno krajowe do Gdańska), 10 sieciowych (w tym krajowe na Lotnisko Chopina w Warszawie) i 7 czarterowych. Jeszcze nigdy zimowa oferta wrocławskiego lotniska nie była tak bogata.

Z punktu widzenia pasażerów liczy się też fakt, że siatka połączeń jest coraz bardziej zróżnicowana. W tym sezonie w ofercie przewoźników niskokosztowych pojawiają się kolejne kierunki wschodnie i zostaje aż 12 atrakcyjnych kierunków południowych, od Teneryfy, przez Lizbonę, Neapol, po Kutaisi. Cieszymy się również z tego, że swoją ofertę z Wrocławia konsekwentnie rozwijają przewoźnicy sieciowi – mówi Dariusz Kuś, prezes portu lotniczego Wrocław.

Od nowego sezonu linie Swiss wprowadzają dodatkowy, niedzielny rejs do Zurychu. Na tej trasie pasażerowie będą mieli do dyspozycji łącznie 4 loty w tygodniu. Z kolei Air France, na bardzo popularnej trasie na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle), wprowadza większe samoloty. Aktualnie obsługują ją Embraery 170 (76 miejsc), a w sezonie zimowym (od poniedziałku do piątku) rejsy będą wykonywać Embraery 190 (100 miejsc). W efekcie, pasażerowie będą mieli do dyspozycji nawet 20 połączeń dziennie do tzw. hubów – największych lotnisk przesiadkowych Europy atrakcyjnych pod kątem biznesowym. To ogromne udogodnienie dla osób podróżujących służbowo oraz planujących loty z przesiadką

Dogodniejszy będzie dojazd do portu komunikacją miejską. Oprócz autobusów linii 106, od 20 października na lotnisko jeździ linia 129, zapewniając bezpośredni dojazd do portu z zachodnich i północnych dzielnic Wrocławia. Wygodne połączenie z centrum miasta i Dworcem Autobusowym oferuje też linia Wro Airport Express (bilety, w tym łączone dla pasażerów dojeżdżających z innych miast, dostępne są również poprzez system rezerwacyjny Flixbus), Ryanair Transfers, a już niedługo połączenie to będzie dostępne w systemie Wizz Air.

W okresie od stycznia do końca września tego roku port lotniczy Wrocław obsłużył ponad 2,6 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 17,6% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Tanie linie odnotowały w pierwszych trzech kwartałach tego roku aż o 28,5% pasażerów więcej, a przewoźnicy sieciowi o 20,7%. Zgodnie z prognozami, w 2018 lotnisko obsłuży łącznie ponad 3,2 mln pasażerów, co będzie oznaczało ok. 14-% wzrost rok do roku

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=26470

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Rozkłady lotów

Post autor: Adam Pawlak » 16 mar 2022, 0:11

– Siatka połączeń na lato 2022 jest zbliżona do czasów sprzed pandemii. Obserwujemy znoszenie pandemicznych ograniczeń dla podróżnych, co pozwala przewoźnikom przywracać połączenia, zwiększać liczbę rejsów i uruchamiać nowe kierunki. Na tegoroczny sezon letni mamy już rozwiniętą ofertę przewoźników sieciowych i naprawdę bogaty zestaw niskokosztowych kierunków południowych oraz czarterów. Widać, że branża lotnicza odbudowuje się w szybkim tempie, jeśli tylko może działać w sprzyjających warunkach – mówi Dariusz Kuś, prezes portu lotniczego Wrocław.

W nowym rozkładzie brakuje tylko rejsów do miast ukraińskich. – Te połączenia były dla Wrocławia zawsze bardzo ważne. Teraz niestety nie mogą funkcjonować w wyniku rosyjskiej agresji na ten kraj. Gdyby nie wojna, patrzylibyśmy w przyszłość z pełnym optymizmem – dodaje Cezary Pacamaj, wiceprezes portu lotniczego Wrocław.

Nowy rozkład lotów we wrocławskim porcie wchodzi w życie od 27 marca 2022. W sezonie letnim pasażerowie wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji około 95 rejsów tygodniowo do hubów przesiadkowych, w tym do największych w Europie, umożliwiających przesiadkę do samolotów na trasach międzykontynentalnych.

Lufthansa oferuje codziennie trzy rejsy do Frankfurtu oraz dwa do Monachium, a Eurowings od dwóch do sześciu połączeń tygodniowo do Düsseldorfu. KLM codziennie polecą na trasie Wrocław – Amsterdam. Listę kierunków międzynarodowych uzupełniają Kopenhaga (SAS, rejsy 3 razy w tygodniu) i Zurych (Swiss, 2 razy w tygodniu). Na bardzo popularnej krajowej trasie do Warszawy, obsługiwanej przez PLL LOT, pasażerowie będą mieli do dyspozycji 6 rejsów dziennie.

W nowym rozkładzie lotów są 4 nowości w ofercie przewoźników niskokosztowych: Sztokholm-Arlanda, Wenecja-Treviso, Turyn i Oslo-Gardermoen. Pierwsze 3 kierunki wprowadzają linie Ryanair, a ostatni – Norwegian. Turyn i Sztokholm-Arlanda to pełnowymiarowe debiuty – pojawiają się w rozkładzie lotów wrocławskiego portu po raz pierwszy w historii. Wprawdzie w siatce połączeń z Wrocławia od dawna były już rejsy na lotnisko Sztokholm Skavsta, jednak Arlanda to główny port stolicy Szwecji, jedno z kilkunastu największych lotnisk w Europie i ważny port przesiadkowy dla podróży transkontynentalnych.

Duży wybór mają podróżni czekający na kierunki południowe. W nowym rozkładzie zwraca uwagę aż 9 połączeń do Włoch, 5 do Hiszpanii (w tym Alicante, Barcelona-Girona czy Lanzarote w archipelagu Wysp Kanaryjskich) i 3 do Grecji (w tym Ateny, Kreta-Chania i Korfu). Wśród innych typowo wakacyjnych kierunków znajdują się m.in. Malta, dwa miasta w Chorwacji – Zadar i Split, a także Podgorica (Czarnogóra), Burgas (Bułgaria), Pafos i Larnaka (oba na Cyprze) czy gruzińskie Kutaisi.

W nowej siatce znajduje się także 13 połączeń do W. Brytanii i 2 do Irlandii, jak również Paryż-Beauvais, Bruksela-Charleroi, Oslo-Torp (latają tam z Wrocławia zarówno linie Ryanair, jak i Wizz Air), Reykjavik, Dortmund, czy Eindhoven (Holandia). Siatka międzynarodowych połączeń tanich linii z Wrocławia obejmuje łącznie 20 krajów.

W sezonie letnim pasażerowie wrocławskiego lotniska będą też mieli do dyspozycji kierunki krajowe obsługiwane przez przewoźnika niskokosztowego (Ryanair) – Olsztyn-Mazury i Gdańsk. – Cieszymy się z obu tych kierunków. Są bardzo atrakcyjne dla osób planujących wiosną i latem wypoczynek w Polsce. A Trójmiasto to kierunek interesujący zarówno dla turystów, jak i dla osób podróżujących do tej metropolii w innych celach – podkreśla Przemysław Myszakowski, wiceprezes portu lotniczego Wrocław.

8 kierunków greckich, 4 hiszpańskie, 3 włoskie, 3 tureckie, po 2 w Egipcie, Tunezji i Bułgarii oraz Tirana w Albanii – tak wygląda oferta połączeń czarterowych z Wrocławia na lato 2022. – Mamy szeroki wachlarz kierunków tradycyjnie cieszących się ogromnym powodzeniem. Propozycje biur podróży są różnorodne, co też sprzyja zainteresowaniu ze strony podróżnych. Wszystko to pokazuje, że połączenia czarterowe odbudowują się w bardzo szybkim tempie. Podróżni czekają na tę ofertę i chętnie z niej korzystają. Widać to było już w ubiegłorocznych statystykach – zauważa Cezary Pacamaj.

W ostatnich miesiącach 2021 z oferty biur podróży skorzystało już tylko o 30-35% podróżnych mniej niż w tym samym okresie 2019, czyli przed pandemią koronawirusa SARS-CoV-2.

W całym 2021 wrocławskie lotnisko obsłużyło łącznie ponad 1,4 mln pasażerów, mimo że ruch lotniczy przez cztery miesiące był praktycznie zawieszony.

– Wszystko wskazuje na to, że obsłużymy więcej pasażerów niż w roku ubiegłym. Mamy więcej połączeń i rejsów, a poza tym nie powinno być już żadnych przerw w ruchu lotniczym wymuszonych pandemią. Dynamika wzrostu, liczona rok do roku, będzie więc pewnie znacząca, ale właściwym punktem odniesienia jest jednak rok 2019, ostatni pełny przed pandemią. Sądzę, że powrót do ruchu na zbliżonym poziomie, czyli ponad 3 mln pasażerów rocznie, potrwa jeszcze 2-3 lata. Oczywiście jeśli branża lotnicza będzie mogła funkcjonować we względnie stabilnych i przewidywalnych warunkach, również w kontekście czynników makroekonomicznych – podsumowuje Dariusz Kuś

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=36416

ODPOWIEDZ

Wróć do „EPWR WROCŁAW STRACHOWICE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości