Który ze znanych wieżowców w Nowym Jorku miał być wykorzystywany jako maszt cumowniczy dla sterowców w złotej erze sterowców czyli w dwudziestoleciu międzywojennym
ODP;
Empire State Building
Zagadka 155
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3940
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3940
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zagadka 155
W końcu lat dwudziestych XX wieku opracowano projekt najwyższego budynku na świecie czyli Empire State Building 1 maja 1931 roku budynek został ukończony. Już podczas projektowanie powstał pomysł by na szczycie budynku umieścić wysoki na 200 stup maszt cumowniczy dla sterowców. Był to czas w którym przewidywano świetlaną przyszłość nowoczesnych sterowców, przeloty transatlantyckie miały stać się codziennością. Plan budowy masztu cumowniczego na szycie budynku w centrum Nowego Jorku przewidywał by podróżni mogli wyjść na ulicę i należność się w centrum Manchatanu w siedem minut od chwili zacumowania.
Przed pierwszymi próbami na oględziny masztu zaproszono między innymi najbardzij znanego kapitana sterowców Hugo Eckenera z Niemiec. Ten wyraził swoją opinię iż maszt może być użytkowany jedyni przy sprzyjających warunkach pogodowych. W 1933 roku kilkukrotnie podejmowano próby cumowania sterowców do masztu. 15 września 1933 roku niewielki sterowiec skutecznie zacumował do masztu, połączenie zostało rozłączone po trzech minutach. Nikt nie wysiadł z aerostatu ani nie wsiadł na pokład Porywy wiatru zagrażały wypadkiem w związku z czym sterowiec odleciał swobodnie. Kolejnych połączeń nie udało się wykonać. Mierzący 200 stóp maszt cumowniczy przerobiono w taras widokowy na 86 pietrze
Jako ilustracja zdjęcie z zasobów internetu, jedna z prób zacumowania do masztu
Przed pierwszymi próbami na oględziny masztu zaproszono między innymi najbardzij znanego kapitana sterowców Hugo Eckenera z Niemiec. Ten wyraził swoją opinię iż maszt może być użytkowany jedyni przy sprzyjających warunkach pogodowych. W 1933 roku kilkukrotnie podejmowano próby cumowania sterowców do masztu. 15 września 1933 roku niewielki sterowiec skutecznie zacumował do masztu, połączenie zostało rozłączone po trzech minutach. Nikt nie wysiadł z aerostatu ani nie wsiadł na pokład Porywy wiatru zagrażały wypadkiem w związku z czym sterowiec odleciał swobodnie. Kolejnych połączeń nie udało się wykonać. Mierzący 200 stóp maszt cumowniczy przerobiono w taras widokowy na 86 pietrze
Jako ilustracja zdjęcie z zasobów internetu, jedna z prób zacumowania do masztu
- Jacek Waszczuk
- Posty: 3940
- Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zagadka 155
Choć dokowanie wykonano tylko jeden raz w necie znaleźć można więcej zdjęć, z różnymi sterowcami. Kreowanie rzeczywistości rozpoczęło się dużo wcześniej niż powstał Photoshop
https://www.airspacemag.com/daily-plane ... -12525534/
https://www.airspacemag.com/daily-plane ... -12525534/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości