W środę, 31 października o 15.54 na lotnisku 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach wylądował kolejny zmodernizowany śmigłowiec W-3WARM Anakonda o numerze bocznym 0813. To już szósta maszyna zmodernizowana do jednolitego standardu.
W 2014 roku pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a zakładami lotniczymi PZL Świdnik podpisano pierwszy kontrakt, dotyczący unifikacji do jednolitej wersji wyposażenia morskich śmigłowców W-3 starszych serii, eksploatowanych przez Brygadę Lotnictwa Marynarki Wojennej. Modernizacji poddano dwie maszyny transportowe W-3T (nr 0209 i 0304) oraz trzy ratownicze W-3RM (0511, 0505 i 0506). Śmigłowce trafiły do PZL Świdnik w kwietniu, maju, czerwcu i sierpniu 2014 roku. Zmodernizowane W-3 otrzymały między innymi cyfrowy system sterowania silnikami FADEC, nowe wyposażenie ratownicze oraz nowe kamery termowizyjne sprzężone z reflektorami - tzw. szperaczami. Śmigłowce wyposażono również w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS. Dwie zmodernizowane maszyny transportowe W-3T powróciły, już w wersji W-3WARM, do macierzystej jednostki 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach, w lutym i marcu 2017 roku. Kolejne trzy ratownicze Anakondy w wersji W-3WARM powróciły do Gdyni i Darłowa (Grupa Lotnicza 44 Bazy Lotnictwa Morskiego) odpowiednio w kwietniu, czerwcu i październiku 2017 roku. 22 lipca 2017 roku zmodernizowany śmigłowiec Anakonda z numerem 0511 po raz pierwszy uczestniczył w akcji ratowniczej na Bałtyku. W 2016 roku pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a zakładami lotniczymi PZL Świdnik podpisano drugą umowę. Anakonda nr 0813 trafiła w grudniu 2016 r. do Świdnika jako pierwsza z drugiej tury modernizacyjnej, przewidzianej na lata 2016-18, w ramach której prace prowadzono na trzech najmłodszych śmigłowcach BLMW. W lipcu i sierpniu 2017 roku do PZL Świdnik trafiły dwa najmłodsze śmigłowce BLMW (0815 i 906). Załogą Anakondy 0813 dowodził kmdr por. pil. Waldemar Orliński.
W lipcu i sierpniu 1989 roku do 18 eskadry trafiły dwa pierwsze Sokoły w wersji transportowej (W-3T) pochodzące z pierwszej i drugiej serii produkcyjnej o numerach 0209 i 0304. Jedna z maszyn trzeciej serii produkcyjnej, pozostająca własnością zakładów w Świdniku, 0411 stała się prototypem wersji ratownictwa morskiego. Przyjęte do eksploatacji w lipcu 1992 roku śmigłowce 0505 i 0506 wyprodukowano w ramach czwartej serii produkcyjnej, przekazano do 18 eskadry ratowniczo łącznikowej w Gdyni Babich Dołach i były pierwszymi śmigłowcami ratownictwa morskiego W-3RM Anakonda powstałego na bazie śmigłowca PZL W-3 Sokół. W ramach tej serii powstały także przyjęte do eksploatacji rok później śmigłowce 0511 i 0512. Ten ostatni uległ katastrofie w marcu 1997 roku. W 1996 roku w BLMW pojawił się śmigłowiec 0513 tej samej serii, pozostający własnością przedsiębiorstwa Petrobaltic i eksploatowany przez BLMW na podstawie umów międzyresortowych. Wraz z ich wygaśnięciem, w 2015 roku śmigłowiec został zwrócony firmie. W latach 1998-2002 na stan przyjęto jeszcze trzy śmigłowce tego typu pochodzące z siódmej i ósmej serii produkcyjnej o numerach 0813, 0815 i 0906.
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_461.html
http://blmw.wp.mil.pl/pl/4_97.html
Anakonda
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39
Re: Anakonda
Post autor: Adam Pawlak » 04 maja 2019, 15:29
Tak wygląda zmodernizowana Anakonda 0511 po niecałych dwóch latach służby (pierwsza akcja 22 lipca 2017). Ten typ kamuflażu nie jest najbardziej udany
Więcej:
http://dgrsz.mon.gov.pl/aktualnosci/art ... r-w-akcji/
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_347.html
Więcej:
http://dgrsz.mon.gov.pl/aktualnosci/art ... r-w-akcji/
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_347.html
Przejdź do
- Ważne
- Wydarzenia
- ↳ Lotniska krajowe
- ↳ Lotniska zagraniczne
- Konkursy
- Zdarzenia lotnicze
- ↳ Incydenty lotnicze
- ↳ Wypadki lotnicze
- ↳ Klipy
- Lotnictwo
- ↳ Lotnictwo wojskowe
- ↳ Lotnictwo policyjne
- ↳ Lotnictwo komunikacyjne
- ↳ General Aviation
- ↳ Lotnictwo LPR
- ↳ Tranzyty przelatujące nad Polską
- ↳ Zespoły akrobacyjne
- ↳ Obiekty niezidentyfikowane
- Pokazy lotnicze
- ↳ 2015
- ↳ 2016
- ↳ 2017
- ↳ 2018
- ↳ 2019
- ↳ 2020
- ↳ 2021
- ↳ 2022
- ↳ 2023
- ↳ 2024
- ↳ 2025
- Lotnictwo sportowe
- ↳ Rekordy
- ↳ 2015
- ↳ 2016
- ↳ 2017
- ↳ 2018
- ↳ 2019
- ↳ 2020
- ↳ 2021
- ↳ 2022
- ↳ 2023
- ↳ 2024
- ↳ 2025
- Kosmos
- ↳ Misje załogowe
- ↳ Misje bezzałogowe
- ↳ Odkrycia
- Technika w lotnictwie
- ↳ Szybowce, lotnie, paralotnie, spadochrony
- ↳ Balony, sterowce
- ↳ Śmigłowce, wiatrakowce
- ↳ Samoloty pionierskie
- ↳ Samoloty I Wojny Światowej
- ↳ Samoloty okresu międzywojennego
- ↳ Samoloty II Wojny Światowej
- ↳ Samoloty po II Wojnie Światowej
- ↳ Samoloty bezzałogowe i maszyny
- ↳ Częstotliwości, strefa skanera
- ↳ Spisy, opisy, regi, stan lotnictwa, itp.
- ↳ Poduszkowce
- Historia lotnictwa
- ↳ Ludzie lotnictwa
- ↳ Medale
- ↳ Muzea
- ↳ Z kart historii
- Lotniska w Polsce
- ↳ Lotniska kontrolowane
- ↳ EPWA WARSZAWA OKĘCIE
- ↳ EPMO WARSZAWA MODLIN
- ↳ EPWR WROCŁAW STRACHOWICE
- ↳ Photonews EPWR
- ↳ EPKT KATOWICE PYRZOWICE
- ↳ EPKK KRAKÓW BALICE
- ↳ EPPO POZNAŃ ŁAWICA
- ↳ EPGD GDAŃSKA RĘBIECHOWO
- ↳ EPLB LUBLIN
- ↳ EPLL ŁÓDŹ LUBLINEK
- ↳ EPBY BYDGOSZCZ SZWEDEROWO
- ↳ EPRZ RZESZÓW JASIONKA
- ↳ EPSC SZCZECIN GOLENIÓW
- ↳ EPZG ZIELONA GÓRA BABIMOST
- ↳ EPRA RADOM SADKÓW
- ↳ Lotniska i lądowiska niekontrolowane
- ↳ EPBA BIELSKO BIAŁA ALEKSANDROWICE
- ↳ EPKG KOŁOBRZEG BAGICZ
- ↳ EPBC WARSZAWA BABICE
- ↳ EPBK BIAŁYSTOK KRYWLANY
- ↳ EPCD CHEŁM DEPUŁTYCZE KRÓLEWSKIE
- ↳ EPEL ELBLĄG
- ↳ EPGI GRUDZIĄDZ LISIE KĄTY
- ↳ EPGL GLIWICE
- ↳ EPIN INOWROCŁAW
- ↳ EPIW IWONICZ
- ↳ EPJG JELENIA GÓRA
- ↳ EPJS JEŻÓW SUDECKI
- ↳ EPKW KANIÓW
- ↳ EPKM KATOWICE MUCHOWIEC
- ↳ EPKA KIELCE MASŁÓW
- ↳ EPKR KROSNO
- ↳ EPLE LEGNICA
- ↳ EPLS LESZNO
- ↳ EPLU LUBIN
- ↳ EPLR LUBLIN RADAWIEC
- ↳ EPML MIELEC
- ↳ EPMR MIROSŁAWICE
- ↳ EPNL NOWY SĄCZ ŁOSOSINA DOLNA
- ↳ EPNT NOWY TARG
- ↳ EPKN OPOLE KAMIEŃ ŚLĄSKI
- ↳ EPKP POBIEDNIK WIELKI
- ↳ EPOA OLEŚNICA
- ↳ EPOD OLSZTYN DAJTKI
- ↳ EPOM OSTRÓW WIELKOPOLSKI MICHAŁKÓW
- ↳ EPOP OPOLE POLSKA NOWA WIEŚ
- ↳ EPPC PIŃCZÓW
- ↳ EPPK POZNAŃ KOBYLNICA
- ↳ EPPL PŁOCK
- ↳ EPPT PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
- ↳ EPRG RYBNIK GOTARTOWICE
- ↳ EPRJ RZESZÓW
- ↳ EPRP RADOM PIASTÓW
- ↳ EPSD SZCZECIN DABIE
- ↳ EPSR SŁUPSK KRĘPA
- ↳ EPST STALOWA WOLA TURBIA
- ↳ EPSU SUWAŁKI
- ↳ EPSY SZCZYTNO SZYMANY
- ↳ EPWS SZYMANÓW
- ↳ Photonews EPWS
- ↳ EPWC ŚWIEBODZICE
- ↳ EPSW ŚWIDNIK
- ↳ EPTO TORUŃ
- ↳ EPWK WŁOCŁAWEK KRUSZYN
- ↳ EPZA ZAMOŚĆ
- ↳ EPZP ZIELONA GÓRA PRZYLEP
- ↳ EPZR ŻAR
- ↳ Lotniska wojskowe
- ↳ EPDA DARŁOWO
- ↳ EPDE DĘBLIN
- ↳ EPIR INOWROCŁAW
- ↳ EPLK ŁASK
- ↳ EPLY ŁĘCZYCA
- ↳ EPMB MALBORK
- ↳ EPMM MIŃSK MAZOWIECKI
- ↳ EPMI MIROSŁAWIEC
- ↳ EPOK OKSYWIE
- ↳ EPPW POWIDZ
- ↳ EPKS POZNAŃ KRZESINY
- ↳ EPPR PRUSZCZ GDAŃSKI
- ↳ EPRA RADOM
- ↳ EPCE SIEMIROWICE CEWICE
- ↳ EPSN ŚWIDWIN
- ↳ EPTM TOMASZÓW MAZOWIECKI
- ↳ DOL-e
- Lotnictwo w kinie, prasie książce
- ↳ Lotnictwo w kinie, telewizji, radio
- ↳ klipy w internecie
- ↳ Kamery internetowe na lotniskach
- ↳ Książki lotnicze
- ↳ Prasa lotnicza
- Foto i video
- ↳ Photonews z lotnisk światowych
- ↳ Video lotnicze
- ↳ Soft foto i video
- ↳ Pomoc koleżeńska
- ↳ Sprzet foto i video nowości
- Malowane skrzydła
- Strefa gier lotniczych
- Z życia pilota
- Zagadki
- Modelarstwo
- Inne
- Humor
- Przelotowe
- Drony
- ↳ Modele Dronów
- ↳ DJI
- ↳ Zdjęcia i filmy z powietrza
- ↳ Ogólne porady i wskazówki
- ↳ Prawo lotnicze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości