Na zdjęciu szybowiec, jak się nazywa i dzięki czemu zapisał się w historii?
ODP;
Szybowiec Castel Mauboussin CM-7
Zagadka 179
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zagadka 179
Szybowiec dwumiejscowy pierwsze rysunki powstały jeszcze podczas II wojny w 1942 roku, miał być szybowcem o wysokich osiągach. Prototyp został oblatany w lipcu 1948 roku i w ciągu kilku lat ustanowiono na nim kilka rekordów Francji oraz...
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3941
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zagadka 179
Szybowiec Castel Mauboussin CM-7 oblatano w 1948 roku miał spełniać wymagania do lotów rekordowych na poprawienie rekordów pułapu i czasu lotu dla szybowców dwumiejscowych. W 1951 roku ustanowiono na nim kobiece rekordy świata przewyższenia i pułapu wynikami 6072 i 7042 m ale bardziej zasłynął z lotów na długotrwałość lotu Marcelle CHOISNET w 1951 roku ustanowiła na szybowcu rekord długotrwałości 28,41,00 godz a w 1954 roku Marinette GARBARINO poprawiła wynika na 38,11,00 godz a że z końcem 1958 roku zaprzestano poprawiania tego rekordu wynik do dziś został w tabelach. W 1952 roku w kategorii mężczyzn Albert CARRAZ poprawił rekord świata wynikiem 53,04.00 godz a rok później Claude FRONTEAU wyśrubował wynik na 56,11,00 godz. W taki sposób założenia projektanta (Robert Castel) spełniły się udało się poprawić kilka szybowcowych rekordów świata
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości