Su-27 i pochodne

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Su-27 i pochodne

Post autor: Adam Pawlak » 04 sty 2020, 17:16

Su-27 każdy z nas zna.

Do grona użytkowników dołączyła Armenia kupując Su-30SM.

Premier Armenii Nikol Paszinian poinformował, że do jego kraju dotarły 4 wielozadaniowe myśliwce Su-30SM, które miały tam trafić do końca 2020. Wylądowały w bazie Erebuni pod Erywaniem. Przylecieli nimi piloci rosyjscy. Premier Paszinian przywitał ich osobiście. Towarzyszył mu minister obrony Dawid Tonoian.

Wejście do służby Su-30SM będzie oznaczało odrodzenie armeńskiego lotnictwa myśliwskiego. Obecnie Armenia nie dysponuje myśliwcami. Jedyne jej samoloty bojowe to szturmowe Su-25. Łącznie Armenia chce kupić 12 Su-30SM.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29638
Więcej: https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29590

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Su-27 i pochodne

Post autor: Adam Pawlak » 26 lip 2020, 10:33

W Internecie pojawiły się zdjęcia pierwszych 5 wielozadaniowych myśliwców Su-35S, które w 2018 kupił Egipt dla swych Al Quwwat Al Jawwiya Il Misriya (wojsk lotniczych). Leciały one z Komsomolska nad Amurem, gdzie wyprodukowały je KnAAZ im. Ju.A. Gagarina, do europejskiej części FR. Po drodze lądowały w Irkucku i Nowosybirsku. I tam fotografowali je spotterzy. Samoloty mają numery burtowe 9210 – 9214. Nie mają jeszcze znaków rozpoznawczych.

Według nieoficjalnych informacji, Egipt zamówił 20-26 Su-35S w 2018. Wraz pakietem serwisowym i uzbrojeniem mają one kosztować równowartość ponad 2 mld USD.

Egipt stał się drugim zagranicznym odbiorcą Su-35. Pierwszym była ChRL, która w 2015 kupiła 24 Su-35 za ok. 2,5 mld USD. Zostały one dostarczone w latach 2016-2018. 11 Su-35 za 1,14 mld USD zamówiła w 2018 Indonezja. Ten kontrakt nie jest jednak realizowany z powodu nacisków USA. W 2019 pojawiły się trudne do zweryfikowania o zakupie 14 Su-35 przez Algierię. Do dziś nie zostały one oficjalnie potwierdzone.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31016
Więcej: https://vk.com/nskplanes?z=photo-164496 ... 496481_475

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Su-27 i pochodne

Post autor: Adam Pawlak » 04 sty 2021, 22:16

Białoruskie siły powietrzne odebrały kolejną partię myśliwców wielozadaniowych Su-30SM, które zostały wyprodukowane i dostarczone przez rosyjską korporację lotniczą Irkut. Maszyny te mają być wyposażone w zaawansowaną awionikę pokładową produkcji francuskiej.

Dostawy tych myśliwców realizowane są w ramach zawartego w czerwcu 2017 roku przez białoruski resort obrony kontraktu na dostawy 12 egzemplarzy myśliwców wielozadaniowych generacji 4++ Su-30SM o wartości ok. 600 mln USD. Według informacji przekazywanych przez media maszyny te miały być wykonane w specjalnym, białoruskim wariancie zmodernizowanej wersji Su-30SM. W wariancie tym część rosyjskich komponentów awionicznych została zastąpiona przez francuskie odpowiedniki.

Wśród nich wymienić można zaawansowany interfejs człowiek-maszyna opracowanym i produkowanym przez Thalesa, który widoczny jest na części zdjęć prezentujących detale kabiny nowych białoruskich myśliwców. Holograficzny system Thales HUD 3022 (Head-Up Display) służy do prezentacji taktycznej sytuacji i kluczowych parametrów lotu.

System ten został zaprojektowany dla francuskiego myśliwca wielozadaniowego Dassault Rafale, ale trafił też na wyposażenie malezyjskich Su-30MKM i kazachskich Su-30SM. Na obu wspomnianych wersjach maszyn Su-30 systemy te były instalowane jednak przed wprowadzeniem sankcji na sprzedaż uzbrojenia i wyposażenia wojskowego dla Rosji po aneksji Krymu w 2014 roku. W związku z tym wszystko wskazuje na to, że francuska awionika została pozyskana przez Białoruś oddzielnie, a następnie zainstalowana przez rosyjski przemysł lotniczy w dostarczanych maszynach.

Obecnie Siły Powietrzne Republiki Białorusi mają na stanie około 43 myśliwców wielozadaniowych MiG-29 (a w tym 13 egzemplarzy MiG-29BM zmodernizowanych w 2004 roku) oraz do 68 szturmowych Su-25. Zakup nowych 12 egzemplarzy Su-30SM pozwoli na stopniowe zastępowanie i wycofywanie ze służby najstarszych i najbardziej wyeksploatowanych egzemplarzy MiGów-29.

https://www.defence24.pl/wyszukiwanie/b ... a-awionika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samoloty po II Wojnie Światowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości