30 maja 2017 miała miejsce prezentacja największego samolotu świata.
Tymczasem zaprezentowany model nosi roboczą nazwę 351 i powstał w Scaled Composities docelowy samolot powstanie w oparciu o dwa zakupione samoloty Boeing 747-400
Zadaniem samolotu będzie transport 220 tonowej rakiety do stratosfery skąd po odrzuceniu rakieta samodzielnie wzniesie się na orbitę wokółziemską
Wstępne dane samolotu;
rozpiętość 117 m
masa całkowita 560 t
pułap 13 000 m
zasięg 2000 km
Zdjęcie z zasobów internetu
Stratolaunch
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3927
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Dziewiczy lot
W sobotę, 13 kwietnia o 6:58 czasu lokalnego (PDT, 13:58 UTC) do pierwszego lotu wystartował Stratolaunch Model 351 – samolot o największej rozpiętości w historii. Lot trwał blisko 2,5 godziny. Samolot osiągnął w nim prędkość maksymalną 300 km/h i wzniósł na wysokość ponad 4,5 km.
Stratolaunch wystartował z Mojave Air and Space Port w Kalifornii. Za jego sterami znajdowali się Evan Thomas i Chris Guarente, Po udanym locie samolot wylądował o 9:57 PDT.
Zbudowany w układzie z podwójnym kadłubem prototyp samolotu Stratolaunch Model 351 ma rozpiętość 117,3 m, a długość jego kadłuba wynosi 72,5 m. Jego masa własna wynosi 226,8 t, a maksymalna startowa sięga 589,7 t. Samolot jest napędzany sześcioma turbowentylatorowymi silnikami Pratt & Whitney PW4056 o ciągu po 25 t, pozyskanymi z dwóch wycofanych z latania Boeingów 747-400.
By wystartować Stratolaunch potrzebuje pasa startowego o długości 3,7 km. Jego ładunek – o masie maksymalnej do 249,5 t – mają stanowić niewielkie rakiety wynoszące ładunki na niskie orbity okołoziemskie. W jednym z pierwszych lotów samolot ma wynieść na wysokość startową rakietę nośną Pegasus XL o masie 23,1 t. Stratolaunch może przenosić w jednym locie do trzech rakiet tego typu.
Projektantem nowego samolotu jest Stratolaunch Systems Corp. Jego właścicielem był Paul Allen, współzałożyciel Microsoftu. Pierwsze próby kołowania samolotu w pełnej konfiguracji były prowadzone pod koniec lutego 2018. Uzyskał on wówczas prędkość 74 km/h
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=27868
Stratolaunch wystartował z Mojave Air and Space Port w Kalifornii. Za jego sterami znajdowali się Evan Thomas i Chris Guarente, Po udanym locie samolot wylądował o 9:57 PDT.
Zbudowany w układzie z podwójnym kadłubem prototyp samolotu Stratolaunch Model 351 ma rozpiętość 117,3 m, a długość jego kadłuba wynosi 72,5 m. Jego masa własna wynosi 226,8 t, a maksymalna startowa sięga 589,7 t. Samolot jest napędzany sześcioma turbowentylatorowymi silnikami Pratt & Whitney PW4056 o ciągu po 25 t, pozyskanymi z dwóch wycofanych z latania Boeingów 747-400.
By wystartować Stratolaunch potrzebuje pasa startowego o długości 3,7 km. Jego ładunek – o masie maksymalnej do 249,5 t – mają stanowić niewielkie rakiety wynoszące ładunki na niskie orbity okołoziemskie. W jednym z pierwszych lotów samolot ma wynieść na wysokość startową rakietę nośną Pegasus XL o masie 23,1 t. Stratolaunch może przenosić w jednym locie do trzech rakiet tego typu.
Projektantem nowego samolotu jest Stratolaunch Systems Corp. Jego właścicielem był Paul Allen, współzałożyciel Microsoftu. Pierwsze próby kołowania samolotu w pełnej konfiguracji były prowadzone pod koniec lutego 2018. Uzyskał on wówczas prędkość 74 km/h
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=27868
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3927
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości