Strona 1 z 1

Blue Angels

: 16 sie 2018, 14:30
autor: Adam Pawlak
Boeing otrzymał kontrakt wartości 17 mln USD na zmodyfikowanie 9 samolotów F/A-18E i 2 F/A-18F dla zespołu akrobacyjnego US Navy Blue Angels. Super Hornety mają zastąpić McDonnell Douglas F/A-18 Hornet, które są używane od 1986. Prace modernizacyjne zostaną przeprowadzone w zakładach w St. Louis w stanie Missouri. Departament Obrony oczekuje, że zostaną zakończone w grudniu 2021.

W ogłoszeniu nie sprecyzowano, jak zmodyfikowane zostaną F/A-18E/F. Używane obecnie Hornety mają wybudowane działko pokładowe i zamontowany dodatkowy zbiornik oleju służącego do wytwarzania dymu podczas pokazów. Oprócz tego na drążku sterowym zainstalowana jest sprężyna, która umożliwia bardziej precyzyjne sterowanie lotem. Według oficjalnych danych US Navy każdy z nich może powrócić do służby na lotniskowcu w ciągu 72 godzin

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=25917

Re: Blue Angels

: 16 sie 2018, 21:35
autor: Gryniek
A nasze Orliki będą w standardzie TC III!

Re: Blue Angels

: 17 sie 2018, 1:36
autor: Adam Pawlak
Gryniek pisze:
16 sie 2018, 21:35
A nasze Orliki będą w standardzie TC III!
Chyba jednak zrezygnowano z modernizacji do wersji TC-III
http://dziennikzbrojny.pl/aktualnosci/n ... ss-cockpit

Orliki obecnie prezentują wersję TC-II Garmin (czyli bez HUD-a)
http://orlik.wp.mil.pl/pl/8.html

Kilka lat temu zaprezentowano wersję TC-II Glass Cockpit zwaną też Orlik MPT (z HUD-em) nazywany również jako TC-III
https://fakty.interia.pl/galerie/kraj/p ... AId,126743

Przez te lata od powstania Orlika zrobił się bałagan w nazewnictwie

Re: Blue Angels

: 17 sie 2018, 7:39
autor: Gryniek
O to miałem na myśli. TC II do potęgi trzeciej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Blue Angels

: 26 lip 2020, 10:40
autor: Adam Pawlak
20 lipca 2020, odnowiony samolot transportowy C-130J Fat Albert dla zespołu US Navy Blue Angels wykonał oblot funkcjonalny. Lot trwał blisko 4 godziny i był wykonywany w przestrzeni powietrznej nad bazą RAF Marham. Teraz samolot przejdzie jeszcze serię kolejnych testów funkcjonalnych, zanim wykona lot transatlantycki do Naval Air Station Pensacola na Florydzie, siedziby Blue Angels.

Oblatany wczoraj samolot to należący wcześniej do Royal Air Force C-130J Hercules C5 ZH885 (US Navy nie znalazła odpowiedniej maszyny w swoich zasobach). Został odnowiony i przemalowany przez Marshalls Aerospace. W czasie prac do Cambridge przylecieli piloci Blue Angels, by zaakceptować zmiany w malowaniu w stosunku do poprzedniego Fat Albert.

Poprzedni Fat Albert – C-130T nr 164763 wspierał Blue Angels od 2002. Został wycofany przez US Navy w ubiegłym roku. Do tego czasu wylatał ponad 30 tys. h.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30995

Re: Blue Angels

: 26 lip 2020, 10:51
autor: Jacek Waszczuk
FAT Albert znany najbardziej z


Re: Blue Angels

: 26 lip 2020, 11:12
autor: Jacek Waszczuk
Tak to się robi w Blue Angels czyli widok z kabiny prowadzącego


Re: Blue Angels

: 29 lip 2020, 22:33
autor: Adam Pawlak
27 lipca 2020 grupa pokazowa US Navy – Blue Angels otrzymała swój pierwszy nowy samolot F/A-18E Super Hornet. Przyleciał on z Cecil Field w Jacksonville, siedziby Fleet Resource Center South East (FRCSE), do Naval Air Station Pensacola na Florydzie. Za jego sterami znajdował się kpt. Eric Doyle, dyrektor zespołu przejściowego Blue Angels Super Hornet i były dowódca Blue Angels.

F/A-18E Super Hornet dla Blue Angels ma numer 1 na ogonie. To samolot BuNo 165536 – jeden z dwóch, które mają zostać w pierwszej kolejności przekazane zespołowi. Jego dostarczenie do siedziby grupy oznacza początek wymiany jej samolotów po 34 latach latania na F/A-18C/D Legacy Hornet.

Boeing poinformował o dostarczeniu pierwszego F/A-18E dla Blue Angels 3 czerwca 2020. Samolot trafił wówczas do NAS Patuxent River. Tam został pomalowany w charakterystyczne żółto niebieskie barwy zespołu.

Blue Angels mają otrzymać 18 Super Hornetów, w tym dwa dwumiejscowe F/A-18F. Samoloty pochodzą z wczesnych serii – Low-Rate Initial Production (LRIP), co oznacza, że należą do najstarszych Super Hornetów. Samoloty dla Blue Angels muszą być znacznie przebudowane, m.in. poprzez usunięcie działka M61A2 i zainstalowanie wytwornic dymów oraz przystosowanie instalacji paliwowej do długotrwałych lotów w pozycji odwróconej.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31048