Zagadka 65

Jackowe zagadki w temacie lotniczym.
Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Zagadka 65

Post autor: Adam Pawlak » 05 maja 2019, 0:29

Który samolot służący w RAF-ie o napędzie jeszcze nie odrzutowym osiągał największą prędkość i ile ona wynosiła?

ODP:

De Havilland DH-103 Hornet

Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 3938
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zagadka 65

Post autor: Jacek Waszczuk » 05 maja 2019, 15:44

W normalnych warunkach to chyba zamówiona wersja myśliwca North American P-51H która powstała już w końcu wojny i nie brała udziału w walkach w RAF o prędkości maksymalnej 780 km/h

Ale zaskoczę Ciebie inną wartością najszybszy podczas II wojny był Spitfire który kosztem uszkodzeń rozpędził się do 1000 km/h

Tekst brzmi tak

and the diving aircraft reached more than 620mph (1,000km/h)

According to famed test pilot Eric ‘Winkle’ Brown's book Wings on My Sleeve, the high-speed trials began in late 1943. During the programme, Squadron Leader J R Tobin took a Mark XI Spitfire into a 45-degree dive; the plane reached a top speed of 606mph (975km/h), or Mach 0.89 (Mach 1 being the technical term for the speed of sound). It was the fastest speed a Spitfire had ever flown – or at least the fastest that a pilot had lived to tell the tale. But a far more dramatic flight was soon to take place.

In April 1944, Squadron Leader Anthony F Martindale, put the exact same Mark XI Spitfire into a dive. This time, the reduction gear designed to limit its speed failed. The propeller ripped off and the diving aircraft reached more than 620mph (1,000km/h) – Mach 0.92 – as it plunged towards the ground.

Martindale was saved by simple physics. With the heavy propellers wrenched off, the aircraft was now tail-heavy, and this change in the centre of gravity forced it to climb up from the dive at great speed. Martindale was knocked unconscious from the stress of the climb, and woke to find his aircraft flying at 40,000ft (13 kilometres). Somehow he managed to glide the aircraft back to his base, and emerged unscathed. The stress of the plane’s dive had bent the wings, giving them a slightly swept shape – the kind of shape that would eventually help other aircraft travel through the sound barrier.


A całość pod linkiem
http://www.bbc.com/future/story/2016050 ... nd-barrier

Ale chyba nie takiej odpowiedzi oczekiwałeś? :)

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Zagadka 65

Post autor: Adam Pawlak » 05 maja 2019, 21:33

Niestety P-51H nie służył w RAF-ie.
Historia ze Spitem ciekawa.
Jacku szukamy samolotu z prędkością w locie poziomym, bez nurkowania :-)

Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 3938
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zagadka 65

Post autor: Jacek Waszczuk » 05 maja 2019, 23:12

W takim razie bez szperania podsunę Spitfire w wersji XIV prędkość 720 km/h (czyli samolot brytyjski) ale najszybsze w RAF były chyba P-47 Thunderbolt w wersjach z końca wojny P-47M o prędkości 750 km/h

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Zagadka 65

Post autor: Adam Pawlak » 06 maja 2019, 15:08

Podpowiedź
Chodzi o dwusilnikowy samolot.
Dać odpowiedź czy jeszcze próba?

Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 3938
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zagadka 65

Post autor: Jacek Waszczuk » 06 maja 2019, 16:35

W takim razie to jest to jednomiejscowa wersja drewnianego cudeńka (Mosquito) czyli samolot De Havilland Hornet o prędkości maksymalnej 760 km/h ?

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: Zagadka 65

Post autor: Adam Pawlak » 06 maja 2019, 16:47

Brawo, zgadza się

Zablokowany

Wróć do „Zagadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość