Ryanair

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Ryanair

Post autor: Adam Pawlak » 23 lis 2017, 0:05

Należąca do irlandzkiej grupy Ryanair nowa linia czarterowa Ryanair Sun rozpocznie loty od sezonu letniego 2018 r. - poinformował w środę przewoźnik. Linia posiada polski Certyfikat Przewoźnika Lotniczego (AOC). Bazy Ryanair Sun będą w Warszawie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu.

Ryanair Sun, "niezależna spółka grupy Ryanair" poinformowała w środę, że rozpoczęła rekrutację pilotów do "nowej, polskiej linii czarterowej, która zaoferuje loty od sezonu letniego 2018 r.". "Rozpoczynamy rekrutację do Ryanair Sun, nowej linii czarterowej z polskim certyfikatem AOC" - powiedział dyrektor Ryanair Sun Michał Kaczmarzyk, który w latach 2014-2016 był dyrektorem Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" (PPL), zarządzającego m.in. warszawskim Lotniskiem Chopina. Ryanair Sun rozpocznie operacje lotnicze w sezonie letnim 2018 r. oferując loty charterowe pięcioma samolotami Boeing 737-800, które mają bazować w Warszawie na Lotnisku Chopina, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. Ryanair Sun ma oferować usługi czarterowe polskim touroperatorom. "W roku 2019 w naszej flocie znajdzie się 15 samolotów, a w 2020 r. 25" - powiedział Kaczmarzyk.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ry ... klad-lotow

Ps Czyżby miało się pojawić jakieś specjalne malowanie Ryanair Sun?
Ostatnio zmieniony 31 lip 2018, 17:20 przez Adam Pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.

Wiśnia
Posty: 62
Rejestracja: 26 paź 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ryanair Sun

Post autor: Wiśnia » 23 lis 2017, 21:46

W Warszawie widziałem już oferty pracy.

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Ryanair

Post autor: Adam Pawlak » 08 kwie 2018, 1:02

Ryanair potwierdził 4 bazy Ryanair Sun i 5 B737-800 (2xEPWA i po jednym na EPWR, EPKT, EPPO). Inauguracyjny lot 26 Kwietnia Poznań-Zakynthos. W tym roku Sun będzie świadczył czartery dla TUI oraz poznańskiego Grecos. Pierwszy samolot to SP-RSA (dawny EI-FEE), zimą ma bazować na Wyspach Kanaryjskich.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2018, 17:21 przez Adam Pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Ryanair

Post autor: Adam Pawlak » 09 lip 2018, 11:32

Spółka Ryanair Sun działająca na polskim rynku od kwietnia br., przez pierwsze trzy miesiące swojej działalności przewiozła 165 tys. pasażerów.

Przewoźnik posiada obecnie jeden samolot zarejestrowany w ramach polskiego Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego (AOC), ale łącznie wykorzystuje łącznie pięć maszyn typu boeing 737-800 należących do spółki-matki.

- Jeżeli są potrzeby operacyjne wtedy w miarę dostępności wykorzystujemy inne maszyny Ryanaira - mówi w rozmowie z Pasazer.com Michał Kaczmarzyk, prezes Ryanair Sun i deklaruje, że flota linii powiększy się, choć na chwilą obecną jest jeszcze za wcześnie na szczegóły, a zarząd przeprowadza w tej kwestii odpowiednie analizy. Kolejne maszyny miałyby być wykorzystywane w ramach polskiego AOC.

Przewoźnik operuje głównie na trasach do Grecji, Hiszpanii, Chorwacji, Albanii oraz na Cypr.

Głównym lotniskiem z którego operuje Ryanair Sun jest lotnisko w Pyrzowicach, ale jak mówi prezes spółki, niewiele mniej pasażerów linia przewozi na lotach z Poznania i Wrocławia. Na chwilę obecną przewoźnik nie planuje operacji czarterowych z Modlina: - W tym roku nie mamy i nie planujemy połączeń czarterowych z portu w Modlinie - mówi.

Spółka prowadzi współpracę z dwoma biurami podróży: TUI Poland oraz Grecos Holidays i zaznacza, że z tej współpracy jest zadowolony, a osiągane przez nią wyniki finansowe są zgodne z założonym budżetem.

http://www.pasazer.com/news/38967/w,3,m ... zerow.html

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Ryanair

Post autor: Adam Pawlak » 31 lip 2018, 17:25

Irlandzki przewoźnik Ryanair ogłosił, że w nadchodzącym sezonie zimowym zamierza ograniczyć liczbę samolotów bazowanych w Dublinie. Więcej samolotów ma trafić do Polski.

W samym środku strajku prowadzonego przez personel pokładowy w Belgii, Hiszpanii i Portugalii przedstawiciele Ryanaira oświadczyli, że planują redukcję floty stacjonującej w Dublinie o 20 proc. Jak twierdzą irlandzkie media, taka decyzja może spowodować konieczność zwolnienia 300 członków personelu lotniczego przewoźnika.

Ryanair przyznaje, że decyzja o zmniejszeniu liczby samolotów stacjonujących na stołecznym lotnisku w Irlandii z 30 do 24 jest konsekwencją niedawnych strajków pilotów. W ostatnich tygodniach 100 z nich, zrzeszonych w związku FORSA/IALPA, podjęło akcję protestacyjną, która w sumie trwała 3 dni. Drugim powodem planów przewoźnika jest szybki rozwój niedawno powstałej w Polsce linii czarterowej Ryanair Sun. Prawdopodobnie 100 pilotów oraz 200 stewardes i stewardów będzie musiało poszukać innego pracodawcy albo przenieść się do naszego kraju.

Peter Bellew, wiceprezes Ryanaira ds. operacyjnych stwierdził, że żałuje ograniczania bazy w Dublinie, ale zarząd firmy zdecydował, że musi przeznaczać swoje samoloty przede wszystkim na rynki charakteryzujące się silnym wzrostem, takim jak Polska.

Związek zawodowy FORSA/IALPA, który reprezentuje irlandzkich pilotów zbiera się dziś (25.07), aby rozważyć przeprowadzenie kolejnych strajków. Związkowcy uważają, że nie można wykluczyć kolejnych protestów, bowiem przedstawiciele linii lotniczej nie podjęli z nimi nawet rozmów, choć Ryanair twierdzi, że jest otwarty na negocjacje.

Spór Ryanaira z pilotami toczy się głównie o zasady zatrudniania, a zwłaszcza stosowania reguł starszeństwa przy planowaniu urlopów i przenosin do innych baz. Z kolei personel pokładowy domaga się zrównania warunków zatrudnienia pracowników na kontraktach B2B z pracownikami etatowymi. Z powodu trwających strajków Irlandczycy zostali zmuszeni do odwołania 600 rejsów w całej Europie.

Na razie zamiast końca konfliktu można oczekiwać kolejnego starcia. Ryanair opublikował szczegóły dotyczące zarobków pilotów i personelu pokładowego za miesiąc czerwiec br. Ma to przekonać wszystkich, że załogi przewoźnika otrzymują znacznie więcej niż godziwe wynagrodzenie. Ponadto przewoźnik ze Swords twierdzi, że załogi lotnicze otrzymują urlopy, zarówno płatne, jak i bezpłatne, kiedy tylko zechcą.

Spór z pracownikami już zaczął odbijać się na wynikach Ryanaira. W ostatnich dniach, po ujawnieniu sprawozdań finansowych za drugi kwartał br., akcje Ryanaira spadły o 5 proc. Taka reakcja giełdy była spowodowana 20 procentowym spadkiem zysku przewoźnika. Prezes O’Leary wyjaśniał, że gorsze wyniki są konsekwencją podwyżki cen paliwa lotniczego, ale również wyższych płac załogi.

http://www.pasazer.com/news/39129/ryana ... olski.html

Ps. W pierwszej połowie 2019 Ryanair zacznie odbierać swoje pierwsze zamówione B737 MAX i pojawiają się informację że niektóre z nich mogą trafić do baz w Polsce

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Ryanair

Post autor: Adam Pawlak » 18 wrz 2018, 10:09

Przewoźnik chce realizować rozkładowe rejsy w ramach czarterowej spółki. W 2019 r. chce mieć ponad 20 samolotów.

Irlandzki Ryanair będzie bardziej polski. Rejsy rozkładowe z naszego kraju zamierza realizować poprzez Ryanair Sun, polską spółkę założoną z myślą o obsłudze rynku czarterowego, która została założona w 2017 r., a pierwsze operacje zrealizowała w tym roku.

— Będziemy stopniowo przejmować operacje rozkładowe Ryanaira w Polsce. Każdy samolot trzeba zarejestrować w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Na każdą maszynę przypada co najmniej 10 pilotów i 20 pracowników kabinowych — mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Ryanair Sun.

Te osoby zostaną zatrudnione przez polską spółkę. W ubiegłym tygodniu wszystkie polskie załogi dowiedziały się o planowanych zmianach. Dla pilotów to dobra wiadomość, bo będą zarabiać tyle, ile dotychczas, ale zapłacą w Polsce niższe podatki. Pracownicy kabinowi przejdą na samozatrudnienie, podobnie jak jest np. w przypadku części załogi PLL LOT.

— Liczę, że wszyscy, czyli około 150 pilotów i 300 pracowników pokładowych, przejdą do Ryanair Sun. Jednocześnie cały czas prowadzimy rekrutację związaną z rozwojem działalności — mówi Michał Kaczmarzyk.

Tymczasem umowy o pracę, które dziś ma 10 proc. załóg, to jeden z postulatów CWR Cabin Crew Union, założonego w ubiegłym tygodniu przez polskich i zagranicznych pracowników Ryanaira związku zawodowego działającego przy NSZZ Solidarność. Gdy strajkowali pracownicy Ryanaira z Europy Zachodniej, Michael O’Leary, prezes irlandzkiego przewoźnika,straszył, że przeniesie część baz do Polski. Zachodni związkowcy mówili wtedy o dumpingu socjalnym, bo Polacy zarabiają o 30 proc. mniej.

— Decyzja o przeniesieniu rejsów rozkładowych do polskiej spółki to sprytny ruch, który pozwoli uniknąć rozlewania się strajków. Ryanair będzie miał inne ustalenia z każdym ze związków i będzie mógł je „rozgrywać” — uważa Michał Leman, ekspert rynku transportowego i szef FlixBus Polska.

W przyszłym sezonie letnim, czyli od marca 2019 r., spółka będzie mieć ponad 20 samolotów. Dziś Ryanair Sun ma pięć, a Ryanair 15 (we Włoszech ma ponad 60, podobnie w Wielkiej Brytanii). Przejmowanie samolotów spółka chce zakończyć w tym roku.

— Kończymy przygotowanie wniosków do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o przerejestrowanie maszyn. Dokumenty zostaną złożone w najbliższym czasie. Znaki na samolotach zmienią się z irlandzkich na polskie — zapowiada szef Ryanair Sun.

Ryanair Sun w tym sezonie letnim przewiózł pierwszych pasażerów: turystów biur TUI i Grecos, łącznie około 650 tys. osób.

— Jestem ciekaw, jak zwiększy się oferta czarterowa spółki. Ryanair Sun obsługuje Grecosa z Wrocławia. Ma dzięki temu ciekawe dane o wakacyjnych wyjazdach do Grecji. Niewykluczone, że wykorzysta je do zbudowania własnej oferty. Wizz Tours, który oferuje pakiety wakacyjne, zarabia bardzo dobrze i Ryanair może się przymierzać do stworzenia podobnej oferty — uważa Michał Leman.

Ryanair Sun to pierwsza czarterowa spółka Ryanaira. Tylko w Polsce tani przewoźnik działa w ramach krajowego certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC), w pozostałych operuje na licencji irlandzkiej.

— Przeniesienie działalności do naszej spółki ma przybliżyć zarządzanie operacyjne do naszych załóg, dać grupie większą elastyczność i efektywność. Siatka nadal będzie powstawać w centrali w Dublinie, ale nadzór operacyjny będzie realizowany z Warszawy — podsumowuje Michał Kaczmarzyk.

Eksperci uważają, że ruch ułatwi Ryanairowi życie.

— Ryanair udowodni politykom, że jest znaczącym podmiotem lotniczym w Polsce. Od dawna operuje z większej liczby lotnisk i przewozi więcej pasażerów niż Lot, jednak był dyskredytowany ponieważ „jest przewoźnikiem zagranicznym”. Tak silne powiązanie i zaangażowanie Ryanaira w Polsce stanowić będzie jeszcze większe zagrożenie dla LOT-u, a także dla Enter Air i innych przewoźników czarterowych — ocenia Eryk Kłopotowski, ekspert rynku lotniczego.

https://www.pb.pl/ryanair-przenosi-sie-do-polski-940198

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Ryanair

Post autor: Adam Pawlak » 26 wrz 2018, 22:36

Ryanair Sun poinformował dziś (25.09) o rekrutacji personelu pokładowego do swoich polskich baz. Crewlink, partner Ryanair Sun, będzie gospodarzem spotkań rekrutacyjnych w całej Polsce.

Spotkania odbędą się w najbliższych tygodniach, a wszyscy zainteresowani mogą już składać aplikację. Wcześniejsze doświadczenie nie jest wymagane, Ryanair zapewni pełne szkolenie. Po pomyślnym ukończeniu szkolenia kandydaci będą mieli możliwość pracy w jednej z polskich baz Ryanair Sun. Grupa Ryanair zatrudnia obecnie ponad 10 tys. członków załóg pokładowych, którzy odpowiadają za utrzymanie najwyższych standardów bezpieczeństwa w branży, zapewniając jednocześnie najlepszą w swojej klasie obsługę klienta.

Spotkania rekrutacyjne odbędą się:

3 października - Kraków
4 października - Gdańsk i Katowice
5 października - Toruń
9 października - Warszawa
10 października - Szczecin
11 października - Poznań
12 października - Wrocław

Ryanair Sun wymaga samozatrudnienia na podstawie umowy B2B i zapewnia konkurencyjne wynagrodzenie zasadnicze, bezpłatne szkolenie, diety podczas szkolenia, bezpłatny mundur w 1. roku, dodatek na mundur w 2. roku, a także prowizję od sprzedaży pokładowej. Wynagrodzenie będzie płatne w polskich złotych na polskie konto bankowe. Linia zapewnie zakwaterowanie oraz transport naziemny dla załóg lotów charterowych oraz stały grafik 5 dni pracy i 3 dni wolnego we wszystkich polskich bazach.

- W związku z naszym olbrzymim rozwojem w Polsce szukamy personelu pokładowego do naszych polskich baz w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Gdańsku. Nasz partner - Crewlink w najbliższych tygodniach będzie gospodarzem spotkań rekrutacyjnych. To doskonała okazja, aby dołączyć do Ryanair Sun i rozpocząć swoją wymarzoną pracę już w 2018 roku - mówi Mark Duffy z Ryanair.

http://www.pasazer.com/news/39551/ryana ... h,baz.html

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Ryanair Sun

Post autor: Adam Pawlak » 28 lis 2018, 14:48

We flocie Ryanair Sun jest już 10 samolotów z polskimi numerami rejestracyjnymi. Wszystkie to boeingi 737-800. Średnia wieku to zaledwie nieco ponad rok.

Maszyny otrzymały numery od SP-RSA do SP-RSE oraz od SP-RSM do SP-RSR. Najstarszy jest boeing o nr SP-RSM, który został wyprodukowany półtora roku temu. Na dostawę czekają także samoloty o nr od SP-RSF do SP-RSL, które zostały już przekazane linii-matce czyli Ryanairowi.

Wszystkie pokłady zostały dostosowane do przewozu 189 osób.

Władze przewoźnika twierdzą, że do końca 2019 r. w Polsce będzie zbazowanych 20 boeingów typu 737-800. Do końca bieżącego roku ma być ich z kolei 15. Jak pisaliśmy kilka miesięcy temu, ekspansja na polskim rynku czarterowym jest jednak mało prawdopodobna ze względu na znaczą jego sezonowość. Świadczy o tym choćby fakt, że samoloty Ryanair Sun nie wykonują podczas bieżącego sezonu zimowego rejsów dla biur podróży i zostały przekierowane do służby w linii-matce. Ryanairowi bardziej chodzi zapewne o zmniejszenie kosztów pracowniczych, których rozliczenie w Polsce jest obecnie znacznie korzystniejsze niż w Irlandii. Dodatkowo, przewoźnikowi coraz mocniej doskwiera postępujące w Europie uzwiązkowienie.

Ryanair Sun to czarterowa linia lotnicza powołana w 2017 r. Działalność operacyjną rozpoczęła pod koniec kwietnia br. W pierwszych trzech miesiącach funkcjonowania przewiozła 165 tys., a główną bazą stało się lotnisko w Katowicach, chociaż samoloty ulokowano także w Poznaniu i Wrocławiu. Zadeklarowano także, że docelowo wszystkie polskie bazy linii-matki zostaną przejęte przez spółkę czarterową.

https://www.pasazer.com/news/40110/ryan ... cjami.html

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Ryanair

Post autor: Adam Pawlak » 04 sty 2020, 18:26

Latem 2020 Ryanair Sun zmieni nazwę na Buzz.
Pierwszy Boeing 737-8 200 MAX dla Buzz z rejestracją SP-RZA dwa kolejne to SP-RZB, SP-RZC
https://pbs.twimg.com/media/EMc2sveUwAAvHQZ.jpg

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Ryanair

Post autor: Adam Pawlak » 09 maja 2020, 12:03


ODPOWIEDZ

Wróć do „Lotnictwo komunikacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości