Śmigłowce Black Hawk amerykańskiej armii mają mniejsze zdolności do wykonywania niektórych misji przez siły powietrzne Afganistanu niż śmigłowce rosyjskie, które zastępują, twierdzi inspektor generalny Pentagonu.
To porażka w sześć lat po tym, jak ustawodawcy zaczęli naciskać, aby USA przestały kupować Mi-17 sprzedawane przez Rosoboronexport, rosyjskiego państwowego eksportera broni, w świetle interwencji zbrojnych prezydenta Władimira Putina. Afgańska armia, która pracuje nad rozwojem zdolności Sił Powietrznych, latała wyprodukowanymi w Rosji śmigłowcami od lat 80-tych.
Przejście na Black Hawki produkowane przez firmę Sikorsky Aircraft należącą do Lockheed Martin Corp. „ujawniło kilka wyzwań, które wymagają jeszcze pełnego rozwiązania”, napisał w maju inspektor generalny Pentagonu, Glenn Fine, w swojej najnowszej, kwartalnej ocenie wydatków USA w Afganistanie. W tym samym miesiącu pierwszy Black Hawk został użyty w operacji w Afganistanie przez powstające siły powietrzne.
„Black Hawki nie mają zdolności udźwigu” porównywalnej do rosyjskiego śmigłowca, napisał Fine. Śmigłowce także „nie są w stanie pomieścić niektórych większych ładunków, które może przewozić Mi-17, i generalnie potrzeba prawie dwóch Black Hawków do przenoszenia ładunku możliwego do załadowania w pojedynczym Mi-17” - powiedział Fine. „W przeciwieństwie do Mi-17, Black Hawki nie mogą latać na dużych wysokościach i jako takie nie mogą działać w odległych regionach Afganistanu, gdzie działają Mi-17”.
Kiedy Mi-17 zostanie wycofany by ustąpić miejsca Black Hawkowi, wyzwania „staną się bardziej wyraźne”- napisał Fine.
Śmigłowcowa saga rozpoczęła się w 2012 roku, kiedy ustawodawcy zaczęli naciskać na Pentagon, by zastąpił Mi-17, po tym jak ujawniono, że śmigłowce te były używane przeciwko ludności cywilnej przez reżim prezydenta Baszara al-Assada w Syrii. Departament Obrony zgodził się w 2013 roku, by nie kupować Mi-17 poza 86 już zakupionymi.
W 2017 roku, po ciężkim lobbingu ze strony ustawodawców z Connecticut, gdzie produkuje się Black Hawki, Kongres przeznaczył 814 milionów dolarów, aby rozmieścić 159 tych śmigłowców. Mi-17 jest stopniowo wycofywany w Afganistanie, dziś dysponuje 47 śmigłowcami, a w grudniu 2022 roku ma ich mieć już 12.
Inspektor Fine napisał, że Afgańskie Siły Powietrzne wykonują 80 procent prac w zakresie utrzymania Mi-17, ale będą musiały „w najbliższej perspektywie” zacząć polegać na podwykonawcach ze względu na to, że obsługa Black Hawka jest bardziej złożona.
Dzieje się tak, ponieważ zadania obsługowe Mi-17 „znacznie bardziej sprzyjają poziomowi edukacji dostępnemu w ogólnej populacji afgańskiej”, jak powiedzieli audytorzy Fine'a, urzędnicy Sił Powietrznych w Afganistanie, zgodnie ze swoim raportem.
https://dlapilota.pl/wiadomosci/bloombe ... miglowcami
Black Hawk a Mi-17
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3929
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Black Hawk a Mi-17
Post autor: Jacek Waszczuk » 18 cze 2018, 1:12
Nie poruszanym w tekście problemem jest dostępność części i serwisowania, temat przerobiony na "polskich" Migach 29
Przejdź do
- Ważne
- Wydarzenia
- ↳ Lotniska krajowe
- ↳ Lotniska zagraniczne
- Konkursy
- Zdarzenia lotnicze
- ↳ Incydenty lotnicze
- ↳ Wypadki lotnicze
- ↳ Klipy
- Lotnictwo
- ↳ Lotnictwo wojskowe
- ↳ Lotnictwo policyjne
- ↳ Lotnictwo komunikacyjne
- ↳ General Aviation
- ↳ Lotnictwo LPR
- ↳ Tranzyty przelatujące nad Polską
- ↳ Zespoły akrobacyjne
- ↳ Obiekty niezidentyfikowane
- Pokazy lotnicze
- ↳ 2015
- ↳ 2016
- ↳ 2017
- ↳ 2018
- ↳ 2019
- ↳ 2020
- ↳ 2021
- ↳ 2022
- ↳ 2023
- ↳ 2024
- ↳ 2025
- Lotnictwo sportowe
- ↳ Rekordy
- ↳ 2015
- ↳ 2016
- ↳ 2017
- ↳ 2018
- ↳ 2019
- ↳ 2020
- ↳ 2021
- ↳ 2022
- ↳ 2023
- ↳ 2024
- ↳ 2025
- Kosmos
- ↳ Misje załogowe
- ↳ Misje bezzałogowe
- ↳ Odkrycia
- Technika w lotnictwie
- ↳ Szybowce, lotnie, paralotnie, spadochrony
- ↳ Balony, sterowce
- ↳ Śmigłowce, wiatrakowce
- ↳ Samoloty pionierskie
- ↳ Samoloty I Wojny Światowej
- ↳ Samoloty okresu międzywojennego
- ↳ Samoloty II Wojny Światowej
- ↳ Samoloty po II Wojnie Światowej
- ↳ Samoloty bezzałogowe i maszyny
- ↳ Częstotliwości, strefa skanera
- ↳ Spisy, opisy, regi, stan lotnictwa, itp.
- ↳ Poduszkowce
- Historia lotnictwa
- ↳ Ludzie lotnictwa
- ↳ Medale
- ↳ Muzea
- ↳ Z kart historii
- Lotniska w Polsce
- ↳ Lotniska kontrolowane
- ↳ EPWA WARSZAWA OKĘCIE
- ↳ EPMO WARSZAWA MODLIN
- ↳ EPWR WROCŁAW STRACHOWICE
- ↳ Photonews EPWR
- ↳ EPKT KATOWICE PYRZOWICE
- ↳ EPKK KRAKÓW BALICE
- ↳ EPPO POZNAŃ ŁAWICA
- ↳ EPGD GDAŃSKA RĘBIECHOWO
- ↳ EPLB LUBLIN
- ↳ EPLL ŁÓDŹ LUBLINEK
- ↳ EPBY BYDGOSZCZ SZWEDEROWO
- ↳ EPRZ RZESZÓW JASIONKA
- ↳ EPSC SZCZECIN GOLENIÓW
- ↳ EPZG ZIELONA GÓRA BABIMOST
- ↳ EPRA RADOM SADKÓW
- ↳ Lotniska i lądowiska niekontrolowane
- ↳ EPBA BIELSKO BIAŁA ALEKSANDROWICE
- ↳ EPKG KOŁOBRZEG BAGICZ
- ↳ EPBC WARSZAWA BABICE
- ↳ EPBK BIAŁYSTOK KRYWLANY
- ↳ EPCD CHEŁM DEPUŁTYCZE KRÓLEWSKIE
- ↳ EPEL ELBLĄG
- ↳ EPGI GRUDZIĄDZ LISIE KĄTY
- ↳ EPGL GLIWICE
- ↳ EPIN INOWROCŁAW
- ↳ EPIW IWONICZ
- ↳ EPJG JELENIA GÓRA
- ↳ EPJS JEŻÓW SUDECKI
- ↳ EPKW KANIÓW
- ↳ EPKM KATOWICE MUCHOWIEC
- ↳ EPKA KIELCE MASŁÓW
- ↳ EPKR KROSNO
- ↳ EPLE LEGNICA
- ↳ EPLS LESZNO
- ↳ EPLU LUBIN
- ↳ EPLR LUBLIN RADAWIEC
- ↳ EPML MIELEC
- ↳ EPMR MIROSŁAWICE
- ↳ EPNL NOWY SĄCZ ŁOSOSINA DOLNA
- ↳ EPNT NOWY TARG
- ↳ EPKN OPOLE KAMIEŃ ŚLĄSKI
- ↳ EPKP POBIEDNIK WIELKI
- ↳ EPOA OLEŚNICA
- ↳ EPOD OLSZTYN DAJTKI
- ↳ EPOM OSTRÓW WIELKOPOLSKI MICHAŁKÓW
- ↳ EPOP OPOLE POLSKA NOWA WIEŚ
- ↳ EPPC PIŃCZÓW
- ↳ EPPK POZNAŃ KOBYLNICA
- ↳ EPPL PŁOCK
- ↳ EPPT PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
- ↳ EPRG RYBNIK GOTARTOWICE
- ↳ EPRJ RZESZÓW
- ↳ EPRP RADOM PIASTÓW
- ↳ EPSD SZCZECIN DABIE
- ↳ EPSR SŁUPSK KRĘPA
- ↳ EPST STALOWA WOLA TURBIA
- ↳ EPSU SUWAŁKI
- ↳ EPSY SZCZYTNO SZYMANY
- ↳ EPWS SZYMANÓW
- ↳ Photonews EPWS
- ↳ EPWC ŚWIEBODZICE
- ↳ EPSW ŚWIDNIK
- ↳ EPTO TORUŃ
- ↳ EPWK WŁOCŁAWEK KRUSZYN
- ↳ EPZA ZAMOŚĆ
- ↳ EPZP ZIELONA GÓRA PRZYLEP
- ↳ EPZR ŻAR
- ↳ Lotniska wojskowe
- ↳ EPDA DARŁOWO
- ↳ EPDE DĘBLIN
- ↳ EPIR INOWROCŁAW
- ↳ EPLK ŁASK
- ↳ EPLY ŁĘCZYCA
- ↳ EPMB MALBORK
- ↳ EPMM MIŃSK MAZOWIECKI
- ↳ EPMI MIROSŁAWIEC
- ↳ EPOK OKSYWIE
- ↳ EPPW POWIDZ
- ↳ EPKS POZNAŃ KRZESINY
- ↳ EPPR PRUSZCZ GDAŃSKI
- ↳ EPRA RADOM
- ↳ EPCE SIEMIROWICE CEWICE
- ↳ EPSN ŚWIDWIN
- ↳ EPTM TOMASZÓW MAZOWIECKI
- ↳ DOL-e
- Lotnictwo w kinie, prasie książce
- ↳ Lotnictwo w kinie, telewizji, radio
- ↳ klipy w internecie
- ↳ Kamery internetowe na lotniskach
- ↳ Książki lotnicze
- ↳ Prasa lotnicza
- Foto i video
- ↳ Photonews z lotnisk światowych
- ↳ Video lotnicze
- ↳ Soft foto i video
- ↳ Pomoc koleżeńska
- ↳ Sprzet foto i video nowości
- Malowane skrzydła
- Strefa gier lotniczych
- Z życia pilota
- Zagadki
- Modelarstwo
- Inne
- Humor
- Przelotowe
- Drony
- ↳ Modele Dronów
- ↳ DJI
- ↳ Zdjęcia i filmy z powietrza
- ↳ Ogólne porady i wskazówki
- ↳ Prawo lotnicze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości