Największym typem samolotu używanym operacyjnie na lotniskowcach był ?
ODP;
Lockheed C-130 Hercules
Zagadka 202
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3927
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3927
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zagadka 202
Odpowiedź nico rozbudowana, w zasadzie powinno się rozbić pytanie na samoloty używane w służbie i samoloty używane sporadyczne lub w jednym wypadku. Ale może uda się zsumować
Podczas II wojny pojedyńczym wydarzeniem był start 16 samolotów bombowych B-25 z lotniskowca USS Hornet do ataku na Tokio 18 kwietnia 1942 roku. Mitchelle posiadały rozpiętość 20,5 m
Po wojnie palmę pierwszeństwa przypadła maszynie Douglas A3 Skywarior (rozpiętość 22,1 m i masa 37 t)
Do lotnictwa pokładowego USA trafiły samoloty Grumman E-2 Hawkeye i Grumman C-2 Greyhound o rozpiętości 26.0 m
Ale prawdziwym zwycięzcą jest Lockheed C-130 Hercules. W początku lat sześćdziesiątych powstał pomysł zaopatrzenia lotniskowców podczas rejsu na oceanie za pomocą samolotów transportowych Hercules. w jesieni 1963 przeprowadzono na lotniskowcu USS Forrestal (CF59) 29 operacji touch and go oraz 21 pełnych lądowań i startów z różnych obciążeniem samolotu. Pomimo iż udało się wykonać starty i lądowania maszyny o masie całkowitej 54,5 t pomysł został odrzucony. Operacje takie na dłuższy czas blokowały pokład startowy dla innych operacji lotniczych
Podczas II wojny pojedyńczym wydarzeniem był start 16 samolotów bombowych B-25 z lotniskowca USS Hornet do ataku na Tokio 18 kwietnia 1942 roku. Mitchelle posiadały rozpiętość 20,5 m
Po wojnie palmę pierwszeństwa przypadła maszynie Douglas A3 Skywarior (rozpiętość 22,1 m i masa 37 t)
Do lotnictwa pokładowego USA trafiły samoloty Grumman E-2 Hawkeye i Grumman C-2 Greyhound o rozpiętości 26.0 m
Ale prawdziwym zwycięzcą jest Lockheed C-130 Hercules. W początku lat sześćdziesiątych powstał pomysł zaopatrzenia lotniskowców podczas rejsu na oceanie za pomocą samolotów transportowych Hercules. w jesieni 1963 przeprowadzono na lotniskowcu USS Forrestal (CF59) 29 operacji touch and go oraz 21 pełnych lądowań i startów z różnych obciążeniem samolotu. Pomimo iż udało się wykonać starty i lądowania maszyny o masie całkowitej 54,5 t pomysł został odrzucony. Operacje takie na dłuższy czas blokowały pokład startowy dla innych operacji lotniczych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości