Enter Air

Adam Pawlak
Posty: 806
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 13 wrz 2020, 12:23

Enter Air wspólnie z AFG, jednym z niezależnych liderów szkolenia lotniczego na świecie, uruchamia w Warszawie najnowocześniejszy symulator Boeinga 737 w Polsce. Urządzenie zostało certyfikowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego i będzie wykorzystywane do szkolenia pilotów Enter Air i innych linii lotniczych.

Uruchomienie symulatora oznacza otwarcie nowego rozdziału w historii polskiego lotnictwa, będzie to pierwsze tej klasy urządzenie w Polsce. Projekt realizujemy z renomowanym partnerem AFG z USA, jedną z największych na świecie niezależnych firm zajmujących się prowadzeniem ośrodków szkolenia symulatorowego – mówi Marcin Kubrak, członek zarządu i dyrektor operacji lotniczych Enter Air.

Własny symulator pozwoli nam na istotne zredukowanie kosztów szkolenia oraz na ogromną oszczędność dostępnego czasu pracy pilotów. Dotychczas nasi piloci musieli odbywać szkolenia w zagranicznych ośrodkach, które wraz z dojazdami zajmowało dostępny czas pracy załóg lotniczych. Z drugiej strony centrum szkoleniowe będzie otwarte na pilotów innych linii lotniczych, więc zapewni nam również dodatkowe przychody – dodaje Marcin Kubrak.

Centrum szkoleniowe z symulatorem jest wspólną inwestycją Enter Air (45%) i AFG (55%), amerykańskiej spółki specjalizującej się w prowadzeniu centrów szkoleń symulatorowych i będącej jednym z niezależnych liderów tej branży na świecie.

Zainstalowany symulator CAE model 7000 XR to urządzenie klasy D wyprodukowane przez renomowana kanadyjską CAE. Symulator umożliwia szkolenie pilotów Boeingów 737 w zakresie uzyskiwania uprawnień na typ 737-300/900 oraz wymaganych operacyjnie szkoleń bieżących.

Pomimo trudnej sytuacji branży spowodowanej pandemią realizujemy nasze strategiczne plany. Jestem przekonany, że jako jedna z linii o najniższych kosztach w Europie z obecnego kryzysu wyjdziemy wzmocnieni i zwiększymy nasz udział w europejskim rynku przewozów turystycznych - mówi Marcin Kubrak.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31363

Adam Pawlak
Posty: 806
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 24 sty 2021, 15:06

Polski Fundusz Rozwoju przyznał liniom Enter Air pożyczkę płynnościową w kwocie 287 mln zł. Podpisanie umowy planowane jest do końca stycznia, a uruchomienie pożyczki nastąpi w lutym 2021.

Spółka otrzyma wsparcie w ramach rządowego programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm. Uruchomienie pożyczki nastąpi po wynegocjowaniu i podpisaniu umowy pożyczki oraz po spełnieniu warunków w niej zawartych. Umowa pożyczki będzie zawierała standardowe postanowienia stosowane przy umowach podobnej wielkości, w tym w zakresie zabezpieczeń.

Informacja o przyznaniu pożyczki bardzo nas cieszy, a otrzymane środki przeznaczymy na wsparcie bieżącej płynności Grupy. Dzięki nim będziemy mogli bez obaw zająć się przygotowaniami do sezonu letniego oraz realizacją naszego programu handlowego w najbliższych miesiącach. Widzimy duże zainteresowanie wyjazdami w nadchodzącym sezonie i jesteśmy przygotowani operacyjnie i sprzętowo na szybki powrót do normalnego latania – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Poprzedni rok, w którym pandemia SARS-CoV-2 spowodowała światowy kryzys w branży lotniczej na niespotykaną do tej pory skalę, był dla nas bardzo trudny i umożliwił wykorzystanie mniej niż 30% naszego potencjału operacyjnego. Niestety tak jak cała nasza branża ponieśliśmy duże straty i musieliśmy wystąpić o pomoc publiczną. Jesteśmy wdzięczni za pozytywną decyzję PFR, której beneficjentem będą przede wszystkim nasi pasażerowie – dodaje Grzegorz Polaniecki

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=32541

Adam Pawlak
Posty: 806
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 19 lip 2021, 23:22

Linie Enter Air podpisały nowe umowy o współpracy na sezon Lato 2021 – Zima 2021/2022 z dwoma touroperatorami. Pierwsza z nich, zawarta z Rainbow Tours, ma szacunkową wartość 31 mln USD (ok. 117,5 mln zł). Umowa została zawarta na czas określony do 30 kwietnia 2022.

Podpisanie umowy przedłużającej naszą współpracę z Rainbow Tours, jednym z naszych długoletnich, stabilnych partnerów to kolejny pozytywny sygnał, który świadczy o tym, że wracamy do normalności. Za nami trudny rok, w którym wszyscy musieliśmy podjąć wiele działań mających na celu optymalne przygotowanie swojej działalności w nieznanych nam wcześniej warunkach. Tym bardziej cieszy, że wracamy praktycznie na wszystkie kierunki wykonywane dla Rainbow Tours przed pandemią [SARS-CoV-2] – powiedział Andrzej Kobielski, członek zarządu i dyrektor handlowy Enter Air.

Najpopularniejszymi kierunkami realizowanymi w ramach programu będą Grecja i Turcja, ale istotne miejsce zajmują w nim również Wyspy Kanaryjskie i Egipt. Przez cały rok będzie realizowane połączenie do Mombasy w Kenii.

Druga umowa czarteru dotycząca sprzedaży miejsc w samolotach wraz z załogą została zawarta na czas określony do 31 marca 2022 z Coral Travel Poland. Jej szacunkowa wartość wynosi 33,4 mln USD (ok. 129,6 mln zł).

Cieszymy się, że poprawa sytuacji na rynku pozwoliła na sfinalizowanie umowy z Coral Travel, który jest naszym partnerem od kilku lat. Umowa jest dla nas tym ważniejsza, że jej wartość jest ponad 20% większa niż poprzednia umowa między nami, zawarta przed pandemią [SARS-CoV-2]. To pokazuje, że rynek próbuje odbudować się bardzo dynamicznie i jeśli nie nastąpią kolejne zawirowania, to obecne lato powinno być bardzo dobre, a liczymy także na dużo latania w sezonie zimowym. Umowa dotyczy głównie lotów na najbardziej popularnych kierunkach do Turcji, Grecji i Egiptu, gdzie na turystów czeka jak zawsze świetna pogoda, zabytki starożytnych kultur, ciepłe morze i egzotyczne jedzenie – dodał Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air.

Obydwie w/w umowy regulują świadczenie przez Enter Air usług lotniczego przewozu osób i bagażu. Łączna wartość świadczeń wynikających z umów nie jest możliwa do ustalenia i ich ostateczna wartość może różnić się od podanych wyżej szacunków. Rozliczenia z tytułu podpisanych umów będą realizowane na bieżąco i zgodnie z harmonogramem poszczególnych lotów czarterowych.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=34145

Adam Pawlak
Posty: 806
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 25 lip 2021, 22:50

Flota linii Enter Air powiększyła się o dwa kolejne Boeingi 737-800. W sezonie lato 2021 przewoźnik będzie wykonywał operacje z użyciem 26 samolotów.

Pozyskanie nowych samolotów to odpowiedź na duży popyt ze strony touroperatorów i zwiększoną aktywność turystów po długim oczekiwaniu na upragnione wakacje. Na początku roku sytuacja na rynku była jeszcze zbyt niepewna i nie byliśmy w stanie dobrać większej liczby samolotów, ponieważ zabrakłoby czasu na dostawę przed sezonem. Mieliśmy niezrealizowane zamówienia z poprzedniego roku i dlatego udało nam się powiększyć flotę o dwa samoloty skonfigurowane w taki sam sposób jak reszta floty. Ostatnio dostajemy coraz więcej zapytań z całej Europy o dostępność samolotów, co świadczy o dużej dynamice powrotu do latania, a rynek nisko kosztowych przelotów czarterowych jest tu niekwestionowanym liderem – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air

Flota Enter Air składa się aktualnie z 24 Boeingów 737-800 i dwóch Boeingów 737 MAX 8. Oznacza to, że w sezonie lato 2021 Enter Air będą wykonywały operacje lotnicze z użyciem 26 samolotów, czyli o jednym więcej w porównaniu do sezon lato 2019.

Pierwszy z nowych samolotów, o znakach rejestracyjnych SP-ESK, w ostatnim czasie zakończył niezbędne przeglądy, a pierwszy operacyjny lot w barwach Enter Air wykonał 3 lipca z Katowic do Larnaki. Z kolei we wtorek 20 lipca do Polski przyleciał samolot noszący znaki rejestracyjne SP-ESI, który przez ostatnie kilka miesięcy był przygotowana do finalnej dostawy w bazie technicznej na południu Francji. Jego wdrożenie do operacji nastąpi w najbliższym czasie.

Pod koniec czerwca, czyli tuż przed szczytem sezonu odebraliśmy samolot, który był już w polskim rejestrze, ale musieliśmy go dostosować do naszych standardów technicznych, konfiguracji i dokumentacji, co okazało się bardzo pracochłonnym procesem i zajęło dostawcy ponad 7 miesięcy. Redukując dalsze opóźnienie w dostawie zdecydowaliśmy o niemalowaniu samolotu w nasze barwy na sezon lato 2021. Wykonamy to dopiero po jego zakończeniu. Maszyna wykonuje już loty w ramach zakontraktowanego na sezon letni programu. Drugi samolot miał do nas dotrzeć już 14 miesięcy temu, ale dostawę wstrzymaliśmy przez ograniczenia związane z pandemią. Obydwa zostały pozyskane na zasadzie leasingu operacyjnego – dodaje Mariusz Olechno, członek zarządu i dyrektor techniczny Enter Air.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=34165

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lotnictwo komunikacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość