F-16

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

F-16

Post autor: Adam Pawlak » 27 cze 2020, 23:38

Specjaliści z eskadry technicznej należącej do grupy obsługi technicznej 31. BLT, zakończyli 18 czerwca 2020 r. pierwszą obsługę okresową „Phased Inspection” po 2000 godzin lotu na polskim F-16.

Pierwszy raz w historii eskadra techniczna z poznańskich Krzesin wykonała przegląd techniczny polskiego F-16, który w powietrzu spędził dwa tysiące godzin.

Specjaliści eskadry technicznej z 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego, wykonali tzw. "Phased Inspection". Okresowa obsługa, którą musi przejść każdy samolot wykonana została na F-16D, czyli dwumiejscowej wersji Jastrzębia o numerze bocznym 4077.

„Phased Inspection” to główna obsługa statku powietrznego z angielskiego zwanych „major inspection”. Polega ona na kompleksowym przeglądzie i weryfikacji stanu technicznego statku powietrznego, jego systemów, podsystemów a także zespołu napędowego.

Od tego roku, tak zwane "Phased Inspections" wykonywane są co 400 godzin nalotu. Są one domeną klucza diagnozowania struktury i wyposażenia samolotu. Do chwili obecnej specjaliści eskadry technicznej wykonali ponad kilkaset obsług okresowych na samolotach F-16, jednakże ta była pierwszą wykonaną po nalocie 2000 godzin.

https://31blt.wp.mil.pl/pl/articles6-ak ... dzin-lotu/

Awatar użytkownika
Jacek Waszczuk
Posty: 3927
Rejestracja: 21 maja 2017, 19:30
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-16

Post autor: Jacek Waszczuk » 28 cze 2020, 17:52

Pierwotnie US Air force określało żywotność F-16 na 8000 godzin po ostatnich modyfikacjach podniesiono limit na 12 000 godzin czyli jeszcze spory zapas

Adam Pawlak
Posty: 888
Rejestracja: 01 lis 2017, 0:39

Re: F-16

Post autor: Adam Pawlak » 30 cze 2020, 1:52

Jacek Waszczuk pisze:
28 cze 2020, 17:52
Pierwotnie US Air force określało żywotność F-16 na 8000 godzin po ostatnich modyfikacjach podniesiono limit na 12 000 godzin czyli jeszcze spory zapas
Zgadza się Jacek, duży jeszcze resurs do wykorzystania.

Przy okazji w bazie pojawiło się nowe malowanie "Kruk" na 4047

"W dniu 16.01.2020 r. w 31. BLT zakończono okolicznościowe malowanie samolotu wielozadaniowego F-16.

Po samolotach pomalowanych w „tygrysi” kamuflaż, co jest związane z przejętymi przez 6. eskadrę lotniczą tradycjami swoich poprzedników, przyszła pora na okazanie przywiązania do tradycji przez lotników z 3. eskadry lotniczej.

Dzięki pomysłom i zapałowi grupy pilotów 3. eskadry lotniczej, przy akceptacji przełożonych i logistycznemu wsparciu inicjatywy przez Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy, pierwszy samolot F-16 zyskał okazjonalne malowanie nawiązujące do przejętych tradycji 302. „poznańskiego” dywizjonu myśliwskiego z okresu II wojny światowej.

Zgodnie z „Decyzją Ministra Obrony Narodowej nr 492/MON z dnia 3. listopada 2008 roku w sprawie ustanowienia dorocznego święta oraz przyjęcia dziedzictwa przez 31. Bazę Lotnictwa Taktycznego” 31. BLT dumnie kultywuje chlubne dziedzictwo wielu zasłużonych jednostek lotniczych, w tym 302. „poznańskiego” dywizjonu myśliwskiego.

Na kadłubie samolotu pomalowano znak rozpoznawczy pilotów 302. dywizjonu, a cały samolot przybrał barwy kruka wykonującego lot. Nazwa dywizjonu pochodzi od nazwy armii „Poznań”, z której wywodziła się większość lotników, przynależących do dywizjonu, a wcześniej służących w strukturach eskadr lotniczych stacjonujących na lotnisku Ławica"

https://31blt.wp.mil.pl/pl/articles6-ak ... lotu-f-16/

ODPOWIEDZ

Wróć do „EPKS POZNAŃ KRZESINY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości