Enter Air

Adam Pawlak
Posty: 354
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 06 cze 2018, 22:53

Line lotnicze Enter Air, największy przewoźnik czarterowy w Polsce, zaprezentowały wnętrze boeingów 737 MAX 8, których pierwsze dostawy przewidziane są pod koniec tego roku.

Wizualizacja wnętrz maszyn nowego typu został zaprezentowany na profilu facebookowym Enter Air. Według informacji przewoźnika, boeingi 737 MAX 8 podobnie jak obecnie użytkowane boeingi 737-800 zostaną wyposażone w 189 fotele w układzie pojedynczej klasy.

- Konfiguracja będzie 189Y, tak aby była komfortowa, a jednocześnie kompatybilna z resztą floty - powiedział w rozmowie z Pasazer.com Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.

Pierwszy z zamówionych boeingów 737 MAX 8 dołączy do floty Enter Air w październiku br. Przylot kolejnej maszyny planowany jest na grudzień.

Linie Enter Air zdecydowały się na odbiór samolotów w wersji z silnikami LEAP-1B27 o maksymalnym ciągu i masą startową (MTOW) wynoszącą 181,2 tys. lbs, co przełoży się na możliwość korzystania z maksymalnego zasięgu maszyny, który według deklaracji Boeinga wynosi 6,5 tys. km.

- Silniki będą miały maksymalny ciąg, a samolot maksymalną dostępną masę startową MTOW, tak aby dolatywały jak najdalej, tam gdzie turyści chcą latać na wakacje - zdradza Polaniecki.

Tym samym boeingi 737 MAX latające w barwach Enter Air będą dysponowały standardowym zasięgiem, większym niż maszyny tego typu używane przez PLL LOT. Według danych amerykańskiego producenta, boeingi 737 MAX wykorzystywane są przez większość operatorów w oparciu o ich maksymalny oferowany zasięg do otwierania nowych tras, które wcześniej były poza możliwościami operacyjnymi samolotów wąskokadłubowych.

Enter Air to największy prywatny przewoźnik oraz największa linia czarterowa w Polsce, która Jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od trzech lat. Spółka przeprowadziła IPO pod koniec 2015 roku, pozyskując prawie 100 mln zł. Zebrane fundusze zostały przeznaczone na przedpłaty dla sześciu zamówionych boeingów 737 MAX 8, z których wszystkie mają zostać dostarczane do 2020 roku.

W marcu przewoźnik ogłosił, iż planuje publiczną emisję do 2,3 mln akcji. Linia z pozyskanych środków miałaby uzyskać wkład własny na zakup dwóch kolejnych boeingów 737 MAX 8.

Obecnie we flocie przewoźnika lata 18 boeingów 737-800.

http://www.pasazer.com/news/38663/enter ... 7,max.html

Adam Pawlak
Posty: 354
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 29 cze 2018, 14:04

Enter Air umieścił na jednym ze swoich Boeingów 737-800 logo 1918-2018, przypominające polską lotniczą szachownicę oraz wizerunki pilotów, którzy mieli wpływ na historię i rozwój lotnictwa w naszym kraju.

Przypadające w tym roku obchody setnej rocznicy odzyskania niepodległości to wspaniała okazja, żeby przypomnieć o wybitnych osobach, które walczyły o wolność naszego kraju i miały ogromny wpływ na losy całego polskiego lotnictwa. Wybraliśmy 10 osób, których wizerunki będą umieszczane na stateczniku naszego Boeinga 737-800, noszącego znaki rejestracyjne SP-ENX – mówi Marcin Kubrak, członek zarządu i dyrektor operacji lotniczych Enter Air

Samolot oznakowany będzie okolicznościowo do końca tego roku, a wizerunki na stateczniku pionowym będą zmieniane cyklicznie. Pierwsze dwie osoby, które można zobaczyć na specjalnie pomalowanym samolocie to Stefan Stec i Merian Caldwell Cooper.

Stefan Stanisław Stec (1893 – 1921) to pilot, który jest twórcą znaku lotnictwa wojskowego, biało-czerwonej szachownicy lotniczej. As myśliwski z pięcioma zwycięstwami na koncie. Stefan Stec był jednym z najlepszych pilotów myśliwskich, którzy zgłosili akces do Wojska Polskiego. W niepodległej Polsce został jednym z bohaterów wojny polsko-ukraińskiej. Umiejętnie dowodził 7. eskadrą lotniczą – zaproponował przezbrojenie jednostki wyłącznie w samoloty myśliwskie.

Merian Caldwell Cooper (1893 – 1973) to amerykański pilot, walczący w wojnie polsko-bolszewickiej. W latach 1919-1920 służył w polskim lotnictwie, jako podpułkownik i pilot Wojska Polskiego. Był organizatorem Eskadry Kościuszkowskiej, która odegrała znaczącą rolę m.in. w walkach z radziecką 1. Armią Konną Siemiona Budionnego. W 1921 w Belwederze został uroczyście udekorowany przez marszałka Józefa Piłsudskiego najwyższym polskim odznaczeniem wojskowym – Orderem Virtuti Militari V klasy. Dobrze było walczyć za Polskę! – pisał we wspomnieniach.

Więcej na: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=25546

Adam Pawlak
Posty: 354
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 05 wrz 2018, 14:53

Kolejne historyczne postacie, których wizerunki z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości można zobaczyć na specjalnie pomalowanym samolocie Enter Air to Franciszek Żwirko i Stanisław Wigura.

Ten lotniczy duet wpisał się wielkimi literami w historię Polski i jesteśmy dumni, że możemy oddać hołd naszym bohaterom oraz upamiętnić ich wizerunki na stateczniku naszego samolotu SP-ENX. Samolot lata po całej Europie i mamy nadzieję, że przyczyni się do propagowania wiedzy o chlubnej historii polskiego lotnictwa, której jesteśmy spadkobiercami – mówi Grzegorz Polaniecki, Członek Zarządu i Dyrektor Generalny Enter Air

Sylwetki obu bohaterów, które zostały umieszczone na samolocie Enter Air pod koniec sierpnia, są częścią uroczystego upamiętnienia 100-lecia Niepodległej Polski, a tym samym setnej rocznicy lotnictwa w niepodległej Polsce.

Por. Franciszek Żwirko – pilot Wojska Polskiego i wybitny pilot sportowy – w 1932, razem ze Stanisławem Wigurą, zdobył puchar międzynarodowy dla Polski w prestiżowych zawodach Challenge. Na pamiątkę tego wydarzenia, obchodzone jest Święto Lotnictwa Polskiego, przypadające na 28 sierpnia. Zarówno w wojsku, jak i w trakcie zawodów lotniczych doceniany był za swoje umiejętności i opanowanie.

Stanisław Wigura – polski konstruktor, inżynier i lotnik – w 1927 założył zespół konstrukcyjny RWD, który rok później zaprezentował pierwszy samolot sportowy, RWD-1. Jego przyjaźń ze starszym o 6 lat Franciszkiem Żwirką, zaowocowała wieloma sportowymi sukcesami i rekordami lotniczymi. Stanisław Wigura w znaczącym stopniu przyczynił się do rozwoju lotniczej myśli technicznej.

Franciszek Żwirko i Stanisław Wigura zginęli w 1932 w wypadku lotniczym w okolicach Cieszyna, w trakcie lotu do Pragi. Przyczyną wypadku było oderwanie się skrzydła samolotu RWD-6 podczas burzy.

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=26054

Adam Pawlak
Posty: 354
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 02 gru 2018, 15:34

Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, powiększyła swoją flotę o kolejnego Boeinga 737-800. Aktualnie flota przewoźnika składa się z dziewiętnastu takich samolotów.

– Sprawdzone i niezawodne B737-800 mogą każdorazowo zapewnić wygodną podróż nawet 189 pasażerom. Maszyny te sprawiają, że flota Enter Air jest wyjątkowo ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa. Kolejny samolot tego typu oznacza zatem większy komfort dla pasażerów oraz większe możliwości dla touroperatorów z którymi współpracujemy – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Samolot SP-ESE został sprowadzony do Polski z Irlandii. Nowa maszyna będzie wykorzystywana na zasadzie leasingu operacyjnego, a umowa została podpisana na 6 lat.

http://www.enterair.pl/pl/113/nowy-boei ... -enter-air

Adam Pawlak
Posty: 354
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Pierwszy B737 MAX 8 już we flocie Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 05 gru 2018, 1:57

Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, odebrała pierwszego z sześciu zamówionych Boeingów 737-8 MAX. Samolot jeszcze w grudniu trafi do obsługi polskich i zagranicznych biur podróży. Dzięki poprawionej aerodynamice, nowocześniejszym silnikom, wyższej niezawodności i większemu zasięgowi, samolot ma znacząco wyższą efektywność od floty wykorzystywanej przez konkurencję.

– Dołączenie do floty Boeingów 737-8 MAX otwiera nowy rozdział w naszej historii. Te najnowocześniejsze w swojej klasie samoloty zapewnią naszym pasażerom jeszcze wyższy poziom komfortu. Jest to naturalny etap rozwoju spółki. Zaczęliśmy od samolotów starszej generacji, w wersji B737-400, które wymieniliśmy na samoloty nowej generacji, w wersji B737-800, natomiast teraz rozpoczynamy nowy etap rozwoju floty oparty na najnowszej generacji B737-8 MAX. Od strony biznesowej poprawi się nasza efektywność operacyjna, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki i wzrost wartości spółki – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. – Nowe samoloty będą służyły głównie do obsługi rynku polskiego, ale dostajemy też zapytania na przewozy realizowane MAXami od touroperatorów z całej Europy, będziemy więc mogli wykorzystać nowe samoloty do wejścia na nowe rynki. Jeśli maszyny potwierdzą swoje możliwości, rozważymy zakup kolejnych Boeingów 737-8 MAX – dodaje.

Samolot SP-EXA to pierwszy z sześciu samolotów tego typu, które ma zamówione Enter Air. Kolejny MAX zostanie odebrany przez przewoźnika w ciągu kilku tygodni, a pozostałe cztery maszyny dołączą do floty w kolejnych latach. Pierwsze dwa nowe samoloty są finansowane na zasadzie leasingu finansowego przez bank DVB, jeden z największych na świecie podmiotów finansujących branżę lotniczą. Łączna kwota finansowania dwóch pierwszych samolotów wynosi 374 mln PLN.

- Boeing 737-8 MAX wykorzystuje wszystkie sprawdzone rozwiązania wcześniejszych wersji Boeingów 737. Inżynierowie amerykańskiego producenta wyposażyli samolot w nowe, wydajne silniki, poprawili aerodynamikę, zastosowali lżejsze i trwalsze komponenty. Zastosowane zmiany podniosły niezawodność samolotu i obniżyły koszty obsługi technicznej. Mniejsze wymagania serwisowe nowych samolotów sprawią z kolei, że będą one mogły więcej czasu spędzać w powietrzu - mówi Mariusz Olechno, członek zarządu i dyrektor techniczny Enter Air.

Boeingi 737-8 MAX będą obsługiwane przez pilotów i personel pokładowy latający obecnie na Boeingach 737-800.

Pod koniec listopada flota Enter Air powiększyła się też o kolejnego Boeinga 737-800, który będzie wykorzystywany przez 5 lat na zasadzie leasingu operacyjnego.

http://www.enterair.pl/pl/113/pierwszy- ... enter-air-


Adam Pawlak
Posty: 354
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Enter Air

Post autor: Adam Pawlak » 08 maja 2019, 22:27

Linie Enter Air podpisały z Albex Aviation i osobami fizycznymi umowę inwestycyjną dotyczącą objęcia 49% akcji w liniach Germania Flug. Wartość umowy, która daje Enter Air dostęp do szwajcarskiego rynku turystycznego, wynosi 2 mln USD (około 7,7 mln zł).

Wejście na rynki niemieckojęzyczne było jednym z naszych celów. Poszukiwaliśmy więc odpowiedniego podmiotu, który posiadałby koncesję, kontrakty z biurami podróży, sloty lotniskowe oraz profesjonalny zarząd. Szwajcarska spółka posiada to wszystko, daje nam dostęp do intratnego szwajcarskiego rynku przewozów turystycznych, a w przyszłości do innych rynków niemieckojęzycznych, na których nie jesteśmy jeszcze w pełni obecni – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Wykorzystując nasz sprawdzony, niskokosztowy model biznesowy i relacje z czołowymi touroperatorami w Szwajcarii managerów Germania Flug będziemy mogli znacząco zwiększyć skalę działalności przejmowanej spółki. Liczymy też na synergie kosztowe związane ze zwiększeniem skali działalności na rynkach, na które latają obie linie – dodaje Polaniecki

Objęcie udziałów w szwajcarskim przewoźniku nastąpi ze środków własnych. Umowa Inwestycyjna zawiera opcję call uprawniającą Enter Air do objęcia dodatkowych akcji Germania Flug dających łącznie do 80% akcji.

Germania Flug jest spółką prawa szwajcarskiego prowadzącą działalność lotniczą na podstawie koncesji lotniczej wydanej przez szwajcarski organ nadzoru nad rynkiem lotniczym. Spółka od 5 lat wykonuje przewozy regularne i czarterowe z użyciem 3 Airbusów A319 na rynkach europejskich i popularnych kierunkach wakacyjnych w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Zespół linii liczy ponad 100 osób wraz z załogami lotniczymi. Germania Flug jest podmiotem w pełni niezależnym od niemieckiej grupy Germania

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=28030

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lotnictwo komunikacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość