PLL LOT

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

PLL LOT

Post autor: Adam Pawlak » 23 mar 2018, 21:44

Z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości Polskie Linie Lotnicze LOT pomalują w biało-czerwone barwy dwa najnowsze swoje samoloty Boeing 787-9 Dreamliner oraz Boeing 737 MAX 8 - mówi PAP dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT-Adrian Kubicki.

"Polskie Linie Lotnicze LOT jako spółka Skarbu Państwa i jednocześnie jedna z najbardziej międzynarodowych polskich marek weźmie aktywny udział w promowaniu 100-lecia niepodległości Polski. Niektóre działania już są realizowane. Obecnie w hangarze nanoszone jest na pierwszy samolot typu Embraer okolicznościowe logo "Niepodległa" napisane wzorem odręcznego pisma marszałka Józefa Piłsudskiego.

Prace są już na ukończeniu. Docelowo logo to będzie na wszystkich naszych samolotach, aż do zakończenia obchodów rocznicy. A pierwsza maszyna z naklejonym okolicznościowym symbolem poleci z pasażerami już na początku przyszłego tygodnia" - powiedział Kubicki.

Dodatkowo, narodowy przewoźnik pomaluje dwa swoje najnowocześniejsze samoloty w biało-czerwone barwy. Konkretna koncepcja jest jeszcze dopracowywana i - jak tłumaczy Kubicki - ma łączyć narodowe barwy Polski z marką LOT.

"Dwa najnowsze samoloty - Boeing 787-9 Dreamliner i Boeing 737 MAX 8, które przylecą do LOT-u latem, będą miały specjalne malowanie bezpośrednio nawiązujące do polskich barw narodowych. Wybraliśmy na to nasze letnie dostawy, by po przylocie móc od razu zaprezentować je Polakom w czasie specjalnego pikniku. Ma to być wydarzenie wpisujące się w obchody rocznicy odzyskania niepodległości" - powiedział.

Okolicznościowe, biało-czerwone barwy będą umieszczone na samolotach na stałe.

"Dreamliner będzie obsługiwał trasy międzykontynentalne, podczas gdy Boeing 737 MAX 8 rejsy europejskie. Dzięki temu zasięg promocji Polski będzie bardzo szeroki i dodatkowo wzmocni pozytywny wizerunek naszego kraju, jaki na świecie kreuje dziś marka LOT. Jesteśmy jednym najdynamiczniej rozwijających się przewoźników lotniczych, który odnosi coraz większe sukcesy. LOT był, jest i będzie linią lotniczą pochodzącą z Polski co podkreśla zarówno nasza nazwa jak i polska flaga, która znajduje się na stateczniku każdego naszego samolotu" - dodaje Kubicki.

W tym roku floty przewoźnika dołączy 12 maszyn: trzy B787-9, trzy B737 MAX 8 i sześć Embraerów 195.

http://www.wnp.pl/transport-lotniczy/pl ... 1_0_0.html
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2020, 20:18 przez Adam Pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: LOT pomaluje samoloty na biało-czerwono

Post autor: Adam Pawlak » 12 kwie 2018, 17:23

Embraer 175 o znakach rejestracyjnych SP-LIA to pierwszy samolot LOT-u, na którym zostało umieszczone logo Niepodległej wzorowane na odręcznym piśmie marszałka Józefa Piłsudskiego. Takie okolicznościowe oznakowanie pojawi się na większości samolotów polskiego przewoźnika.

Specjalnie oznakowany Embraer 175 poleciał z pasażerami 10 kwietnia o godz. 22:40 z Warszawy do Rzeszowa, a wrócił z Rzeszowa do Warszawy dziś o 6:45. Następnie obsłużył rejsy na trasie Warszawa-Szczecin, a jeszcze dziś poleci do Bukaresztu i Oslo. Logo Niepodległej znajduje się pod kabiną pilotów: w polskiej wersji – z napisem Stulecie odzyskania Niepodległości – po lewej stronie kadłuba, a w wersji angielskiej (The Centenary of Regaining Independence) po prawej.

Logo Niepodległej, które jest symbolem krajowych i zagranicznych obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości, pojawi się na większości samolotów floty dalekiego, średniego i krótkiego zasięgu, a konkretnie na Boeingach i Embraerach wszystkich typów używanych przez LOT – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

Logo Niepodległej jest inspirowane listem Józefa Piłsudskiego: spośród jego rękopisów wybrano fragmenty, zawierające słowa niepodległa i niepodległość. Wyrazy te zostały potem poddane obróbce cyfrowej, a następnie po konsultacji grafologicznej udało się uzyskać unikatowy cyfrowo odświeżony znak słowno-graficzny.

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24937

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: LOT pomaluje samoloty na biało-czerwono

Post autor: Adam Pawlak » 09 cze 2018, 23:25

Linie Lotnicze LOT zaprezentowały malowanie najnowszego Dreamalinera B789 SP-LSC z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. To pierwszy z dwóch samolotów prezentowanych w tym malowaniu, a drugim będzie B737 MAX 8.

Oba samoloty jeszcze w czerwcu mają przylecieć do Polski i od razu rozpoczną rejsy z pasażerami. Malowanie B789 zakończyło się 8 czerwca w piątek w fabryce Boeinga w Everett pod Seattle, a dzisiaj przewoźnik opublikował pierwsze zdjęcia przedstawiające nowy wygląd samolotu.

Jak informuje Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji w PLL LOT, ten projekt łączy w sobie uniwersalną promocję Polski, jako kraju, ale również celebrację 100-lecia odzyskania niepodległości. Podczas przylotu SP-LSC do Warszawy, na płycie lotniska odbędzie się specjalna uroczystość.

Zdjęcia: https://dlapilota.pl/wiadomosci/pll-lot ... ch-barwach

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: LOT pomaluje samoloty na biało-czerwono

Post autor: Adam Pawlak » 01 lip 2018, 12:50


Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: LOT pomaluje samoloty na biało-czerwono

Post autor: Adam Pawlak » 03 lip 2018, 17:48

Krajowy Rejestr Długów, Rzetelna Firma czy biało-czerwony plemnik - to tylko niektóre skojarzenia, które w internecie budzi okolicznościowe malowanie dwóch samolotów LOT-u, które właśnie dołączają do floty narodowego przewoźnika.

Polskie Linie Lotnicze LOT pomalowały w biało-czerwone barwy dwa świeżo odebrane samoloty: boeinga 787-9 o znakach SP-LSC oraz boeinga 737 MAX 8 o numerach rejestracyjnych SP-LVD. Wygląd maszyny inspirowany jest powiewającą polską flagą poruszaną pędem startującego samolotu. Na przednich drzwiach znajduje się obrys granic Polski. Po jednej stronie kadłuba widnieje napis „Dumni z Niepodległości Polski”, a po drugiej jego angielska wersja „Proud of Poland’s Independence”. To pierwsze tego typu malowanie w historii Polskich Linii Lotniczych LOT.

- Promowanie kraju jest nieodłączną rolą LOT-u, który poprzez dynamiczny rozwój buduje pozytywny wizerunek Polski za granicą – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji LOT-u. Internauci pytają czy rzeczywiście. Zdania są mocno podzielone.

"Nie jestem koneserem sztuki, ale zachwytu nie ma. Są w Polsce artyści, mamy też wybitnych ludzi tworzących plakat. Ogólnie wygląda to marnie. Dla mnie to zmarnowana szansa promocji Polski na świecie" - komentuje jeden z naszych forumowiczów. "W Everett podobno płakali jak malowali" - wtóruje mu ktoś inny.

"Z punktu widzenia estetycznego - jest dość odpustowo" - pisze cronwood i dopytuje: "Dlaczego nie było konkursu?"

Konkurs na projekt nowego malowania ponoć był, ale tylko wewnętrzny. - W postępowaniu wewnętrznym wybraliśmy najlepszy, naszym zdaniem, spośród kilku zaproponowanych wariantów malowania - przekonuje biuro prasowe przewoźnika. Ciekawe w takim razie jak wyglądały odrzucone, skoro wewnętrzny konkurs wyłonił tak słaby projekt.

Nie zaklinając rzeczywistości, malowanie to, moim zdaniem, nie należy do tych "najlotniejszych". Wykorzystana formuła graficzna jest bardzo prosta, aby nie rzec wręcz infantylna. Brakuje w niej bardziej wysublimowanych kształtów, nie zrobiono użytku z nowoczesnych technik graficznych, nie ma nawet jakiejkolwiek gry barwą i cieniem. Zbyt rozciągnięta i do tego nadmiernie pofałdowana flaga nie dodaje rysunkowi elegancji, a przy okazji przywodzi na myśl przeróżne, niekoniecznie pozytywne skojarzenia. Uważam, że całość projektu gryzie się też z barwami firmowymi LOT-u pozostawionymi na statecznikach i w przesadnie pomniejszonej na kadłubie samolotu nazwie linii. Takie malowanie akceptowalne może by i było, ale w latach osiemdziesiątych, albo z początkiem dziewięćdziesiątych.

"Jakbyśmy nie mieli świetnych grafików, jakby cała polska szkoła grafiki i designu nie istniała" - pisze inny użytkownik forum.

Wydaje mi się, że w tak ważnej sprawie dziwne jest, że nie postawiono poprzeczki wyżej, projektu nie wyłoniono w otwartym postępowaniu i nie dano w ten sposób szansy zdolnym artystom do stworzenia dzieła ambitnego i gwarantującego stosowny do rocznicy efekt wizualno-estetyczny. Internauci przywołują okolicznościowe malowania innych linii - są interesujące, robią wrażenie, przykuwają uwagę.

"Czy ktoś z tych artystów widział może zorzę polarną na 757 Icealndaira, albo Hobbita na Air New Zealand?" - pyta gość naszego forum.

"Mogli wziąść to z 50-lecia Singapuru odwrócić kolory i zamiast księżyca dać orła i byłoby dużo lepiej" - ironizuje scrillo.

Wielka szkoda również, że w LOT planując przemalowanie swoich samolotów nie nawiązano do dobrych tradycji przedwojennych, z którymi przecież nieodłącznie związana jest okrągła rocznica naszej niepodległości. W tamtych czasach o istotnych przedsięwzięciach artystycznych decydowano jawnie, a do współpracy przy ich tworzeniu zapraszano najwybitniejszych twórców. W ten sposób powstał na przełomie 1929 i 1930 roku używany do dziś przez polskie linie wizerunek "żurawia" autorstwa Tadeusza Gronowskiego.

Za "niepodległościowy" projekt odpowiada agencja kreatywna GREY współpracująca z LOT w ramach stałego wynagrodzenia. Wydaje się, że GREY to profesjonaliści, co zauważają internauci i podkreślają, że aż dziw bierze, że podpisali się pod takim projektem. Podejrzewają, że projekt "musiał wymyślić ktoś z zarządu lub nadzoru właścicielskiego", a agencja kreatywna miała go tylko technicznie dopracować i dopasować do samolotu. "Idea OK, a wykonanie katastrofalne. To już lepiej by umieścić rysunki przedszkolaków bo byłyby przynajmniej oryginalne i autentyczne. Sam prezes projektował własną ręką?" - dopytuje anonimowy internauta.

"Nigdzie nie spotkałem się z nazwiskiem autora tego projektu. Czyżby się wstydził?" - zastanawia się arahja.

Co ciekawe, o ile na wszelakich możliwych forach lotniczych (i nie tylko) projekt "plemnika" dostawał mocne bęcki, to na facebooku narodowego przewoźnika przeczytać można było niemal tylko i wyłącznie "ochy" i "achy".

Jest jednak jeszcze drugi i moim zdaniem o wiele poważniejszy problem związany z nowym malowaniem. Pomijając jego walory estetyczne wypada ze smutkiem stwierdzić, że w zasadzie w ogóle nie realizuje celu, w którym powstało. Pomalowane w biało-czerwone barwy samoloty miały uczcić przypadające w tym roku stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Tymczasem na próżno szukać w wybranym projekcie jakiegokolwiek nawiązania do tej pięknej historycznej rocznicy. Nie ma żadnej daty, dużego okolicznościowego napisu czy choćby innej wskazówki, która umożliwiałby niezorientowanemu obserwatorowi odgadnięcie, o co tak naprawdę chodzi. Użyte zamiast tego sformułowanie "Dumni z Niepodległości Polski" nie niesie za sobą żadnej szczególnej treści rocznicowej. Mogłoby z powodzeniem pojawić się w dowolnym momencie na kadłubie samolotu każdej linii lotniczej na świecie, bo który naród nie jest dumny ze swojej niepodległości?

Malowanie patriotyczne samolotu nie jest "jakimś tam" projektem graficznym, który można stworzyć szybko i byle jak. Według mnie, powinno być starannie przemyślane, profesjonalnie wykonane i stać na bardzo wysokim poziomie artystycznym. A na pewno już nie może prowokować kpin i zabawnych porównań. W końcu to nasze barwy i symbole narodowe, którym należy się najwyższy szacunek. Te symbole powinny być używane z należnym im wyczuciem i tylko w sztuce najwyższej jakości. Myślę, że udane malowanie samolotu może taką sztuką jak najbardziej być, może być też elementem, który ten szacunek buduje i wzmacnia. Pokazuje to przykład przewoźników, którzy wykorzystywali w przeszłości różne motywy narodowe do promocji ważnych wydarzeń oraz historycznych rocznic. Z żalem więc stwierdzam, że "niepodległościowe" malowanie LOT-u wyszło tak bardzo bez polotu...

Pocieszenie jest takie, że - jak zapewnia LOT - projekt nie wygenerował żadnych dodatkowych kosztów dla spółki. Szczęśliwie nikt też nie podchwycił pomysłu byłego posła Mastalerka, by przemalować całą flotę LOT-u w takie właśnie barwy patriotyczne. Na szczęście tylko dwa egzemplarze będą "cieszyć oko pasażerów" i "promować" Polskę na świecie. Niestety, podobno do końca swojej służby w Locie.

http://www.pasazer.com/news/38910/felie ... owali.html

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: PLL LOT

Post autor: Adam Pawlak » 14 kwie 2020, 20:21

Należąca w 100% do Skarbu Państwa Polska Grupa Lotnicza (PGL) – właściciel PLL LOT – poinformowała dziś o rezygnacji z przejęcia niemieckich linii lotniczych Condor, należących wcześniej do biura turystycznego Thomas Cook, które zbankrutowało we wrześniu 2019. Do decyzji polskiego przedsiębiorstwa przyczyniła się zapewne fatalna sytuacja branży przewozów lotniczych spowodowana pandemią koronawirusa nowego typu.

PGL ogłosiła chęć zakupu Condora na początku 2020. 19 stycznia podpisana została wstępna umowa. Transakcja miała być sfinalizowana do końca kwietnia. Jej całkowitą wartość szacowano na ponad 2,5 mld PLN (630 mln Euro, w tym kredyt pomostowy w wysokości 380 mln Euro). Powstała po fuzji grupa lotnicza miała przewozić rocznie 20 mln pasażerów rocznie, czyli dość dużo jak na warunki europejskie. Condor dysponował 42 samolotami i zatrudniał blisko 5 tys. pracowników.

Na początku marca Lufthansa ogłosiła, że wiosną 2021 zakończy partnerstwo z liniami Condor. Dotąd samoloty Lufthansy dowoziły im pasażerów. Narodowy niemiecki przewoźnik w segmencie czarterów postanowił postawić na własną linię lotniczą, co było do przewidzenia.

9 kwietnia zgodę na zakup Condora przez PGL wydał sąd krajowy we Frankfurcie nad Menem. Już 2 tygodnie temu źródła w Niemczech podawały jednak, że zapewne transakcja nie zostanie sfinalizowana. W obecnej sytuacji najbardziej prawdopodobna jest nacjonalizacja przewoźnika

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=30318

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: PLL LOT

Post autor: Adam Pawlak » 03 sty 2021, 15:07

Polskie Linie Lotnicze LOT i narodowy przewoźnik Estonii Nordica kończą 31.12.2020 współpracę zawartą jesienią 2016 roku. Na mocy wypracowanych postanowień, LOT odsprzeda Nordice 49 proc. udziałów w spółce córce Xfly (wcześniej Regional Jet).

- Chciałbym podziękować Nordice za cztery lata owocnej współpracy. W ciągu ostatnich lat LOT wzmocnił ofertę europejskich połączeń z Tallinna i zbudował wysoką rozpoznawalność marki polskiego przewoźnika w krajach nadbałtyckich. W tym czasie załogi LOT i Nordica wykonały wspólnie 63 658 rejsów. W wyniku pandemii i znacząco zmniejszonego popytu na połączenia lotnicze, dziś kończymy tę szczególną podróż. Mając na uwadze dobre relacje między naszymi firmami, będziemy dalej współdziałać na zasadach handlowych – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

Zarówno Nordica, jak i LOT miały strategiczne plany co do Xfly, jednak globalna pandemia sprawiła, że działalność linii lotniczych na całym świecie została niemal w całości zawieszona z dnia na dzień, a przewoźnicy zostali zmuszeni do skoncentrowania się na działaniach zapewniających im przetrwanie największego w historii lotnictwa kryzysu. Decyzję o przejęciu większościowego udziału Xfly podjęto, aby zapewnić spółce zależnej długoterminową przyszłość. Tym samym LOT wychodzi dziś z kręgu właścicieli Xfly, którego Nordica stanie się teraz jedynym udziałowcem, utrzymując jednocześnie współpracę na zasadach komercyjnych.

- Chociaż negocjacje trwały bardzo długo, jestem bardzo zadowolony z osiągniętego porozumienia. Ważne jest również to, że pomimo „rozstania” udało nam się zostać przyjaciółmi, co zapewni kontynuację naszej współpracy handlowej. Oznacza to, że narodowe linie lotnicze Estonii są teraz 100% właścicielem Xfly, co daje nam swobodę podejmowania szybkich decyzji, jeśli zajdzie taka potrzeba - co jest kluczowe, biorąc pod uwagę, jak bardzo kryzys spowodowany koronawirusem wstrząsnął rynkiem lotniczym – mówi Erki Urva, prezes Nordica.

LOT i Nordica rozpoczęły współpracę w listopadzie 2016 r., gdy polski przewoźnik wszedł w posiadanie 49 proc. udziałów w spółce córce Regional Jet (obecnie Xfly). Od tego czasu, przewoźnicy współdziałali na wielu płaszczyznach. Dzięki udostępnieniu platformy sprzedażowej biletów LOT-u, pod desygnatorem LO i przy wykorzystaniu samolotów spółki Regional Jet, wykonywane były wszystkie połączenia z Tallinna, jakie w ofercie miała Nordica, a więc rejsy ze stolicy Estonii m.in. do Brukseli, Sztokholmu, Amsterdamu, Wiednia, Kijowa, Wilna, Oslo i Trondheim. Polski przewoźnik wykorzystywał flotę Regional Jet tj. Bombardiery CRJ w wersji 900 i 700 do obsługi wybranych połączeń LOT-u z Warszawy. Współpraca z linią Nordica to nowatorski i innowacyjny model konsolidacji rynku w Europie Środkowo-Wschodniej, a także doskonały przykład synergii dwóch przewoźników na konkurencyjnym rynku lotniczym.

11 sierpnia 2020 r. Komisja Europejska zatwierdziła udzielenie pomocy publicznej grupie Nordica, do której należy Xfly. Pomoc ta stanowi jednorazowe wsparcie w odpowiedzi na sytuację kryzysową i pokrywa straty poniesione przez linię lotniczą w wyniku kryzysu związanego z koronawirusem. Pakiet pomocowy o wartości 30 mln euro został z kolei zatwierdzony przez estoński rząd na posiedzeniu gabinetu 15 października 2020 r., w wyniku którego kraj zadeklarował strategiczną zdolność do przywrócenia kluczowych dla Estonii połączeń lotniczych po zakończeniu pandemii.

Szczegóły porozumienia między LOT a Nordicą objęte są tajemnicą handlową.

https://www.pasazer.com/news/45029/lot, ... pracy.html

Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 3927
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Re: PLL LOT

Post autor: Jacek Waszczuk » 29 gru 2022, 19:58

Koniec samolotów Bombardier Q400 Dash

W ich miejsce trafią do użytkowania odrzutowe B-737 i Embraery

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 14048.html


ODPOWIEDZ

Wróć do „Lotnictwo komunikacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości